Jump to content
goodybg

Търся ел.схема за управление на селектора

Recommended Posts

Здравейте, някой да има има Ел. Схема за управление на селектора за акорд 7 автомат.

Ще слагам волан от Сивик с пера и се чудя как да прекарам кабелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз съм се замислял за нещо такова, но не можах да се престраша. Прпвери колко свободни пина имаш в лентовия кабел и колко ще са ти необходими за пускането на новите кабели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да кача схема но аз съм го мислил доста и чисто електрически е много лесно изпълнимо но, .... трябва задължително да се подсигури схемата против едновременно подаване на противоречиви команди. Това в оригиналното изпълнение с лоста за скорости е направено и действа безотказно. 

Най-общо казано за елементарното изпълнение трябват три проводника и два нормално отворени контакта задействащи се от едното или другото лостче на волана за "UP" и "down", става и само с два проводника но трябва надеждна маса на самия волан до лостовете.  Как ще се реализира блокирането на едновременно задействане на двете команди обаче е друг въпрос, дали ще е механично или електрическо изпълнение решава реализатора. 

Във всички случаи преминаването от автоматичен към ръчен режим и обратно ще става от лоста, т.е. лостчетата от волана ще работят само след превключването на скоростния лост от "D" на "M".

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко грозна но все пак схемата е вярна, ако не включиш лоста на позиция "М"  ЕКУ не приема командите "UP" и "DOWN" - това не съм го пробвал в движение и не съм сигурен ако приеме команда дали няма да се случи нещо нежелано с кутията. Оригинално това нежелано включване е блокирано механически.

Цветове на кабелите излизащи от селектора в купето: 

за        UP    >  синьо/жълт

за  DOWN   >  бяло/син

за   "М"        >  оранжев

за маса        >  черен   

От схемата е видно че позиция "М" може да се направи избираема от волана ако се използва трети проводник но трябва да се обмислят сериозно всички нежелани варианти за несъответствия в режимите на превключване.

Дано да съм успял да помогна! 

екранна снимка.png

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Няма как да кача схема но аз съм го мислил доста и чисто електрически е много лесно изпълнимо но, .... трябва задължително да се подсигури схемата против едновременно подаване на противоречиви команди. Това в оригиналното изпълнение с лоста за скорости е направено и действа безотказно. 
Най-общо казано за елементарното изпълнение трябват три проводника и два нормално отворени контакта задействащи се от едното или другото лостче на волана за "UP" и "down", става и само с два проводника но трябва надеждна маса на самия волан до лостовете.  Как ще се реализира блокирането на едновременно задействане на двете команди обаче е друг въпрос, дали ще е механично или електрическо изпълнение решава реализатора. 
Във всички случаи преминаването от автоматичен към ръчен режим и обратно ще става от лоста, т.е. лостчетата от волана ще работят само след превключването на скоростния лост от "D" на "M".
Намерих кои са кабелите и ги присъединих към перата. Само не знам от къде хвана маса, че инсталацията на волана на сивика масата е присъединена към круиз контрола, и сега перата работят само когато съм натиснал круиз. Мога ли масата на перата да я взема директно от корпуса на волана? Иначе не съм се замислял какво ще стане ако натисна едновременно двете пера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Ето едно клипче, което ми сподели един колега свързано с темата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...