Jump to content
pichurka

Забавено превключване от дълги на къси светлини

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам Хонда Акорд, 8 поколение, с ксенонови светлини, със следния проблем: когато съм на дълги светлини и искам да превключа на къси, превключването става след няколко секунди закъснение. Закъснението варира без да мога да забележа някаква зависимост. Понякога може да е над 10 секунди. Няма значение дали превключването на къси светлини се прави ръчно или при активиран автоматичен режим.

 

Проблемът е в единия фар. Другият фар имаше същия проблем и от Бултрако го смениха, тъй като колата беше още в гаранция. От Бултрако твърдят, че фарът трябва трябва да се смени и не може да се поправи.

 

Та въпросът ми е: имал ли е някой такъв проблем и знаете ли дали все пак фарът не може да се ремонтира и кой може да го направи. Не знам дали е вариант вместо нов оригинален фар да си търся китайски реплики или пък изцяло нов комплект китайски фарове, може би лед?  Някакви други идеи по темата?

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се вярва да е във фара проблема,няма никаква логика.Фара изпълнява команда която му е задава управляващият модул, а него го комадваш ти.Тоест модула нещо се мота.Ако смяташ колега,че фара е проблем винаги можеш да го провериш с една пробна лампа.Да не би от Бултрако да казват,че баласта на ксенона нещо се е бъгнал , макар,че не виждам връзката с дългите светлини.

Ако на колата нещо е правено от рода на дневни светлини (кабели, релета или реда на свързване) там ако нещо не е направено както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Имам Хонда Акорд, 8 поколение, с ксенонови светлини

 

Ако става въпрос за фарове с би-ксенон?, там е само 1 ксенонова крушка за къси и за дълги. Има вероятност проблемът да е точно в механизма който променя потока светлина в самия фар. Ако долното определение е валидно и за нашите Хонди:

Quote

Bi-xenon: когато е една лампата във фара, се монтира малък електромотор (соленоид), който премества самата лампа с няколко милиметра напред или назад в зависимост от желания режим

тогава проблемът може да се търси около елетромоторчето превключващо къси-дълги в проблемния фар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, фаровете ми са биксенонови и допускам, че проблемът е точно с електромоторчето във фара. Имате ли представа в такъв случай към кого мога да се обърна за диагностика/ремонт?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам същия проблем с левия фар дали проблема се крие   в ел. моторчето (видях че се продава като резервна част), а не е в механизма на фара(тук вече  май няма оправи а смяна с нов) дали подлежи на разглабяне/ремонт. От колегата по-горе разбирам че това не е изолиран случай и най-вероятно и други са се сблъсквали с подобен проблем ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лекичко развитие по темата: проблема е механичен или по-точно в нещото като клапи, които явно се деформират от температурата във фара или поради някаква друга причина. Проблема го реших (може и временно да се окаже, но все пак направих опит), като демонтирах фара, извадих крушката, и с една Г-бразна отверка или нещо от този род "побутнах" напред/назад въпросната клапа, която след няколко натискания започна да се движи много леко. За два часа нощно каране превключването беше нормално, без забавяне. Колко тряйно ще се окаже решението времето ще покаже. Все пак по-всяко време може да се смени въпросния фар...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко конкретика по темата:

Проблемът не е в соленоида, който винаги е първият заподозрян, а в друг елемент, "о"-образна гумичка, чийто материал с течение на времето се "скапва". Въпросният елемент затруднява свободното движение на би-ксенон механизма. Ефектът се проявява само при превключване в едната посока. Предполагам това е така, защото при превключване от къси към дълги, механизмът се движи под въздействие на соленоида, докато на обратно (от дълги към къси), соленоидът спира да действа и движението е под въздействие на пружина, връщаща механизма в начална позиция. 


За отремонтиране на този тип проблем, "Car Valeting" (Страхил Тошков) са едните. Проблемният елемент го заменят с метална "къстъм" изработка.   Вероятно и други подобни сервизи може да имат опит, но засега не са толкова масови акордите с би-ксенонови фарове и трябва да се поразпита.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...