goodybg 40 #1 Публикувано 24 Ноември, 2020 Здравейте, някой да има има Ел. Схема за управление на селектора за акорд 7 автомат. Ще слагам волан от Сивик с пера и се чудя как да прекарам кабелите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #2 Отговорено 24 Ноември, 2020 Колега, и аз съм се замислял за нещо такова, но не можах да се престраша. Прпвери колко свободни пина имаш в лентовия кабел и колко ще са ти необходими за пускането на новите кабели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #3 Отговорено 24 Ноември, 2020 (Редактирано) Няма как да кача схема но аз съм го мислил доста и чисто електрически е много лесно изпълнимо но, .... трябва задължително да се подсигури схемата против едновременно подаване на противоречиви команди. Това в оригиналното изпълнение с лоста за скорости е направено и действа безотказно. Най-общо казано за елементарното изпълнение трябват три проводника и два нормално отворени контакта задействащи се от едното или другото лостче на волана за "UP" и "down", става и само с два проводника но трябва надеждна маса на самия волан до лостовете. Как ще се реализира блокирането на едновременно задействане на двете команди обаче е друг въпрос, дали ще е механично или електрическо изпълнение решава реализатора. Във всички случаи преминаването от автоматичен към ръчен режим и обратно ще става от лоста, т.е. лостчетата от волана ще работят само след превключването на скоростния лост от "D" на "M". Редактирано 24 Ноември, 2020 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #4 Отговорено 24 Ноември, 2020 (Редактирано) Малко грозна но все пак схемата е вярна, ако не включиш лоста на позиция "М" ЕКУ не приема командите "UP" и "DOWN" - това не съм го пробвал в движение и не съм сигурен ако приеме команда дали няма да се случи нещо нежелано с кутията. Оригинално това нежелано включване е блокирано механически. Цветове на кабелите излизащи от селектора в купето: за UP > синьо/жълт за DOWN > бяло/син за "М" > оранжев за маса > черен От схемата е видно че позиция "М" може да се направи избираема от волана ако се използва трети проводник но трябва да се обмислят сериозно всички нежелани варианти за несъответствия в режимите на превключване. Дано да съм успял да помогна! Редактирано 24 Ноември, 2020 от CCord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #5 Отговорено 24 Ноември, 2020 Няма как да кача схема но аз съм го мислил доста и чисто електрически е много лесно изпълнимо но, .... трябва задължително да се подсигури схемата против едновременно подаване на противоречиви команди. Това в оригиналното изпълнение с лоста за скорости е направено и действа безотказно. Най-общо казано за елементарното изпълнение трябват три проводника и два нормално отворени контакта задействащи се от едното или другото лостче на волана за "UP" и "down", става и само с два проводника но трябва надеждна маса на самия волан до лостовете. Как ще се реализира блокирането на едновременно задействане на двете команди обаче е друг въпрос, дали ще е механично или електрическо изпълнение решава реализатора. Във всички случаи преминаването от автоматичен към ръчен режим и обратно ще става от лоста, т.е. лостчетата от волана ще работят само след превключването на скоростния лост от "D" на "M".Намерих кои са кабелите и ги присъединих към перата. Само не знам от къде хвана маса, че инсталацията на волана на сивика масата е присъединена към круиз контрола, и сега перата работят само когато съм натиснал круиз. Мога ли масата на перата да я взема директно от корпуса на волана? Иначе не съм се замислял какво ще стане ако натисна едновременно двете пера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #6 Отговорено 20 Февруари, 2021 Здравейте. Ето едно клипче, което ми сподели един колега свързано с темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове