Jump to content
iliyan_pi

Къде се намира датчикът за включване на вентилатора на радиатора - HR-V, 2001г.

Recommended Posts

Здравейте, колата ми е HRV, 2001г. и вчера забелязах, че пуши нещо откъм капака на двигателя. Оказа се, че е изхвърлила малко антифриз през капачката на радиатора. Реших, че вентилаторът на се включва и потърсих датчика, но не го открих на радиатора, както е на по-старите коли. Имам схеми на колата и там се вижда, че датчикът е ключ, т.е. не е електроника, която се управлява от другия датчик за термометъра на таблото. Та питането ми е къде е тоя дяволски датчик?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, iliyan_pi написа:

Здравейте, колата ми е HRV, 2001г. и вчера забелязах, че пуши нещо откъм капака на двигателя. Оказа се, че е изхвърлила малко антифриз през капачката на радиатора. Реших, че вентилаторът на се включва и потърсих датчика, но не го открих на радиатора, както е на по-старите коли. Имам схеми на колата и там се вижда, че датчикът е ключ, т.е. не е електроника, която се управлява от другия датчик за термометъра на таблото. Та питането ми е къде е тоя дяволски датчик?

Благодаря!

На по старите коли но не и хонда, от скоро ли караш хонда. Предполагам преди това  фоксваген или нещо италианско. Термо шалтера на термостатното тяло под дросела. 

Допълни си радиатора с течност и разширителя до макс. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, fenabg написа:

На по старите коли но не и хонда, от скоро ли караш хонда. Предполагам преди това  фоксваген или нещо италианско. Термо шалтера на термостатното тяло под дросела. 

Допълни си радиатора с течност и разширителя до макс. 

Току що го намерих в сайт за части - изглежда досущ като тези на Лада или Форд, но сега вали дъжд и ми е студено - утре ще разгледам в зоната, която посочваш. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вкарай тук VIN номера си и ще го намериш там където казва Фена

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

Това е при моята генерация пак там се намира,но първо както каза Фена виж дали имаш антифриз.

2101697175_.thumb.jpg.9f08b08ebf86250e74644f38ff15487d.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, CARPERA написа:

Вкарай тук VIN номера си и ще го намериш там където казва Фена

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

Това е при моята генерация пак там се намира,но първо както каза Фена виж дали имаш антифриз.

2101697175_.thumb.jpg.9f08b08ebf86250e74644f38ff15487d.jpg

Антифриз има, но ми е интересно защо го е изхвърлила през капачката, а не в разширителния съд. Проверих пътя до казанчето- няма запушване, може би уплътнителната гумичка на капачката се е деформирала и не уплътнява достатъчно и антифриза вместо в казанчето излиза между капачката и радиатора. Утре ще я източа и ще сваля датчика, за да го проверя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че капачката е заминала там има два клапана с гумени уплътнения.

Преди да започнеш да точиш или правиш нещо,смени капачката напълни радиатора, и казанчето и тествай.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих вентилаторите - работят, намерих датчика и се учудих, че за разлика от другите коли, които познавам, тук термостатът е сравнително ниско и отзад( относително главата на двигателя) и е в началото на тръбата към долната част на радиатора, а не към горната. Ще я покарам днес или утре и ако продължава номерът, ще източа част от антифриза и ще сваля датчика , за да го измеря с гореща вода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ти пак с тоя датчик да хубаво е да го провериш има в ръководството как става това и без сваляне,с мултицет.

Капачката не ти е наред ти си се хванал за датчика,написал си че от там пуши ,и не прехвърля в разширителния съд,какво повече от това да е ясно че в нея е проблема.

Ако е така системата точно там където е датчика остава без антифриз,което значи го лишава от температурата която е нужна да сработи този термо шалтер,и да включи перките.

Купи си нова капачка напълни системата както писах и тествай ако,изхвърля само ве едната посока ,тоест като е загряла и не връща това което е изхвърлено в съда тогава проблема е друг.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко я оставих да поработи на празен ход докато загрее и забелязах, че капе течност отпред без да е мокро около капачката - оказа се че капе между пластмасата и алуминиевата част на радиатора, т.е. радиаторът е за смяна. Утре ще видя каква е възможността сам да го сменя или в сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е човек сам да види проблема си все пак ние от разстояние,можем само да съдим по информацията която е споделена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти все пак за усилието и съветите!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак си виж капачката, имах почти същия проблем. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това задължително да го направи ако не работи клапана и да изпуска в разширителния съд налагането  ще надува радиатора,и пак ще го сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При заминал Радиатор се прецаква и капачката. Поне при мен беше станало така :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених радиатора и сега всичко като че ли е наред поне из града. След някой ден имам по-дълго пътуване и ще я пробвам, още повече май ще е горещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да е това,проследи дали има ход на антифриз от радиатора към разширителния съд и на обратно,това става и в града.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...