musicmaker 0 #1 Публикувано 21 Декември, 2020 Здравейте, Днес след рутинен оглед на двигателя забелязах пукнатина в един от компонентите му. Имам навик поне веднъж месечно, ако не и по често да си проверявам нивото на маслото, антифриза и т.н. Днес правейки същото забелязах тази пукнатина, която съм снимал и прилагам снимки. Прясно появила се е защото при предходният оглед я нямаше със сигурност. Не знам кой точно компонент е това, вие ще кажете, видимо в него влизат големите тръби от интеркуулъра, а до него е ЕГР клапана до колкото съм запознат. През месец септември колата бе в сервиз за почистване на ЕГР, тръбните пътища и колекторите, защото често ми светваше Чек енджин индикацията и грешката сочеше проблемен клапан на Денсо или соленоид го наричат някой. По спомен следеше налягането на изгорелите газове. В сервиза ми препоръчаха почистване преди да сменим клапана защото често и това било проблем. Разглобиха и почистиха ЕГР и всичко около него, след което колата стана по отзивчива на подаване на газ и идея по пъргава. Не знам дали тази пукнатина има връзка със сервизната интервенция. Факт е, че се появи три месеца след нея... Искам да ви попитам проблемна ли е? Как да подходя и какво може да се направи и дали да очаквам някакви проблеми в следствие на нея? От какво според вас е предизвикана, може ли да е от стареене на самият материал по детайла? Видимо там има някаква шпилка и с гайка се затяга към метална планка. Прилагам подробни снимки, дано се вижда за кой детайл става въпрос, но предполагам хората с този мотор са пределно наясно. Благодаря Ви предварително и ще очаквам вашите съвети и коментари. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 790 #2 Отговорено 21 Декември, 2020 Това не е ли крепежа на дросела? Пренатенали са и са спукали резбата. Това което може да се направи, за да се ограничи разпространението е да се намери втулка с точни размер и да се набие като пръстен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nupi 79 #3 Отговорено 21 Декември, 2020 Като се строши го оправяй! Нали знаеш какво казват руснаците: "Ако работи не го пипай" в превод. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
musicmaker 0 #4 Отговорено 21 Декември, 2020 Благодаря и на двама ви за мненията. Да чакам да се счупи или да стане по зле не ми е опция... От моят опит знам, че обикновено се чупи на пътя и то когато не пътувам за удоволствие и без да бързам, а по работа с точен час на пристигане... 🙃 Не знам точно какво е този детайл, по запознатите с този мотор ще кажат. Втулка бе и моята идея, но отзад на цилиндричната част която е спукана има подсилващо ребро. Т. Е. цилиндричната част, която се вижда отпред е много малка по вертикала и почва реброто... Ще мисля някаква тънка скоба или подобно, но се надявам и на още мнения от ваша страна. Това ли е единственото място на което се крепи този дросел, ако е това, този детайл и ако го оставя така за сега какви може да са последствията? Благодаря ви още веднъж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nupi 79 #5 Отговорено 22 Декември, 2020 Това като го гледам е някакъв алуминий или цам. Струва ми се, че никога няма да се спука, но ако искаш го свали и го дай да ги го "понаплюят" с припой на MIG заваръчен апарат. След като така се грижиш за тази каляска, не ме забравяй ако решиш да продаваш твоя кола някога. Обаче не тази втората генерация на CR-V, че не съм им фен по отношение на двигателите и здравината. Успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
musicmaker 0 #6 Отговорено 23 Декември, 2020 Благодаря ти, реших да пробвам с ръчно направена скоба, която да фиксира външно пукнатината и да не и позволи да се увеличи. Старая се наистина да поддържам колата в добро състояние и да знам, че мога спокойно да разчитам на нея. Колата е 3 та генерация 2.2 ictdi двигателя. Ти на кои не си фен на 3та или на 2ра генерация? 😃 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове