Jump to content
vladimir8507

Избор на JAZZ 1-ва генерация - за какво трябва да се внимава

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От няколко години притежавам CRV RD I, от което съм много доволен и вече познавам до мозъка на костите.

 

Сега искам да взема и още един малък автомобил, като съм се спрял на HONDA JAZZ 1-ва генерация.

В този форум обаче не откривам тема с обичайни технически проблеми, а не знам твърде много за модела

 

Ще бъда благодарен ако споделите опит и знания или връзки към полезни теми относно:

* За какво трябва да внимавам при избора на JAZZ

* Кой е най-успешния бензинов двигател и защо

*  Особености при поддръжката на автомобила

* Всичко друго, което се сетите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновите двигатели, които се продават в Европа са 2 - 1,3 и 1,4 кубика съответно 78 и 83к.с. i-DSI. Общо взето какъвто уцелиш, двата двигателя са на практика еднакви, сполучливи са, но ако имаш възможност си вземи "по-големия".

 

За какво да се внимава:

1. Гледаш (ако е валяло скоро) дали не се е събрала вода под резервната гума, защото уплътненията в задната част на автомобила са слабо място и след дъжд / интензивна пароструйка се събира там вода.

2. Първа предавка (за ръчните) трябва да влиза гладко, без да се озорваш.

3. Ако двигателят притриса от време на време и тресенето не идва заради някой разбит тампон, значи е възможно да сменяш ангренажна верига. Ресурсът ѝ е около 250-300к километра ако имаш възможност провери по ВИНа какви са реалните километри.

4. Спирачните апарати на задния мост гледай да работят добре, имаше разни истории, че можело да блокират и ако са износени буталата трябва да се рециклират.

5. Много хора имат проблем с радиото, гледай да работи.

6. ЕГР пътищата може да се запушат и да ти светне чек. Решението е почистване на клапана и пътищата и си "в джаза" :D

7. Задължително смени свещите като я вземеш - 8 са на брой по 2 на цилиндър, но са евтини (7-8 лева за брой), просто пази бобините (защото и те са 8 на брой).

 

 

По поддръжката нещата са евтини като цяло, по окачването може би по-скъпо идват амортисьорите (150-250 лева за брой). Ако е италианка, може да се наложи да смениш някой друг тампон и/или амортисьор, но не е болка за умиране в сравнение с други модели или марки. Съединителят е евтин, дори да ти се наложи смяна, не е драма с цените.

 

Разбира се, при възможност вземи фейслифтова с климатроник.

 

Това са нещата за които се сещам за около година ползване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зле да влезеш в "Общи дискусии" и да обърнеш внимание на първата тема.

Там има повече от достатъчна информация относно Жазъ 🙂

П.С. Моят съвет е същият като на колегата по горе - Джаз, фейслиф от 2005 на горе, желателно да е 1.4 - 83 кс. (L13-A1 е кода на мотора) Само при 1.4 има реално фейслифт и вънка и вътре. Демек гледаш за кола с новите брони, средна конзола, волан, мигачи в огледалата и изцяло кристални бленди на фаровете! Другото си е чиста проба късмет!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...