Jump to content
Minko

проверка 4х4 на ЦРВ

Recommended Posts

Здравейте колеги.Не знам дали е редно да отварям нова тема ,но вече два дена чета във форума и не мога да намеря конкретен и ясен отговор, как може най-точно да се разбере дали сработва 4х4 на моята хонда. Карам Хонда ЦРВ 2 генерация, 2007г. сменено е маслото на диференциала с оригинално на Хонда работи супер тихо без никакви шумове в диференциала, нито в завои,нито в пресечен терен, нито на висока скорост .Преди една седмица когато сменях маслото на дифа я вдигнахме на подемник и пробвахме да включа на скорост и установихме,че се въртят и четирите колела дори пуснахме колата гумите да опират съвсем леко в цимента да има  съпротивление и четирите гуми продължиха да се  въртят, НО.Днес заваля сняг и аз излязох естествено на полеви условия и отидох на една стръмна поляна където установих, че когато предния мост буксува задния не помръдва да не говорим че когато е включена VSA от място колата изобщо не иска да отлепи.Качих се абсолютно навсякъде ,но трябваше навсякъде да карам със засилване ,трябваше ли да тръгна от място всичко приключваше, а и не видях задния мост да превърти нито веднъж.Та въпроса ми е сработва ли задния мост при положение че колата когато е във въздуха се въртят всички колела, но в снега задния мост не се вижда да превърта и ако не сработва къде може да е проблема.БЛАГОДАРЯ!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принца на действие  не е да сработват и двете колела задни при прибуксуване на предно.

При прибуксуване на предно дясно сработва  задното с най,-голямо сцепление ,може да е задно дясно или ляво.

Не се въртят и 4те колела.

Ето как работи VSA

 Малко и за 4х4

https://forums.hondabg.com/topic/85092-cr-v-4x4/?tab=comments#comment-1057346745

 

Ето и за 2 ген

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Minko написа:

..........НО. Днес заваля сняг и аз излязох естествено на полеви условия и отидох на една стръмна поляна където установих, че когато предния мост буксува задния не помръдва да не говорим че когато е включена VSA от място колата изобщо не иска да отлепи. Качих се абсолютно навсякъде ,но трябваше навсякъде да карам със засилване ........

...........но в снега задния мост не се вижда да превърта .....

 

При леко пребуксуване на някое от предните колела, се задейства диагоналното му задно.

При по-рязко потегляне и пребуксуване и на двете предни колела, се задейства тракшън контрола + задните колела - "усещането е като ритник отзад" но за кратко, защото колата си тръгва и вече има нужното сцепление . 

В повечето случаи ,винаги едно от предните колела губи повече сцеплението (обикновено е предно ляво) и тогава се включва само диагоналното му задно дясно, затова и не ти е направило впечатление да буксуват и задните колела.

Обаче ако си на малък баир и потеглиш рязко с изключена VSA система, така че да пребуксуват и двете предни колела, ще се включат и двете задни и те ще започнат да хвърлят сняг назад - нека някой да гледа отзад и ще се убедиш в това.

И да, това не е класически "джип", нито имаш постоянно включено 4х4, нито имаш блокажи, нито бавни  и т.н., така че си трябва малко повече газ в такива условия.

VSA-то  е хубава екстра, но освен че ти стабилизира колата използвайки ABS системата , ти склопява и мощността на двигателя когато колелата започнат да боксуват много и точно когато ти трябва още малко, за да изкачиш въпросния баир, двигателя може да "умре" напълно преди крайната точка - затова на големи баири с изключена VSA и малко повечко газ и се получават нещата.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор.Далече съм от мисълта че съм си купил офроуд джип, но при мен нито едно от двете колела на  задния мост изобщо не превъртя на изключен VSA и пълна газ на едно място а когато са във въздуха се въртят и двата моста 

Редактирано от Minko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има сега къде да се тества,просто искай помощ от приятел  да гледа,отзад.

Може и клип да направи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко ще излизам на тест драйф пак ,че при нас почти се стопи снега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, здравейте

Също имам Црв 2 ген , наблюдавам след смяна на съединител следния проблем, когато заработи т.н 4*4 започва яко Смърдене на съединител , та чак пушек се вдига , без значение е дали колата е наравно, на наклон , с товар без товар , проработили да Се включи 4 ката и мирише не се стои.

Ще съм благодарен за насоки къде да търся проблема - иначе съм в планирал за серия ама ще е по-рентабилно ако зная от куде да започнем.

Предварително благодаря.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...