taz1 4 #1 Публикувано 12 Май, 2007 Колеги вече незнам какво да правя, когато купих хондата/сивик 1.4 90кончета 95-96г. англичанка д14а2/ още с докарването в пазарджик и изтекоха водите като на родилка отва става преди 6-7 месеца.ясно гарнитура сваляме главата махаме гарнитурата на 1-ви и 3-ри цилиндаризбила и бута компресия в водата. Стигнахме до извода че нетрябва да е метална гарнитурата за и тарихме задалжително кенгиритова или някаква друга само да нее метална.Главата е премер Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sirakoff 0 #2 Отговорено 12 Май, 2007 ето обясних ви проблема Ако можете помагаите, преди се калнах в японските автомобили ама сега сам супер разочарован. Не е от това че е японска ами от това че са много малко хората дето могат да отворят японски двигател и после пак да си остане японски, след затварянето Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #3 Отговорено 12 Май, 2007 Не е от това че е японска ами от това че са много малко хората дето могат да отворят японски двигател и после пак да си остане японски, след затварянето Приятел немам представа от едно отваряне и затваряне какво японско може да остане.философята е да имаш клуч 10 12 14 гидор в сащите размери и динамо метричен клуч малко схкурка камак от шмирйел по едар схамар и ношчеи евентоално малко документация за да не обаркаш нещо ако досега неси го правил. а другото аз сам присаствал на всичките интервенции които са пражени по двигателчето. не твардяд че разбирам, но дайе и опитни шлосери и монтиори немогат да си обяснят от каде идва проблема. много ми е чудно да ли трябва задалжително да се сменят болтовете на гвавата и ако не се смянят до какво води това и дали има допирна точка с моя проблем. То не редвставлява особено голяма философия д асе сменят ама цената на болт е 19лв а те са 10 и ако не се опражи това сам назат с 190лв. затова искам помоще а за маистора сам сагласен че много малко са хората които разбират но както четох в други теми когато те е поел един майстор то той трябва да те оправи а не някой друг да му яде кура(с извинение). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasbe 99 #4 Отговорено 12 Май, 2007 виж дали не спукана главата или риза за друго не може да се сета Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
toto_spa 0 #5 Отговорено 12 Май, 2007 виждам че си от пазарджк я даи малко имфо кои ти прави колата мога да ти помогна като ти дам адрес на на наистина добър маистор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest chopper1969 #6 Отговорено 12 Май, 2007 (Редактирано) Авер, докато не смениш майстора ще сменяш гарнитури. За четири пъти разглобяване трябваше да ти светне че проблемът не е в колата . Който ти е казал че с една гидория се става майстор много те е е излъгал( не целя да те засегна) ! Болтовете се сменят на всяка смяна, а при затягането им се спазва цял ритуал. Смазват се леко главите им за да не се скъсат. Затягат се на 3-4 пъти през точно опеделено време( за да имат време да се разтегнат) като всяко затягане е с точно определена сила. Ако не спазиш всичко това - сменяш гарнитури... Редактирано 12 Май, 2007 от chopper1969 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Zenko #7 Отговорено 12 Май, 2007 (Редактирано) С какво чистите дупките на болтовете в блока Редактирано 12 Май, 2007 от Zenko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest blueeye #8 Отговорено 12 Май, 2007 А как върви колата преди да пробие?Не е проблема, че е японски автомобила. Както виждаш много хора сменят гарнитури и карат. Очевидно има и друг проблем. Провери за спукана глава, блок, запушени магистрали на масло и вода. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #9 Отговорено 13 Май, 2007 toto_spa кажи кой е този майстор да я карам там, защото сноши дайе неиска да запали, явно е наутала вода в цилиндара. Колеги мерси за изчерпателната информация, можеби наистина трябва да сменя и болтовете. А кайете ми каква гарнитура да сложа-метална или кингеитова. И някои ако мейе да ме светне дали някаде около пазардйишко или пловдивско се продават болтове на по танка поста.А и още нещо, защо при парвата смяна на гарнитурата изкара 10хил. и спука прастена, и защо на втората на сащото масто го направи. от какво е станало това. Болтове некачествена гарнитура- за маистора не говорим в момента- пренатягане на болтовете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #10 Отговорено 13 Май, 2007 (Редактирано) Не знам дали е толкова голяма разликата в металната и клингиритова гарнитура, ако всичко по ремонта е извършено както трябва не би трябвало да имаш проблеми.Има майстори който правят гадни номера ако си се пазарил много с тях, примерно чукват с отверка металният пръстен на гарнирурата и го деформират, получава се малка пролука която за няколко стотин километра се разширява и ти прави проблем. Много внимателно(под лупа) прегледай металните пръстени на гарнитурата за фабрични дефекти, и най-малкият е фатален. Болтовете са от незакалена стомана защото трябва да се разтегнат на някакъв процент при затягането им (както писах по-горе) затова са за еднократна употреба. Ако беше от моя край щях да ти препоръчам един майстор-магьосник Редактирано 13 Май, 2007 от chopper1969 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Kiril TopaloV #11 Отговорено 13 Май, 2007 А добре задалйително ли е да са болтове за хонда ако намеря болтове сащия размер и далжина, демек да стават мога ли да сложа или задалжително болтове от бултрако за по 19 кинта броиката.А от пренатягане както каза един колега по нагоре мойе ли да стане това с гарнитурата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #12 Отговорено 13 Май, 2007 Сега се сетих и за нещо друго мойели гарнитурите кадето ми ги дават да са за 8винтилова хонда и да не издаржат на компресията и след определено време да я издухва. защото преди малко гледах в един каталог за гарнитури че гарнитурата на д15а2 8V е абсолутно същата като моята а другата която е жтек и е 16 клапана е малко по ралична. Да не би някои да е сменял гарнитура преди това и да е слойил каквато и да е там да закрепи колата докато я продаде и аз да си я бия в главата щото тарся същата а тя да е по различна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #13 Отговорено 13 Май, 2007 a da znaesh kade se namira gore dolu da me opatish az che shte mu zvanna sha mu zvanna, ama da znam s ko moga eventoalno da q drapna do nego?i kazvash chee e dobar i razbira ot honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zenko 0 #14 Отговорено 13 Май, 2007 Вземи си гарнитура Пайен по номера на мотора-не гледай старата за модел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #15 Отговорено 13 Май, 2007 (Редактирано) ok ama 90% ot katalozite D14A2 go nqma i izliza kato D15B2 i nai vajnoto nqma lische za posledovatelnost na stqgane na boltovete nito s kolko da se nategne! tova sashto e zagatka za men? Редактирано 13 Май, 2007 от Kiril TopaloV Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zenko 0 #16 Отговорено 13 Май, 2007 Не всички имат такова листче,това не значи че са боклук.В пайен почти не съм срещал такова.Гарнитури Елринг предлагат с тях такова листче-но майсторите изобщо не обръщат внимание на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #17 Отговорено 13 Май, 2007 ok a mojesh li d ame svetnesh ot kade moga da otida da si kupq sas sigurnost kachetveni chasti v plovdiv ili sofia nqma znachenie prosto iskam da znam che tova koeto sam kupil e tova koeto trqbva. Mersi predvaritelno. Kolegi pomognete mi pls napravo sam bolen nemoga da si varsha rabotata kat nqmam kola. otvoren sam kam vsqkakvi predlojeniq stiga da sa razumni! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #18 Отговорено 13 Май, 2007 ok a mojesh li d ame svetnesh ot kade moga da otida da si kupq sas sigurnost kachetveni chasti v plovdiv ili sofia nqma znachenie prosto iskam da znam che tova koeto sam kupil e tova koeto trqbva. Mersi predvaritelno. Kolegi pomognete mi pls napravo sam bolen nemoga da si varsha rabotata kat nqmam kola. otvoren sam kam vsqkakvi predlojeniq stiga da sa razumni! Колега прочети има още една подобна тема малко по-нагоре и ако пишеш и на кирилица ще е приказка че си избодох очите от тая маймуница това че ти духва все един и същи пръстен не те ли навява на мисълта че точно там или блока или главата са криви и не пасват едно към друго това за пиленето с камъка вече го писах в другата тема, много е важно и стягането на главата от него зависи дали ще ти като трябва или не пасването между главата и блока при пренатягане и права глава се криви ако направо натягаш без преди това да си обрал луфтовете и винаги се спазва последователността на стягане .Успех всичко става с търпение и без претупване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
