bogomildimov 61 #1 Публикувано 1 Август, 2021 (Редактирано) Здравейте, Споделям опита си в претапицирането на таван за гореспоменатия модел. Тъй като предния собственик явно е пушил на умиране в колата и след неуспешен опит за сухо изпиране на тавана се наложи да претапижирам тавана. Стъпките са следните: 1. Разглобяване на придържащите елементи на тавана на колата. - плафон- държи се на 2 болта М5 - преден плафон с кутия за очила- държи се на 4 болта М5 - Предни кори на гредите - демонтират се чрез изваждане на пласите с надпис "Airback .....) - Странични кори на гредите - развъртат се болтовете на коланите, махат се уплътненията на вратите и се издърпват. - задни кори на гредите - демонтират се отново чрез издърпване на пластмасите с надпис "Airback...." и разкопчаване на има-няма около 4-5 копчета. - тавана се придържа и от уплътненията на вратите. - има и две семетрично разположени копчета в задния край на кората на тавана - окабеляването е залепено към тавана с алуминиево "тиксо"..... - разкачане на акумолатора (за всеки случай) - демонтиране на предната лява седалка, има две букси за колана и airbag-a под седалката. - на дясната седалка се маха подглавника и се пуска облегалалката максимално назад. Изваждането на тавана става през задната лява врата, като са необходими 2-ма човека ако искаме да го извадим здрав. 2. Подмяна на тапицерията. - Стария плат се отлепя. - дунапрена се премахва чрез твърда четка. - измива се с ацетон вече чистата основа - избрания плат се поставя на тавана - напръсква се с лепило за текстил на спрей, като се пръска плата и основата. Аз го направих на 2 пъти по дължината на тавана. Цялата процедура е онагледена тук -> https://www.youtube.com/watch?v=Ov-f91gaEzI&ab_channel=TapicerBG След като изсъхне поне 24 часа всички по обратния ред се монтира. Специалнмо аз оставих страничните греди, дръжките и плафоните в оригиналния цвят Важно: Да се внимава със сензора за дъжд при свалянето на тавана, тъй като с времето лепилото му е изсъхнало и може да падне (както при мене). Търся и сензор ако някой има за продаване/ подаряване да пише Редактирано 1 Август, 2021 от bogomildimov 7 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6031 #2 Отговорено 1 Август, 2021 Адмирации за описанието! Относно крайния ефект - определено би станало по-шик, ако и колонките бяха в същия плат + тапициране на таванните дръжки и капачките. Преди години правих същата операция на Акорд 6, но си избрах светъл таван - максимално близък до оригинала и въпреки това наличната разлика с колонките ме дразнеше, и опаковах и тях. Между кората и тавана добавих и слой подложка за ламинат. Колата от 6 години не е при мен, но тавана още си е ОК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #3 Отговорено 1 Август, 2021 Бях се замислил да ги направя и колонките черни, но така много ми хареса и ги оставих (въпрос на вкус). Не съм добавял дунапрен или в твоя случай подложка за паркет, тъй като ми се стори излишно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 1 Август, 2021 Поздрави за свършената работа. Мога да добавя нещо от опит- имал си късмет с чистенето с четката. Лепилото се е изпекло добре, иначе става нещо като шипков мармалад и само се замазва и няма махане с добро. Спасението е на водоструика, като акцента на почистването е на хлътналите места, защото там каширания плат е под напрежение, въпреки, че има добра разтегливост във всички посоки. И някакво 5 кг.желязо отгоре да не го издуха струята. Не се изкривява панела след изсъхване. Лепилото е хубаво да е термоустойчиво. За панела течно на четка, за дунапрена на спрей, защото от четка не поема. Лепи се на 2-3 части като има т.н.отворено време, след което при опит за отлепване се къса дунапрена от плата и става фаул. За притискане се използва дунапренена гъба пъхната в найлоново тънко пликче, иначе остават хлътнатини от пръстите. 2 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове