Jump to content
tiholov

СТРАНЕН ШУМ СЛЕД СМЯНА НА АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК

Recommended Posts

Това се получава от малко понатегнат ремак, просто трябва да се отпусне ролката и всичко е ОК. Шума от натегнат ремък се чува най-добре при шайбата на разпределителния вал. В някой случи когато е студен мотора не се чува, а като загрее се появява. Успех :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеи колега и при 3 те смяни имаш един и същи проблем пренатегнат ангренажен ремак

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз подкрепям колегите, ремъкът не трябва да е опънат като струна, има прибор с който се проберява опънът му. Иначе се прецакват ролките и помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един случай , в който отговора не е смени ремъка ..... а смени майстора !Наш'те коли уж са лесни за правене , пък малцина успяват да се справят качествено !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шумъ най- вероятно е от водната помпа в следствие на пренатягане на ремъка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,ама НЕ ! Същия проблем го имам от 2 години ! След смяна на ремък...същото "потропване" м/у 1000-1200 оборота ! И на отпуснат и на натегнат ремък ,се същия @уй ! Бях изперкал по едно време да разбера кво стаа на практика , обаче след неколкократни опити ми писна и свикнах с "румоленето" ! :) Имаше доста дълга тема по въпроса преди време и така и никой не откри кво се случва ....this is mistery ! :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колегиИ аз имах подобен проблем след смяна на ангренажния ремък заедно с ролката(на NIPPARTS). Майстора ме предупреди и ми каза, че е пренатегнал малко ремъка, и след около 10 000 км шума щял да изчезне. Аз не съм майстор, но той ме убеди, че този шум е в следствие на напасването на зъбите на ремъка към ролките, (и е било нормално) и след тези километри ремъка малко щял да се разпъне, и шума да изчезне. Така и стана- вече няма характерното "румолене, виене, хъркане", което се появи има-няма след около 10 км след като смениха ремъка.За съжаление тогава, а и още не съм сменил водната помпа, и карам вече 20 000 км без проблем. Според мен този майстор пренатегна малко ремъка, или защото си разбира от работата, (аз останах с впечетление, че имаше опит), или с цел по- нататъка водната помпа (или натягащата ролка) да излезне по- бързо от строя- и после- пак на майстор. Аз лично приех думите му, че няма никакви проблеми да има по- нататъка.Не съм специалист, и шофирам така, но ако мога, в най- скоро време ще си купя водна помпа, и ще я сменя. При това положение някой може ли да каже по колко хиляди км може да изкара една водна помпа, ако има такива наблюдения? Благодаря на колегите предварително !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колегиИ аз имах подобен проблем след смяна на ангренажния ремък заедно с ролката(на NIPPARTS). Майстора ме предупреди и ми каза, че е пренатегнал малко ремъка, и след около 10 000 км шума щял да изчезне. Аз не съм майстор, но той ме убеди, че този шум е в следствие на напасването на зъбите на ремъка към ролките, (и е било нормално) и след тези километри ремъка малко щял да се разпъне, и шума да изчезне. Така и стана- вече няма характерното "румолене, виене, хъркане", което се появи има-няма след около 10 км след като смениха ремъка.За съжаление тогава, а и още не съм сменил водната помпа, и карам вече 20 000 км без проблем. Според мен този майстор пренатегна малко ремъка, или защото си разбира от работата, (аз останах с впечетление, че имаше опит), или с цел по- нататъка водната помпа (или натягащата ролка) да излезне по- бързо от строя- и после- пак на майстор. Аз лично приех думите му, че няма никакви проблеми да има по- нататъка.Не съм специалист, и шофирам така, но ако мога, в най- скоро време ще си купя водна помпа, и ще я сменя. При това положение някой може ли да каже по колко хиляди км може да изкара една водна помпа, ако има такива наблюдения? Благодаря на колегите предварително !!!