toto_spa 0 #19 Отговорено 13 Май, 2007 a da znaesh kade se namira gore dolu da me opatish az che shte mu zvanna sha mu zvanna, ama da znam s ko moga eventoalno da q drapna do nego?i kazvash chee e dobar i razbira ot honda след шофюрската шпкола преди да стигнеш до околовръсното за пловдив има една гас станция завиваш пред неи в ляво караш около300 метра по краи една стенна след стената в дясно има една врата от мрежа влизаш там и търсиш ники или коцето Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zenko 0 #20 Отговорено 13 Май, 2007 Ако идваш до Пловдив с кола вземи главата и старата гарнитура.Телефона ми е 0898745538.Аз ще те насоча как да ме откриеш,ще ти кажа каде да шлайфаш главата качествено и ефтино и от каде да вземеш гарнитура.Ще ти дам и копие от аутодатата за ред на стягане и килограми на главата.ШЛАЙФА НА ГЛАВАТА Е 20лв.ако мислите че това е скъпо за да търкате като хамали от праисторическия свят с камани,ваша работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #21 Отговорено 13 Май, 2007 Zenko със сигорност ще ти се обадя да ми кажеш от каде да отида да си взема гарнитура и евентуално болтове, за главата ни са коси занимавам се с металорежещи машини и имам цех за металообработка такаче шлаифа нее проблем(не се обиждай) просто и по горе казах че сам се хванал за главата в цеха имаме шлосери с години стаж и немогат да проумеят защо става така! Аз съм на принципа къпу по скапото или даи нещо да ти го направат за да не ти излезе двоино, и тоя случаи деиствах така ама е и го какво се получава.А колегата кадето ме насочи, за пазаржик още утре ще отида при този ники да говоря с него да видим какво ще баде неговото мнение. Хиляди благодарности Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiPuRs`` 6 #22 Отговорено 13 Май, 2007 провери си термостата ако не отваря когато трябва се полу4ава голямото шоу главата е на 100гр а блока естуден е и ........ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #23 Отговорено 13 Май, 2007 нее термостат както и капачката на радиатора през това вече минах,хавата е да намеря качествена гарнитура и нови болтоте щот тези само аз сам ги развивал 4-тири пъти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiPuRs`` 6 #24 Отговорено 13 Май, 2007 Вземи си гарнитура Пайен по номера на мотора-не гледай старата за модел.zdr.относно марката гарнитури PAIEN i ELRING ве4е им сурбах попарата днес сложих AJUSA препоръ4аха ми я доста хора които се занимават с японски автомобили.Вътре има лист4е със схемата за стягане,килограмите в N.m lb, и други мерни идиници.Вярно цената е малко по фрапира6та 76 лв но дано си заслужава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miHo 0 #25 Отговорено 14 Май, 2007 (Редактирано) нее термостат както и капачката на радиатора през това вече минах,хавата е да намеря качествена гарнитура и нови болтоте щот тези само аз сам ги развивал 4-тири пъти.самурай авточасти......пловдив.... за гарнитура става въпрос аз от там си взимах и съм доволен да ти кажа(nippon)...даже и сега съм с такава ......друго да ти кажа ....какво търсиш за д14а2.....в гаража имам един такъв...мога да помогна с всичко по главата и буталната група....а и аз съм от пазарджик Редактирано 14 Май, 2007 от miHo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #26 Отговорено 14 Май, 2007 miHo с нипарт караш и си доволен от нея, тука в пазарджик баба слявянка ги продава по 26лв, а в пловдив са 30 а на едно друго място пак в пловдив 60лв значи парво незнам кое нипарт и незнам на кои от всички тарговци да вярвам.