Jump to content
Sign in to follow this  
No77

Honda CRV 2.2 дизел 2006 „вода в горивния филтър

Recommended Posts

Здравейте колеги. Oт 4 месеца карам Honda CRV 2.2 дизел 2006 г. и съм много доволен от качеството на колата.  Но имах първата си изненада вчера... Имам следния проблем: вчера, при първото стартиране на двигателя, забелязах, че на таблото се появява за първи път жълта  контролна лампа „вода в горивния филтър“. Светилкатa угасна, когато и  всички останали и аз запалих двигателя нормално. Днес се случи същото. През деня обаче забелязах, че колата вeче по трудно  палеше, този път на стартера му бяха нужни 5 секунди, за да стартира двигателят. Cледобед стартирах двигателя вече много трудно ... Индикаторът "вода в горивния филтър" светва отново при включване на запалването , изгасва бързо но двигателя стартира много трудно. По време на работа на двигателя тази лампа вече не свети, нито на празен ход, нито по време на каpане. Oт като съм собственик на CRV-тo, редовно наливам добавки зa дизел, когато зареждам  (STP, Bardahl, ...). Някой може ли да ми помогне да разреша този проблем? Благодаря предварително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какъв ти е проблема всъщност - за какво питаш де ?

Ако е за индикацията за вода в горивото, като дадеш на контакт, а след запалване изгасва, не виждам проблем.

И разреди малко тези добавки , дето ги сипваш постоянно !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Що не пробваш да си заредиш акумулатора или ако се налага да го смениш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A най-добре е да си смени горивния филтър, ако не го е сменял.

И без друго е консуматив, а предния собственик надали го е сменил преди продажбата. 

Oще повече, колегата казва, че преди няколко дни му е светнала за сефте. 

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

То, че трябва да смени филтъра, ако не го е сменил когато е купил колата - при първоначалното обслужване, е ясно и задължително.

Както е написано , разбрах че при подаване на контакт тази индикация светва и изгасва след запалването. Забравил съм при мен дали светва на контакт, но принципно почти всички светлини на таблото светват на контакт (тест някакъв било) и постепенно гаснат. Просто колегата може да не и е обръщал внимание досега и с това по-трудно палене последните дни, да му се е набила в погледа. Утре ще погледна при подаване на контакт дали светва, за да е сигурно де, но съм почти сигурен че го прави.

Ако има съмнение за вода във филтъра, отдолу има една пластмасова тапа на резба, откъдето може да я източи. Само внимателно да се работи, че може да се прецака.

Между другото, тази индикация освен за наличието на вода в системата, означава и наличие на въздух - което отчасти обяснява и по-дългото въртене и затруднено палене .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Emicha написа:

Какъв ти е проблема всъщност - за какво питаш де ?

Ако е за индикацията за вода в горивото, като дадеш на контакт, а след запалване изгасва, не виждам проблем.

И разреди малко тези добавки , дето ги сипваш постоянно !

 

Проблемът е, че двигателят стартира все по-трудно. До вчера той запалваше  на половин ключ, а днес отнема около 10 секунди, за да го включи. Извинявам се, ако съм написал неразбираемо. И да, наливам добавки според препоръките на производителя. Но мога да ги използвам и по-рядко...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Я утре сутринта, преди да запалиш, напомпай на гуменото мехче да подкачиш гориво, докато се втвърди, да видиш как ще запали.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Rakeem написа:

A най-добре е да си смени горивния филтър, ако не го е сменял.

И без друго е консуматив, а предния собственик надали го е сменил преди продажбата. 

Oще повече, колегата казва, че преди няколко дни му е светнала за сефте. 

Колега, смених всичко, което беше възможно: всички масла, всички филтри, спирачни накладки, стабилизатори, предни амортисьори ... Направих добро и качествено обслужване. Досега съм изминал около 5500 км.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Току-що, Emicha написа:

Я утре сутринта, преди да запалиш, напомпай на гуменото мехче да подкачиш гориво, докато се втвърди, да видиш как ще запали.

Днес вече го направих,  гуменото мехче е мекo и след няколко изстисквания става твърo, а двигателя стартира малко по-бързо ... Мислех, че проблемът със запалването е свързан с ниското налягане във входа ... Но аз съм лаик по този въпрос и това е моето предположение.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, zograffa написа:

Що не пробваш да си заредиш акумулатора или ако се налага да го смениш.

От сервиза ми казаха, че батерията е на 40%. Може би това е проблемът. Колата обаче стартира нормално при минус 15 градуса през последните сутрини.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дам... отича ти се горивото вероятно, демек в това мехче имаш клапан, който ти държи нафтата, но при теб изпуска. Причината както от него, може да бъде и от нацепени и хлабави маркучета, както и от самия филтър. Виж първо връзките на филтъра с маркучетата за всеки случай, но това е пътя.

 

п.п. Какво ще рече на 40% ?

п.п.п. Сутринта при първото стискане на мехчето, не трябва да се сплесква повече от половината, опреш ли му двете страни , значи не държи.

