Julian Voinov 15 #1 Публикувано 14 Юли, 2020 Здравейте бях мераклия на 3 ген. Но уви котка ми мина път. Както и да е за 3 ген. препоръчват автомат, но за 2 как е?Интересувам се от 2.0 бензин фейса, до колкото разбрах е 4 степенен горе на таблото така по американски а ръчката е 5 стената класическа. Но кое е по добре? Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deyancho 1 #2 Отговорено 20 Юли, 2020 Колега и автомата и ръчката са достатачно надеждни.Просто бай ганьо още не е научен да кара автомати.Иначе аз имам 2 автомата и съм определоно доволен.Комфорта е ненадминат , а същевременно е 4 степенен и достатъчно здрав. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Julian Voinov 15 #3 Отговорено 20 Юли, 2020 Да прав си. Българина много бяга от автомат. Е аз пък това търся вярно малко по американски е качен лоста на таблото но може би е удобно!? Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #4 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) На 14.07.2020 г. at 9:58, Julian Voinov написа: до колкото разбрах е 4 степенен горе на таблото така по американски а ръчката е 5 стенат Няма значение, колко степени са. Важни са предавателните числа. Те са причина 4-степенният автоматик да поддържа 120км/ч със 3000об/мин, докато на 5-степенната ръчка й трябват към 3300об/мин за да поддържа същата скорост. В този ред на мисли, Сивик 9 1.8i-vtec (R18Z4), на 6-а ръчна също е на 3000об/мин при 120км/ч. Авенсиса от подписа ми и той така - 3000об/мин на 4-степенния автомат. преди 8 минути, Julian Voinov написа: може би е удобно Да, по-удобно е, от гледна точка пространство за краката. Няма "тунел" между седалките, защото и ръчната е на таблото. И е по-близо до волана. Бутонът O/D OFF се натиска без да си махаш ръката от волана. Редактирано 20 Юли, 2020 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Julian Voinov 15 #5 Отговорено 20 Юли, 2020 Да прав си, че най важни са предавателните числа но как е с динамиката най вече при изпреварване? Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #6 Отговорено 20 Юли, 2020 Усещането за динамика е субективно. Мен лично ме удовлетворява. И пак - по-важно е да знаеш какво караш, и как да го караш. Познаването на възможностите на колата и своите собствени, прави пътуването удоволствие. Знаеш, какво и кога можеш да си позволиш (включая да оставиш някой пишман бойрацер с увиснало чене на светофара ). 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #7 Отговорено 21 Юли, 2020 Забравих да спомена нещо друго, много важно при степенните атоматици. Имат "lock-up" - механизъм за заключване на хидротрансформатора. Автоматично прави връзката между двг и скорости твърда. Когато се включи няма загуба на въртящ момент и оборотите падат с около 300. Не казваш, дали досега си карал/имал автоматик? Ако не си, разходи се с търсачката из форума, писали сме доста по темата автоматик. Не само за CR-V и не само за степенния хидротрансформатор. Темите не са много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Julian Voinov 15 #8 Отговорено 21 Юли, 2020 Благодаря за изчерпателните отговори!Не не съм имал автомат но съм карал няколко. Като цяло не ми е кеф ръчката и затова искам да си взема автомат но да е надежден,до колкото може естествено ! За lock up четох че е като следваща предавка уж. Звучи добре. Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 21 Юли, 2020 Бих казал като половин предавка :D. Например ако заключи на 4та, оборотите са горе долу по средата между 4та отключена и 5та отключена. Но на 4та заключва рядко и при точно определени условия. На 5та като заключи се усеща като следваща предавка, но разликата отново е по-малка отколкото между 4та и 5та. За мен може да се ползва като индикатор на икономично каране, ако локъпа държи заключен на магистрално каране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Julian Voinov 15 #10 Отговорено 21 Юли, 2020 При какви условия заключва и на кои предавки? На cr v 2 gen са 4 предавки. Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #11 Отговорено 21 Юли, 2020 Много се извинявам, говорех принципно за локъпа на автоматите и за пример дадох 5-степенния. Трябваше да съм по-конкретен не съм карал 4-степенен. Иначе заключването по всяка вероятност е като при 5-степенния – контролира се електронно. За условията мога да съм по-конкретен само за 5-степенния автомат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Julian Voinov 15 #12 Отговорено 21 Юли, 2020 И как работи и при какви условия? Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #13 Отговорено 21 Юли, 2020 Добре де, навих се, ще го напиша пак. Заключва на 4-та при поддържане на постоянна скорост за известно време. За да заключи, компютърът трябва да е разбрал, че не ускоряваш, а се движиш с постоянна скорост на сравнително равен участък. На 3-та също може да се заключи, но става много рядко, защото вероятността да се движиш на 3-та с постоянна скорост е малка. Обикновено до 3-та ускоряваш. Дали е заключен се усеща по оборотите. Поглеждаш оборотомера и пускаш газта. Ако оборотите не паднат, значи е заключен. Нежното подаване/отнемане на газта не отключва lock-up. Това ти позволява леко да намалиш, или ускориш. Заключва и при спускане. Започва спускане, натискаш спирачка малко по-агресивно, автоматът сваля на 3-та и заключва, пускаш спирачката. В този момент колата се държи все едно спускаш на 3-та ръчна (например) без газ, т.е. т.нар. моторна спирачка. Ако наклонът не е много голям колатa не ускорява. Когато наклонът свърши, или натиснеш газта, автоматът се връща на 4-та и си продължаваш. Ако наклонът е много голям, натискаш пак спирачка, сваля на 2-ра и отново заключва. Off Topic Последните три седмици открих удоволствието от т.нар. айшифт. Авенсисът от подписа е с 4-степенен хидротрансформатор с ръчен режим, т.е. semiautomatic. Досега не бях карал такъв във лек автомобил (от 3г карам камиони с роботизирн автоматик). Врътнах едни 2000км, направо е приказка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Julian Voinov 15 #14 Отговорено 21 Юли, 2020 Благодаря ти! Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #15 Отговорено 21 Юли, 2020 Spoiler Всичко описано от Красимир важи и за 5-степениия, ако вместо 3та и 4та казваш 4та и 5та. Едно допълнение само, което не знам дали важи и за 4-степенния. Условията са изглежда малко по-комплексни от обясненото. Например при един и същ баир при 120км/ч локъпа би отключил, докато при 140км/ч може да остане заключен. Най-вероятно в алгоритъма участва и въртящият момент / мощността на дадените обороти + желаните от водача. Също се заключва и при високи скорости на високи обороти. Например на 3та на 6–6500 заключва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #16 Отговорено 21 Юли, 2020 преди 25 минути, Pavel_Pavlov написа: Например при един и същ баир при 120км/ч локъпа би отключил, докато при 140км/ч може да остане заключен. Е да де! В този случай се получава обратното на това: Преди 1 час, Krasi-mir написа: За да заключи, компютърът трябва да е разбрал, че не ускоряваш, а се движиш с постоянна скорост При 120 компютърът усеща, че двигателят започва да се товари и отключва, понеже преди 25 минути, Pavel_Pavlov написа: в алгоритъма участва и въртящият момент / мощността на дадените обороти Те затова хоратя кaзват да се засилиш преди баира. Подхождането към баира с по-голяма скорост отлага във времето нуждата от пауър, казано по нашенски . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #17 Отговорено 21 Юли, 2020 И в двата случая опитвам да поддържам съответната скорост, не да ускорявам. Моята хипотеза беше, че при 120 въпреки по-ниското въздушно съпротивление, мощността е достатъчно по-малко, за да отключи локъпа и да вдигне оборотите. При 140 въпреки по-голямото съпротивление, мощността е повече и моторът не се товари толкова. Но реално не е така. Разликата в мощността не е толкова голяма колкото разликата в съпротивлението. Затова казвам, че има и други фактори, които аз поне не мога да обясня добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове