Jump to content
vlado5

Стенд за проверка на запалителни свещи-размисли и страсти

Recommended Posts

Здравей колеги.Преди известно време ми попадна този стенд.Стенда е руски има манометър до 15 атм.(налягане).Ако някой е ползвал такъв ,нека сподели малко опит.Тествах  3 комплекта свещи и включително свещите към момента който са на двигателя.Свещите са NGK-ZFR6F-11.Смятах,че ще си отговоря на много въпроси но уви.Свещите са ползвани и сменяни на около 20хил.километра. със нормален нагар и цвят по тях ,колата се кара предимно на газ.При поставяне на първата свещ на стенда и се започна едно чесане по главата и умуване.Пробвах я при налягане-1 атм. искрата е слаба (видимо) и оранжева-предполагам е нормално.След 3 атм. искрата става по плътна и синее до към 7атм. всичките работиха добре.Обаче от 8атм. всичко става мазало-искрата също е плътна и синя ако е има.Почва да се пръска .След 10 -12атм. нещата стават много зле почти няма искра.На стенда има надпис 22kv-да ли е малко това пробивно напрежение за тези свещи при налягане след 8атм.и по голямо.Пробвах като намалих разстояние между електродите от1.1 на 0.8mm. Като цяло не се промени искрата при високото налягане.Всичките свещи са със съпротивление около 4.2 килоома.Та въпроса който ме мъчи какво става със тези свещи монтирани на двигателя при компресия-10-11атм.,дали искрата пробива по лесно при гориво въздушната смес за разлика от чистия въздух в стенда.Тука е ясно ,че свещите са стари но така ли поне една от тях не показа живот след 10 атмосфери.

IMG_20200514_071451.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пристигнаха новите свещи-японско NGK закупени от колега от форума-IZANAGI.Свещите ги закачих на тестера - устойчива работа до 13.5атм.Истината е някаде там - дали просто са чисти електродите и по лесно пробива искрата за разлика от старите с видимо чисти електроди( според мен ) и лоша работа остава загадка за мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Старите японски ли са,казваш на 20 хил км пробег са.

Може ли да ги снимаш, измери ли междуелектродното разстояние.

Новите с същия като старите номер ли са.

Почисти ги от нагар старите.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

IMG_20200514_201936.thumb.jpg.a835f4ef974456a350c982732d80bfb5.jpgТова са част от старите свещи.Разстоянието е 1-1.1mm.Никога не съм ги чистил,въпреки че до сега съм изгледал доста клипа в YouTube.За проба ще изчиства 4бр. и ще видя какъв е резултата.

Редактирано от vlado5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо им няма на свещите. Няма смисъл да ги чистиш. Само им регулирай разстоянието. Преди, като карах с обикновени NGK - made in Japan, ги сменях профилактично на около 30 000 км. Бяха, като нови. Спокойно могат да изкарат и 50 000 км, но пред вид цената им от 8 лв., просто не си струва...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разстоянието им е като на нови 1,1 така че няма какво да регулира.

Почисти ги да видим какъв ще е резултата,на френските нещо отпред електрода ми се вижда кофти или е от снимката.

Моля те сравни резултатите на Френските и Японските.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, vlado5 написа:

...Разстоянието е 1-1.1mm...

Хм, на това ли викаш, като нови...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, vlado5 написа:

IMG_20200514_201936.thumb.jpg.a835f4ef974456a350c982732d80bfb5.jpgТова са част от старите свещи.Разстоянието е 1-1.1mm.Никога не съм ги чистил,въпреки че до сега съм изгледал доста клипа в YouTube.За проба ще изчиства 4бр. и ще видя какъв е резултата.

:D  Француските са много по добре от другите !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
45 minutes ago, dimkaraganchev said:

Хм, на това ли викаш, като нови...

Да точно това е разстоянието им като нови Spark Gap – 1.1mm Gap

https://www.jdm-sparkplugs.com/shop/standard/zfr6k-11/

това ме притеснява на френските поне така изглажда нещо електрода централния да не е наред,а може и да е така нямал сам ползвам само иридиеви.