This is bullshitТова са абсолютни глупостти с нарочното натягане на ремъка и "характерният" му шум.Ремъкът трябва да се опъне така че да не е нито хлабав(да превърти),нито пък да е пренатегнат и разкаже играта на всичко вързано към него.Смени МАЙСТОРА недей да ходиш повече при него, защото явно изобщо си няма хабер от монтьорската дейност(АМАН ОТ ШАРЛАТАНИ МАЙСТОРИ).За пример ще ти дам новата кола(каквато и да е марката й).От шопа да не ти казват "не се тревожи тоя шум ще изчезне след ....км".Някой работи като се замислиш и осъзнаваш че не са така както ти ги обясняватС извинение,че малко промених темата,но не издържах :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворете една AutoData и там е описано как се опъва ремъка. Нека по-запознатите да кажат вярно ли е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да добавя, ако се окаже, че колегите не са прави. И ако все още не сте го проверили. Проверете дали ремъка, или ролката не стърже в предпазния капак. Тъй като при мен се получава от там. Като натисна капака малко към двигателя и спира гадния шум, но за жалост немога да седя и да го държа постоянно. Проблема пак се появи след смяна на ремък и се чува при ниски обороти. А и да добява, че колата не Хонда и е дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

днес ще говоя за пореден път поне да отхлабят ремъка и пак ще има едни физиономии тип правим ти компромис(коментари)абе голяма УСЛУГА.Но така съм насабрал че малко ми остава до голям скандал който надали ще помогне :wub:;):bg:;)

Редактирано от vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искай не да ти го отхлабват, а да ти го натегнат правилно, ако знаят как, ако не знаят, отиди при някой който знае ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chopper1969

Абе тея келеши може ли да са обърнали посоката на ремъка...?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tiholov

Колега на ремъка няма посока :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Zenko

Колега на ремъка няма посокаДА ама не,има посока ам тря да я знаеш,както и да е от това немй да шуми.Има и друго повечето ремъци са със правоъгълни зъби,ама има и със същия брой и стъпка ама със заоблени зъби,така може да се появи също странен шум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на ремъка няма посока :huh:

Чети книжки ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По принцип пренатягане не би трябвало да се получи,защото оптяжната ролка има самооптяжна пружинка,сега някой ако я е изхвърлил с първата смяна че не се е сетил за кво служи туй е друг проблема .Ама мойта си има и доста други си имат.DAYKO има китове ремаци с ролки и там съм срешал да предлагат и самооптяжната пружинка ,но за Хонда несум ползвал техните услуги.И не критекуваите толкова много монтиорите че и от нас има и такива и ние сме хора и грешим ,невярвам вие да сте безгрешни в професията си.Колко кочини сме вадили от гроба ама тогава ни ума ни дума,апък кат излезе няко сраничен проблем след ремон ша ти искарат здравето.Ай извинявайте че се улисах.........

Редактирано от Zenko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега книжки съм че достатъчно, имал съм Сивик, а сега карам Акорд и двете сервизни съм ги чел от край до край(няколко пъти). Даже стария ремък(който още не бе6е за смяна) ми е в багажника, но това е друга тема подобна тази и се надявам скоро да се разреши. Иначе за ремъците с посока специално се поставят стрелки с посоката на въртене. :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега книжки съм че достатъчно, имал съм Сивик, а сега карам Акорд и двете сервизни съм ги чел от край до край(няколко пъти). Даже стария ремък(който още не бе6е за смяна) ми е в багажника, но това е друга тема подобна тази и се надявам скоро да се разреши. Иначе за ремъците с посока специално се поставят стрелки с посоката на въртене. :huh:

