peter.petrov 1 #1 Публикувано 2 Февруари, 2021 Здравейте, колата е honda cr-v 2011 i-dtec, въпроса ми е има ли картерна вентилация или така наречения PCV клапан, и къде се намира. Питам защото намирам информация само за бензиновите двигатели, за дизела няма нищо. А защо питам за картерната венилация е защото забелязах при запален двигател, че като дръпна рабуша за маслото и от там се усеща въздушен поток навън, който бих казал е доста усезаем. От както съм я купил и смених маслото с yacco 0w30 съм минал 4000 км и не забелязвам да гори масло, но какъв и е проблема незнам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #2 Отговорено 2 Февруари, 2021 (Редактирано) Има картерна вентилация Ето тук е изведена. Номер 11. https://www.parts-honda.uk/honda-cars/CR-V-DIESEL/2011/22-ELEGANCE/ENGINE/CYLINDER-HEAD-COVER-DIESE-L-/17SWAB01/E__3900/1/20464 Предния модел двигател няма никакви клапани и филтри и ми избива омасляване там където се включва преди турбото Така като гледам картинките и този няма. Редактирано 2 Февруари, 2021 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peter.petrov 1 #3 Отговорено 3 Февруари, 2021 Благодаря за информацията. Сега след дълго четене разбрах, че това е половината от вентилацията на картера това което е показано на линка вкарва чист въздух от колектора в двигателя, аз питах за другата част която се запушва - клапана от картера който пропуска картерните газове към (тук не сум сигурен) въздушния колектор за доизгаряне. Така се получава кръговрат или вакум и ако този клапан е запушен се повишава картерното налягане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #4 Отговорено 3 Февруари, 2021 (Редактирано) Ами ако не се лъжа тази тръбичка точно там отива, само че при дизела минава през турбото, през интеркулера и тогава във входящия колектор. Така като гледам къде е включено преди турбото трябва да засмуква отгоре, а не наобратно както казваш. Редактирано 3 Февруари, 2021 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peter.petrov 1 #5 Отговорено 3 Февруари, 2021 Незнам може само да гадаем докато някой добър човек не вземе да обясни за тези двигатели какво се случва с тези клапани за картерна вентилация, защото чета че те са консуматив и трябва да се сменят от време на време. Особенно ако имаш съмнения, че са запушени. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #6 Отговорено 3 Февруари, 2021 (Редактирано) @peter.petrov За Хонда специално ли четеш? Щото при немците е друго. Клапани филтри, които се сменят консуматив, сложна работа. Тук май няма такива неща. И за добро и за лошо. Редактирано 3 Февруари, 2021 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peter.petrov 1 #7 Отговорено 7 Февруари, 2021 (Редактирано) Някой знае ли това което съм оградил на картинката какво е. А дали не е PCV клапана(едно от двете) на n22b3? Редактирано 7 Февруари, 2021 от peter.petrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове