Jump to content
Павел Ф

Jazz 1.4 (100кс) бензин iVTEC, 2010 - колата загрява

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам Jazz 1339cc (100кс) бензин i-VTEC, 2010. Проблемът, който ме мъчи е, че като излезна на магистралата и колата сe понатовари малко (например по-продължителен наклон или по-дълго и бързо изпреварване) започва да ми мига лампичката за прегряване. Това става с и без климатик.

 

Закачих OBD2 четец с приложение "Torque lite" и чета сензор наречен Engine Coolant Temperature. През цялото време да магистралата се движи сензора показва поддържа около 110 градуса и като дойде наклон стига до 118 градуса където веднага започва да мига лампата червената лампа за прегряване. Отпускам газта и след 20-30 секунди температурата спада на 113-116 и изгасва.

 

До сега в сервиза до нас в Младост (София)  ми смениха - антифриз, водна помпа, термостат и  cooling fan switch - съответно 3 пъти в сервиз за около 12-13 дни общо, купчина пари за части, диагностика,труд и резултата е нулев.

При тестове на място виждаме, че вентилаторите тръгват при достигане на 88 градуса с тестъра на хората в сервиза.

Аз обаче винаги като отбия, след като ми е светнала лампата, без да гася двигателя и отворя капака вентилаторите не въртят.

Приложението показва 108 градуса, при последния тест. Ако в този момент дам газ и приложението покаже 112 градуса те тръгват.

 

Незнам дали този проблем има общо с този другия, но ми се стува, че започнаха сравнително по едно и също време.

 

Имам нужда от сериознен сервиз където да не налучкват и да ми решат проблемите.

Моля за съдействие.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прегледах частите, които са ми върнали, се оказа, че са ми сменили COOLANT-TEMPERATURE-SENSOR-VERNET-VEWS3039, а не cooling fan switch.

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си в движение с висока скорост вентилаторът няма нужда да се включва, въздушното течение при движение играе ролята на вентилатор. 

Ако термостатът отваря и течността циркулира през цялата площ на радиатора(тоест няма запушване), то не търси проблема в охладителната система. 

Загряване и спад в мощността в комбинация може да е от детонации. 

А детонации се появяват при лоша смес, нискооктаново гориво и пипане на аванса при тунинг, особено в комбинация с нискооктаново гориво или не добре настроена смес. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли индикатор, който мога да прочета с OBD2 и Torque приложението, което да подсказва наличие на детонации.

Какво следва де се направи за диагностика и ремонт на евентуална такава ситуация и къде (в кой сервиз)?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш датчик, който улавя детонации и връща аванса, но не знам дали може да се хванат с подобен тип диагностика.

Щом си от София звънни в Бултрако, обясни им какъв е проблема и ги питай дали могат да ти помогнат.

Там поне със сигурност могат да ти кажат дали всичко със софтуера е наред(дали някой е пипал в ЕКУ-то) и да ти направят диагностика в движение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сряда имам запазен час в сервиза на Бултрако.

Междувременно смених и капачката на радиатора и колата пак загравя по същия начин.

 

По форумите хора споделят подобен проблем с проблемен Cooling fan switch (или термошалтер на български). 

Аз доста рових в мрежата и не намирам къде се намира на моята Jazz 2010, I-VTEC и дали има има изобщо такова на този модел. 

Някой има ли идея?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ви споделя развръзката, браво на техниците в Бултрако, направиха 1-2 кръгчета и установиха, че радиатора загрява неравномерно т.е. има запушване. Смениха го и всичко вече е ОК.
Благодаря на всички за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати ти и майсторите щом още в началото не са погледнали радиатора за запушване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...