Ама кат си толкоз ербап що не смениш на някоя новичка кола ремъка и да му дадеш гаранци 60 000 км.Давидим тогаз къде кво писали и кой кво чел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото колега колите ги използвам за удовоствие, а хляба си го изкарвам с други занимания. Когато започна да сменям ремъци на по-новички коли и почна да давам гаранции, пак първо ще почета даже мога да попитам, но се обзалагам, че ще е по-добре поставен от повечето гаражни майстори, които за повече от Лади и голфове неги търси и ти обесняват как на ремъка посоката му е по посока на надписа. Но смятам че достатъчно пописхаме в темата на колегата и е време да престанем :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,При мен има същото нещо - купих си колата от Италия - работеше много безшумно.Смених ремък, ролки и т.н. - дори не ми казаха каква е марката - и започнах да чувам как на празни обороти има някакъв шум, който се води от оборотите на колата. Все едно зъбците се чува как преминават през ролката - натегнаха го - същата работа.Аз мисля, че броблемът е в материала на ремъка - това го рпави по-шумен - струваше ми 60 лв. Следващия път ще си взема оригинален от БУлтрако за 110 лв. поне му дават повече километри и се надявам да изчезне този шум.ПП: шумът от водната помпа наподобява виене, ако е шум от ролка е константен подобно на виенето - а моят шум е трааак..... трааак ..... трааак - заедно с оборотите. Което ме навежда на мисълта, че е от ремъка.Проследи какъв е твоя вид шум.Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега незнам при теб как е, но при мен е следното когато се постави ремъка, ролката има една пружинка която опъва ремъка колкото е необходимо и се контрира чрез гайката към оста, но преди да се стегне ролката се прави един оборот на двигателя по посока обратно на часовниковата стрелка, за да се опъне ремъка колкото е необходимо и се стяга ролката, но трябва да се внимава гайката да не увлича ролката и да претегне ремъка (сигурно пак). А при разглобяването мисля че няма да е проблем в сервиза да ти проверят водната помпа и ролките, но според мен проблема си е от леко стегнат ремък. Поне при мен когато загрее двигателя се получава едно по- различно шумене (виене) м/у 1500-2000, иначе под и над тези обороти и когато не е загрял мотора звука си е на Хондаааааааа :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега DOMINIC проблема е там че ремъка и ролката са от Бултрако.Лично го видях и огледах,сравих го с оригиналните от колата,първата ролка бе KOYO следващите две NSK made in japan като последната ми я пратиха от щатите.По принцип държах да са такива за да съм спокоен а тя стана една,мътна и кървава.Самия звук е нещо като румолене,квичене и виене смесено и то само на определени обороти(сега е на 1200-1800 предишният път бе на около 1000-1100.Чува се точно от към капака на ангренажния ремък около шайбата на хидравликата(не е от нея-разкачахме пистовите ремъци и пак виеше).Преди смяна на ремъка и ролката колата също нямаше такова виене-беше супер.В момента доста ясно и отчетливо се чува и няма да търпя да съм дал толкова пари и накрая все едно съм с вектра 1993. :) Някой да е чувал нещо да има балансираш вал на едновалов vtec?TIHOLOV мерси много,май ще обясна точно това на "майстора"Много ми се иска да запаля колата и да ида до София при Омбре ,но пусто време и немам излишни пари в момента :)

Редактирано от vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... се прави един оборот на двигателя по посока обратно на часовниковата стрелка, за да се опъне ремъка колкото е необходимо и се стяга ролката, ...

Не е един оборот, а до колкото си спомням 3 зъба. И не е само това.Пак повтарям процедурата я пише в мануалите и в AutoData-та

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tiholov

Колега и в сервизното на Акорда пише 3 зъба, но хора които са се занимавали с това казват че е по-добре един оборот за да се обере всичко по дължината на ремъка, но всеки си преценява сам. Успех :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Хонда Акорд 1.8I LS ,115к.с. , 1997. Преди да сменя ремъците , работеше тихо и спокойно ( мъркаше). След смяната на ремъците с Гейтц ,започна да вие към 2000 оборота , стана по шумен , направо дразнещо. И от тогава , далечната 2005 година са я отваряли 8 пъти: отпускане на ангр.ремък , центровка на балансиращите валове, смених водна помпа -естествено след като бях карал с натегнат ремък близо 2000км , смяна на опъващи ролки , повторна смяна и на двата ремъка с нови на Гейтц - макар , че бях изминал към 5000км. , пак сменях водната помпа заради натегнат ремък и т.н. . Има продължение на историята , но написаното е достатъчно.Виенето е същото , както беше в далечната 2005 , след първата смяна на ремъците.Пропиляни пари , нерви и позабравил удоволствие от карането на Хондата , преди смяната на ремъци. Остана последна надежда да ходя при ОМБРЕ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

