Jump to content
Julian Voinov

CR-V 2ген. Автомат или ръчка?

Recommended Posts

Здравейте бях мераклия на 3 ген. Но уви котка ми мина път. Както и да е за 3 ген. препоръчват автомат, но за 2 как е?

Интересувам се от 2.0 бензин фейса, до колкото разбрах е 4 степенен горе на таблото така по американски а ръчката е 5 стената класическа. Но кое е по добре?

 

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и автомата и ръчката са достатачно надеждни.Просто бай ганьо още не е научен да кара автомати.Иначе аз имам 2 автомата и съм определоно доволен.Комфорта е ненадминат , а същевременно е 4 степенен и достатъчно здрав.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си. Българина много бяга от автомат. Е аз пък това търся вярно малко по американски е качен лоста на таблото но може би е удобно!?

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 14.07.2020 г. at 9:58, Julian Voinov написа:

до колкото разбрах е 4 степенен горе на таблото така по американски а ръчката е 5 стенат

Няма значение, колко степени са. Важни са предавателните числа. Те са причина 4-степенният автоматик да поддържа 120км/ч със 3000об/мин, докато на 5-степенната ръчка й трябват към 3300об/мин за да поддържа същата скорост.

В този ред на мисли, Сивик 9 1.8i-vtec (R18Z4), на 6-а ръчна също е на 3000об/мин при 120км/ч. Авенсиса от подписа ми и той така - 3000об/мин на 4-степенния автомат.

преди 8 минути, Julian Voinov написа:

може би е удобно

Да, по-удобно е, от гледна точка пространство за краката. Няма "тунел" между седалките, защото и ръчната е на таблото. И е по-близо до волана. Бутонът O/D OFF се натиска без да си махаш ръката от волана.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си, че най важни са предавателните числа но как е с динамиката най вече при изпреварване?

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещането за динамика е субективно.

Мен лично ме удовлетворява.

 

И пак - по-важно е да знаеш какво караш, и как да го караш. Познаването на възможностите на колата и своите собствени, прави пътуването удоволствие. Знаеш, какво и кога можеш да си позволиш (включая да оставиш някой пишман бойрацер с увиснало чене на светофара :D).

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена нещо друго, много важно при степенните атоматици.

Имат "lock-up" - механизъм за заключване на хидротрансформатора. Автоматично прави връзката между двг и скорости твърда. Когато се включи няма загуба на въртящ момент и оборотите падат с около 300.

 

Не казваш, дали досега си карал/имал автоматик?

Ако не си, разходи се с търсачката из форума, писали сме доста по темата автоматик. Не само за CR-V и не само за степенния хидротрансформатор. Темите не са много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните отговори!
Не не съм имал автомат но съм карал няколко. Като цяло не ми е кеф ръчката и затова искам да си взема автомат но да е надежден,до колкото може естествено ! За lock up четох че е като следваща предавка уж. Звучи добре.

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал като половин предавка :D. Например ако заключи на 4та, оборотите са горе долу по средата между 4та отключена и 5та отключена. Но на 4та заключва рядко и при точно определени условия. На 5та като заключи се усеща като следваща предавка, но разликата отново е по-малка отколкото между 4та и 5та.

 

За мен може да се ползва като индикатор на икономично каране, ако локъпа държи заключен на магистрално каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При какви условия заключва и на кои предавки? На cr v 2 gen са 4 предавки.

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се извинявам, говорех принципно за локъпа на автоматите и за пример дадох 5-степенния. Трябваше да съм по-конкретен :) не съм карал 4-степенен. Иначе заключването по всяка вероятност е като при 5-степенния – контролира се електронно. За условията мога да съм по-конкретен само за 5-степенния автомат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как работи и при какви условия?

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, навих се, ще го напиша пак. :D

 

Заключва на 4-та при поддържане на постоянна скорост за известно време. За да заключи, компютърът трябва да е разбрал, че не ускоряваш, а се движиш с постоянна скорост на сравнително равен участък.

На 3-та също може да се заключи, но става много рядко, защото вероятността да се движиш на 3-та с постоянна скорост е малка. Обикновено до 3-та ускоряваш.

Дали е заключен се усеща по оборотите. Поглеждаш оборотомера и пускаш газта. Ако оборотите не паднат, значи е заключен. Нежното подаване/отнемане на газта не отключва lock-up. Това ти позволява леко да намалиш, или ускориш.

 

Заключва и при спускане.

Започва спускане, натискаш спирачка малко по-агресивно, автоматът сваля на 3-та и заключва, пускаш спирачката. В този момент колата се държи все едно спускаш на 3-та ръчна (например) без газ, т.е. т.нар. моторна спирачка. Ако наклонът не е много голям колатa не ускорява. Когато наклонът свърши, или натиснеш газта, автоматът се връща на 4-та и си продължаваш. Ако наклонът е много голям, натискаш пак спирачка, сваля на 2-ра и отново заключва.

 

Off Topic

Последните три седмици открих удоволствието от т.нар. айшифт.

Авенсисът от подписа е с 4-степенен хидротрансформатор с ръчен режим, т.е. semiautomatic. Досега не бях карал такъв във лек автомобил (от 3г карам камиони с роботизирн автоматик). Врътнах едни 2000км, направо е приказка.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти!

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Всичко описано от Красимир важи и за 5-степениия, ако вместо 3та и 4та казваш 4та и 5та. Едно допълнение само, което не знам дали важи и за 4-степенния. Условията са изглежда малко по-комплексни от обясненото. Например при един и същ баир при 120км/ч локъпа би отключил, докато при 140км/ч може да остане заключен. Най-вероятно в алгоритъма участва и въртящият момент / мощността на дадените обороти + желаните от водача. Също се заключва и при високи скорости на високи обороти. Например на 3та на 6–6500 заключва.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Pavel_Pavlov написа:

Например при един и същ баир при 120км/ч локъпа би отключил, докато при 140км/ч може да остане заключен.

Е да де!

 

В този случай се получава обратното на това:

Преди 1 час, Krasi-mir написа:

За да заключи, компютърът трябва да е разбрал, че не ускоряваш, а се движиш с постоянна скорост

При 120 компютърът усеща, че двигателят започва да се товари и отключва, понеже

преди 25 минути, Pavel_Pavlov написа:

в алгоритъма участва и въртящият момент / мощността на дадените обороти

 

Те затова хоратя кaзват да се засилиш преди баира. Подхождането към баира с по-голяма скорост отлага във времето нуждата от пауър, казано по нашенски :D.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в двата случая опитвам да поддържам съответната скорост, не да ускорявам. Моята хипотеза беше, че при 120 въпреки по-ниското въздушно съпротивление, мощността е достатъчно по-малко, за да отключи локъпа и да вдигне оборотите. При 140 въпреки по-голямото съпротивление, мощността е повече и моторът не се товари толкова. Но реално не е така. Разликата в мощността не е толкова голяма колкото разликата в съпротивлението. Затова казвам, че има и други фактори, които аз поне не мога да обясня добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...