Edited by Emicha
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Току-що, No77 написа:

При подаване на контакт тази индикация светва и изгасва преди да запаля двигателя. Почти на 100% съм сигурен, че никога досега не е светлела. Трябваше да погледна в ръководството, за да видя коя индикация е. Ще обърна внимание на пластмасовата тапа. Благодаря за съвета.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 9 минути, Emicha написа:

Дам... отича ти се горивото вероятно, демек в това мехче имаш клапан, който ти държи нафтата, но при теб изпуска. Причината както от него, може да бъде и от нацепени и хлабави маркучета, както и от самия филтър. Виж първо връзките на филтъра с мъркучетата за всеки случай, но това е пътя.

Благодаря ти. Много полезни съвети. Ще ги предам на моя механик и се надявам да помогне. Тук, в Цариброд, няма специалисти за автомобили Honda, така че за него ще означава много, за да диагностицира правилно проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 20 минути, Emicha написа:

Дам... отича ти се горивото вероятно, демек в това мехче имаш клапан, който ти държи нафтата, но при теб изпуска. Причината както от него, може да бъде и от нацепени и хлабави маркучета, както и от самия филтър. Виж първо връзките на филтъра с маркучетата за всеки случай, но това е пътя.

 

п.п. Какво ще рече на 40% ?

п.п.п. Сутринта при първото стискане на мехчето, не трябва да се сплесква повече от половината, опреш ли му двете страни , значи не държи.

 - Преди седмица синът ми откара колата до София за сервиз в района на Овча купел. Механиците огледаха колата много професионално. Казаха, че батерията не е най-добрата, тя е на 40% от капацитета и че трябва да имаме предвид, че определено ще трябва да я сменим преди следващата зима.

 - Ще обърна внимание на това мехче утре сутринта. Благодаря колега.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако филтъра същия какъвто си мисля, на дъното има едно капаче и сензор, който като засече вода индикира.  

Бащата при години го игра това. Наскоро беше сменил горивен филтър, шано нафта от познати, светнала му индикацията за вода във филтъра, която явно е пренебрегнал и една сутрин, така и не успя да запали, след това наново нов горивен филтър, източване и чистене на резервоара и всичко се оправи. 

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, Emicha написа:

Дам... отича ти се горивото вероятно, демек в това мехче имаш клапан, който ти държи нафтата, но при теб изпуска. Причината както от него, може да бъде и от нацепени и хлабави маркучета, както и от самия филтър. Виж първо връзките на филтъра с маркучетата за всеки случай, но това е пътя.

 

п.п. Какво ще рече на 40% ?

п.п.п. Сутринта при първото стискане на мехчето, не трябва да се сплесква повече от половината, опреш ли му двете страни , значи не държи.

 - Преди седмица синът ми откара колата до София за сервиз в района на Овча купел. Механиците огледаха колата много професионално. Казаха, че батерията не е най-добрата, тя е на 40% от капацитета и че трябва да имаме предвид, че определено ще трябва да я сменим преди следващата зима.

 - Ще обърна внимание на това мехче утре сутринта. Благодаря колега.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази сутрин направих по инстукцията на колегата Emicha. Мехчето на първо помпане беше по-меко но не доближа до половината. След две-три помпания мехчето стана твърдо. Мотора запали след вртене от 5 сек.
Колега Rakeem това което ми написа ми прилича ни моя проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми значи, според написаното , клапана в мехчето ти държи. Зареди акумулатора, виж и евентуално смени филтъра, както и бензиностанцията.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 19 часа, Emicha написа:

.......Както е написано , разбрах че при подаване на контакт тази индикация светва и изгасва след запалването....

 

......Утре ще погледна при подаване на контакт дали светва, за да е сигурно де, но съм почти сигурен че го прави....

 

Е погледнах и при подаване на контакт си светва , като после си изгасва.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Emicha написа:

 

Е погледнах и при подаване на контакт си светва , като после си изгасва.:)

От сега и аз ще обърна внимание. Благодаря за съдействието.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, извинявам се за късния отговор. Решихме проблема. Дюзи 1 и 3 бяха проблем. След подробна и скъпа профилактика двигателят стартира отново за секунда. По пътя смених горивния филтър, маслото и масления филтър. Двигателят работи като нов. Благодаря на всички за съветите и търпението.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:), нещо ми мирише на работилница - или от сервиза в Овча купел, или не знам от кой...  

Какво ще рече "подробна и скъпа диагностика" и къде я прави -  но май е било проба грешка.

Ама нали всичко е на ред, карай и не му мисли.

 

п.п. Добре е, че даваш обратна връзка  ....

Edited by Emicha

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 2 минути, Emicha написа:

Ха, ха, ха, нещо ми мирише на работилница - или от сервиза в Овча купел, или не знам от кой...  

Какво ще рече "подробна и скъпа диагностика" и къде я прави -  но май е било проба грешка.

Ама нали всичко е на ред, карай и не му мисли.

Така... Диягностиката показа заливане на дюзи Но.1 и 3. Понеже съм от другата страна на границата, която в момента може да се премине само с отрицателен ПЦР или срещу 10-дневен карантин, сервиз намерих в Крушевац. 320км в двете посоки, 5 часа работа (демонтаж на двете дюзи, пълна репарация, испитване ...) и 250 евро... Това е положението в Сърбия. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе дано е това  и да нямаш ядове повече. 500 лв. за ремонт на две дюзи (до колко разбрах пълно рециклиране) с пътя е нормална цена. Дано майсторите са читави, че спомените от Крушевац от едно време не са кой знае какви.

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...