КОЛЕГИ ЗДРАВЕЙТЕ,ПРЕДИ НЯКОЛКО ЧАСА СЕ ВЪРНАХ ОТ МАЙСТОРИТЕРАЗХЛАБИХА РЕМЪКА И КОЛАТА ЗАСПА! :D:blink: НИТО БЕШЕ РОЛКА ,НИТО ВОДНА ПОМПА.ЛИЧНО ГЛЕДАХ ПРОЦЕДУРАТА И ТЯХНИТЕ КОМЕНТАРИ И СЕ ОКАЗА ,ЧЕ НА ХОНДА ТРЯБВА ДА Е МАЛКО,КАЗВАМ МАЛКО ПО ХЛАБАВ АНГРЕНАЖНИЯ ,ЗА ДА НЕ ВИЕ НИЩО.В МОМЕНТА КОЛАТА МЪРКА КАКТО СИ БЕШЕ КОГАТО Я КУПИХ. :o:) ДРУГО КОЕТО ИСКАМ ДА ВИ СПОДЕЛЯ-ДА СЕ ВНИМАВА МНООГО! СЪС ЗАВИВАНЕТО НА БОЛТА НА ОПТЯЖНАТА РОЛКА,ЗАЩОТО ВЛИЗА В АЛУМИНИЕВИЯ БЛОК И ЛЕСНО СЕ ПРЕЦАКВА РЕЗБАТА,ПРИ МЕН ЗА МАЛКО ДА СТАНЕ ТОВА.АЙДЕ СЪС ЗДРАВЕ И ВНИМАТЕЛНО КАРАНЕ КОЛЕГИ :P:)

Редактирано от vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честито, сега ти остават само много км. кеф :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Аутодата четох тия дни какви са най-често срещаните проблеми на Сивик и подобни. Едното беше за 1 и 2 степен на парното -> имаше наскоро тема и отговора е същия както предложиха колегите там.Другото беше точно това за ангренажния и като решение беше посочено обтягащата ролка /по-точно пружинката й/ която трябва също да се сменя за да държи точното опъване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каква пружинка ще сменят бе приятелю?!?!?остави хората ди си лафят, да си разправят бабини дивитини..... уреди за измерване на оптягането, посоки на ремъци и т.н.Тоя форум така и така не става за нищо смислено вече. всеки 3-ти е майстор и е чел книжки, съветите са цветущи.Това че японеца е решил да сложи пружинка и да не се чудиш "колко аджеба" никого не го интересува..дерзайте колеги...vtec, колега, двигателя ти няма балансиращи валове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе, няма да се ядосвам.....тука почнаха да се раздават толкоз безумни съвети, че почва шубе да ме хваща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chavdu
Отговорено (Редактирано)

да бе, няма да се ядосвам.....тука почнаха да се раздават толкоз безумни съвети, че почва шубе да ме хваща.

аз не виждам ,за какво има да се ядосваш ... всеки се опитва да помогне , колкото и с каквото може ... не вярвам някой да дава невярна информация нарочно ... просто такава е получил и той от някъде ... на теб , като ти е ясно ... разясни и на другите ... никой не се е родил научен,нали така ?п.п. естествено , че не си длъжен ... но нали форума е за това - да си помагаме . Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, доста е стара темата, но е актуална за моя проблем.След смяна агренажни ремаци на ф20а4 почна нещо да вие и много ме дразни. Колегите писали в тази тема могат да споделят опита си защото ще е изпитан от годините и бих се доверил преди да предприема нещо.Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...