Jump to content
Ivan_Ch

Ръководство за монтаж на комфорт модул за ел стъкла на акорд 7 бензин.

Recommended Posts

Здравейте колеги. Пиша инстукция как почти успях да добавя функцията за автоматично затваряне на прозорците при заключване на автомобила Хонда Акорд 2.4 бензин. Пиша бензин защото мой колега с дизелов модел преди време сподели, че неговите прозорци се вдигат със задържане на ключа при заключване. И така, воден от ината си поръчах модул от София със защита по ток понеже разбрах, че моторчетата нямат такава защита а и краен изключвател. Китайските модули пускат ток в продължение на няколко секунди, без значение дали прозорците са отворенк или затворени. Така на затворено стъкло само се товари моторчето и накрая изгаря. Със защитата по ток при достигане на зададен от Вас постедством потенциомерър ампераж (0-20А) канала се изключва и така за четирите канала. Всичко звучеше супер. Поръчах го дойде и започна тирадата. Сваляне на шофьорската кора за да намеря сигнал заключване и другите необходими кабели. Прозвъняване, рязане, запчояване и тест. Е да ама не. Само шофьорския прозорец спира по ток. Всички останали канали напрягат мотора в продължение на 10 сек без значение дали е отворен или затворен. След ровене във ек схеми с колеги стигнахне до извода, че в шофьорската врата кабелите за другите стъкла пускат управляващ а не силов сигнал до другите врати. Тоест ако ви устройва можете да си вържете само шофьорския прозорец и всичко да е шест точки, за другите трябва пускане на нови кабели във всяка една врата и прекъсване между копчето на съответната врата и моторчето. Понеже реших да не пускам по два кабела във врата ползвах 20А реле което през отворения му контакт минаваше сигнала от ръчното управление. Бобината и затворения контакт ги захраних от новия кабел 1.5 м2 понеже няма +12V ако не е на контакт в трите врати, а маса хванах от кабела -12V на мотора. С пробна лампа или мултиметър се проверя по кой кабел идва напрежението за вдигане на прозереца и се реже.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази процедура се повтара за всички врати. Кабелите ги прекарах през маншоните на вратите и общо взето беше голяма мъка, но ината е голям стимул. За задните врати се свалят пластмасовите прагове на задни и предни врати и след това се разглобява колонката между вратите. Сваля се колана в основата, като там има жълта букса мисля за ербега затова разкачих акумолатора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Праговате са на клипси и излизат с издърпване от края към средата а колонката след като се развие болта на колана отгоре, излиза с издърпване от долу на горе. В основата има две клипси в средата една и горе една. Издърпва се на долу понеже има две стърчащи пластмаси, които влизат в държачите на тавана.

IMG_20191127_091810.jpg

IMG_20191127_091819.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пасажерската врата процедурата беше сравнително лесна. След гледане на клипове в нета как се свалят корите на вратите се захванах с пасажерскста. Там маншона е по-различен, но като се отвори жабката за смяна на филтър купе в десния край се вижда черма пластмасова фуния, от която излизат кабели. През нея се мушка новия кабел и се повтаря процедурата с релето. Така вече пуснатия кабел заедно с този от задна дясна врата минаващ в прага напред към жабката прекарах зад кутията на парното към шофьорските крака. Между мокета и пластмасите на централната конзола успях да промуша двата кабела. В последствие реших да хвана сигнал заключване от пасажерската врата. Снимки по късно. И така се стигна до шофьорската врата. Там реле не е необходимо ако се пуснат два кабела, но аз продължих по изпитания метод с релето. В тази врата на края на маншона има букса, която запълва целия отвор във вратата и се наложа да промуша кабела през някой от празните пинове на буксата. Иначе самия модул си има по два кабела на канал, но аз кафявите не ги използвах. Снимки по-късно. На ясно съм, че процедурата е много зорна и няма да има много ентусиасти а и обясненията ми не са особенно ясни, но ако някой се реши с радост ще помагам. 

Моля за извинение, но направих няколко еднакви теми. Модераторите да изтрият излишното ако е възможно.

Редактирано от Ivan_Ch
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и крайния резултат. Прозорците се затварят един по един, като при достигане на зададения ампераж модула прехвърля към следващия канал.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А едновременно не става ли?

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модула е изработен така. Замислил съм система за свалянето им заедно със задържане на бутона за отключване. Това е модула

IMG_20191205_163837.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята да ги затваря един по един е да мери кога ампеража се повишава и така модула разбира че стъклото е затворено. Ако се затварят заедно и някой от моторите работи по-бавно може да остане отворен прозорец.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си ъпдейтна темата. След като времето се стопли и няма кой знае къде да се ходи в момента намерих време да си довърша работата по модула на ел стъклата. Вече при подаване на втори отключващ сигнал в рамките на 10 секунди стъклата се свалят едновременно. Много зорно беше, но крайният резултат е задоволителен. Ето видеото как изглеждат нещата.

 

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! Това с отварянето е чудесно решение. 

 

30 секунди по-късно, когато колата се самозаключи, стъклата остават отворени, предполагам? 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. При подаване на сигнал за заключване без значение от дистанционното, ключа или бутона на шофьорската врата, ги вдига. Винаги мога да оставя люка отворен за проветрение, затова него не го включих. Мисля да сложа и прекъсвач за захранването на модула, но още не съм решил какъв и каде да бъде за да не ме дразни като го гледам.

Редактирано от Ivan_Ch
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 13.04.2020 г. at 21:17, ogi28b написа:

Браво! Това с отварянето е чудесно решение. 

 

30 секунди по-късно, когато колата се самозаключи, стъклата остават отворени, предполагам? 

 

Оги, с още едно реленце успях да премахна затварянето на прозорците при самозаключването. Дори се добави и функцията съклата да остават отворени както съм ги оставил. Трябва само да се натисне бутона за отключване преди да заключа.

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...