1752547762_.thumb.png.2c7a236dddaa883f53e3f3b928419680.png

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, CARPERA написа:

Да точно това е разстоянието им като нови Spark Gap – 1.1mm Gap

https://www.jdm-sparkplugs.com/shop/standard/zfr6k-11/

това ме притеснява на френските поне така изглажда нещо електрода централния да не е наред,а може и да е така нямал сам ползвам само иридиеви.

1752547762_.thumb.png.2c7a236dddaa883f53e3f3b928419680.png

Кое  те притеснява ? че централния е като нов а тея от ляво са доб сърма ?  Това че ползваш иридиеви даже е минус , но се тая .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Това че ползваш иридиеви даже е минус , но се тая .

Защо да е минус,обясни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, CARPERA написа:

Защо да е минус,обясни.

Щото си с една бобина не с отделни ,  напрежение всичко е различко , време за разреждане . Не че не може няма спор .  Но аз лично иридиеви бих карал  само в отделни бобини .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, fenabg said:

Щото си с една бобина не с отделни ,  напрежение всичко е различко , време за разреждане . Не че не може няма спор .  Но аз лично иридиеви бих карал  само в отделни бобини .

 

Това само и единствено в полза на бобината така ли,нищо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.05.2020 г. at 20:47, CARPERA написа:

Разстоянието им е като на нови 1,1 така че няма какво да регулира.

Почисти ги да видим какъв ще е резултата,на френските нещо отпред електрода ми се вижда кофти или е от снимката.

Моля те сравни резултатите на Френските и Японските.

Няколко свещи почистих-в пластмасова чашка сложих 4бр. и налях оцет до края на резбата за 8 часа след това сложих сода.Резултат променен цвят на метала,няма нагар и остатъци от масло.Видимо се вижда състоянието на плюсовия електрод(на CR-V особено)след почистването.Не съм сигурен, че това е най правилния начин за почистване (клипове от руснаци). Резултат след почистването и проба на всяка на стенд-устойчива работа до 10атм. за разлика от преди почистването,след това няма искра за разлика от новите който имат до 13.5атм.Може би се променя проводимостта на електродите след продължителна работа,кофти горива или богата/бедна гориво въздушна смес и т.н.Свещите на CR-V то са пробвани преди да ги почистя и след това.Преди почистване имаше  много нагар по тях ,голямо разст. между електродите и устойчива работа до 8 атм.(като понякога искрата прескаше между корпуса и смазката с лулата на стенда).След почистването ,работеха устойчиво на9.5-10 атм. и един път не прескочи искра от вън.

IMG_20200516_092454.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това са супер резултати.Ако ползваш препарата който показах  в темата ще имаш по-добри резултати.

Аз сащо ги четках както съм писал с четка за зъби и пак киснене и резултата е поне при мен удивителен,а твоите тестове доказват че си е заслужавало.Да също използвах и Доместос и в препарата от темата  ми може би това е било  разковничето.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре е да се експериментира, в домашни условия и при наличие на свободно време. Иначе в професионалната практика 20-сет минути в ултразвуковата вана и са като чисто нови, след което отрегулиране на зазора м/у електродите и монтаж. Това за "бедния лазар" - и за скъпи свещи и ако не са тотално износени. Иначе - смяна с нови,  за обикновенни свещи препоръчително е на 20~30к. км. ,.....за хромникел електроди ТТ twin-tip до около 40~45k.  за платинени електроди 65~70 к. , за Иридий нисък клас до към 80К.  и висок клас до към 100К. но е добре иридиевите да се проверяват след 50к. на всяка смяна на маслото тоест на 10К. за сигурност, тъй като при някой от тях се наблюдава тотално износване и стопаване на електродите след 50000 км , особенно при работа на Газ с недобре дозирана гориво въздушна смес!

Редактирано от rockton
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...