Приятел ще ми трябват болтове за главата кам блока поне 5 броя. А И да ви кажа пичове днеска какво откритие направих ХОНДА дават за моя двигател да се слага само и единствено метална гарнитура, но както вече аз разбрах че метална гарнитура се поставя само и единствено при иделно права глава и едеално прав блок>Което ме навява на мисалта че за да изправя блока трябава да го сваля, а много от нас знаем в какво се състои сваляне на блок.Вапроса ми е заслужавали си да свалям блока да го ракмплектовам да разкомплектовам глвата, да ги фрезовам и двете да си купя гарнитура от хонда за 90лв да си купя болтове от хонда за 19лв парчето на си накупя още една сурия неща които неса трягнали но да ги сменя тай и таи сам отворил двигателяи като затворя всичко и да надуе пак? или всичко е на риск. Искам съвет да ми дадете, дали да рискувам с всички тези процедури или просто да отида даси купя една хубава кингеритова гарнитура примерно нипарт или AJUSA ili neshto podobno da mi prodade miHo 5-6 болта и да затварям и да гледам какво ще стане. Щото сам сигурен че главата неми е крива както и блока а просто предишните гарнитури сам ги пренатегнали и/или не са били стока и затова са се издухали. Искрено моля за савет защото гледам как около 6 хил. балгарски левчета стоят на улицата и ги подухва вятър. moHoПриятел ако искаш ми писхи или си даи тел да ти званнан да се видим, и да се разберем ако межеш с нещо да омогнеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #27 Отговорено 14 Май, 2007 а и другото което се сетих е да по горе това което споменахда направя едавли не основен ремонт на двигателя нее ли подобре да си купя един нов примрно /моя е Д14А2/и аз са взема Д14А4 и само да се сменят стоиностите в компютъра или да взема 1.6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #28 Отговорено 15 Май, 2007 Интересно коя точно хонда дава за твоя двигател метална гарнитура?такава метална гарнитура за д15Б2 НЕ СЪЩЕСТВУВАна някои металните гарнитури пище D15B, но това е далеч от твоя двигател. За твоя двигател гарнитурите са клингеритови.Ама майната им на тях. Аз съм с метална.. от горепосочените. Също върши работа и за D16Z която е същата. Като я слагах, просто зачистихме добре блока с шабър, главата си я щлайфах естествено и от тогава - никакви проблеми, а вдигам бая по-високо налягане в цилиндрите от теб. Нещо бъркате и при толкова проби и грешки бих те посъветвал да свалиш блока и да го фрезоваш. Не разчитай на измервания по главата. Винаги я шлайфай. Принципно не бих те посъветвал да сменяш болтове, но след като вече знам колко пъти са махани и слагани..... май ще е добра идея.И както някой вече те посъветва, помисли следващия път тази процедура да е при друг майстор. Нищо лично, но има нещо гнило в тая работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
taz1 4 #29 Отговорено 18 Май, 2007 Пичове хондата е готова, намерих документация за хонда какви са допустимите отклонения в блока и главата с какво трябва д асе обработва, снощия зглобих и сам направо цафнал от щастие . Ако някои срещне подобни проблеми сам готов да обяснявам обстойно с какво сам се зблъскал аз и какво решение сам намерил БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ВНИМАНИЕТО И ЗА САВЕТИТЕ ВСЕКИ ЕДИН МИ БЕШЕ ПОЛЕЗЕН. Пак сардечни благодарности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest bob #30 Отговорено 19 Май, 2007 Сложи си оригинална и съответно по скъпа гарнитура от Бултрако при Хонда майстор защото дотук си я платил 3 пъти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lightning 0 #31 Отговорено 23 Юли, 2007 (Редактирано) Според мен проблема е бил в стари болтове и неспазен "ритуал за стягане".Занимавал съм се с доста ДВГ-та и всеки производител си има специфичен такъв.Не го ли спазиш я глава кривиш я гарнитура сменяш безброй пъти...има и вариант да е спукано някъде ама това се проверява с едни спрейове не на око защото може пукнатината да е малка...Поздравления за оправянето на проблема Редактирано 23 Юли, 2007 от lightning Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOGIE 0 #32 Отговорено 23 Юли, 2007 Не съм 100% процента сигорен за тази кола ама болтове на главата на хонда не се сменят, както и обтегача на ангренажа и тн. в сервизните инструкции даже и аутодата пише, REPLACE - NO. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове