Denislav_G 0 #1 Публикувано 26 Октомври, 2019 Здравейте! От скоро имам щастието да карам Honda Accord 2,4 Tourer Exclusive - 2007. Колата има автоматични светлини и ми се върти из главата, дали има решение при което автоматичните светлини да се вържат с габаритите? Идеята ми е лостчето винаги да седи на “auto”, като при запалване да светват габаритите, а щом датчика за светлина сработи на тъмно, да се включва и ксенона? Последните 4-5 години карам коли с дневни светлини и почти никога не се сещам да пускам фарове, което в момента се явява сериозен проблем! ! Ако темата вече е засягана, моля да ме извините, бая рових но не намерих отговор на търсенето си. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #2 Отговорено 26 Октомври, 2019 Честито и със здраве да си я караш. На въпроса ти... Има доста теми за дневни светлини, но мисля че тази е най-изчерпателна и ще ти е от полза, колегата се е постарал да опише нещата доста подробно. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #3 Отговорено 26 Октомври, 2019 Към темата на колегата бих добавил, че ако не ти харесва идеята при подаване на контакт ледовете да светват, се добавя реле време закъснител (6-7 лева) и го нагласяш на времето след , лоето да ти светнат светлините. Моите палят след миута и малко. Лека вечер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Denislav_G 0 #4 Отговорено 26 Октомври, 2019 Благодаря ви! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #5 Отговорено 27 Октомври, 2019 Здравей, колега, Благодаря на @Ivan_Ch, че е насочил към моята тема, че тя горката е потънала малко... Мога да добавя към предложението следния вариант: лепваш дебел черен изолирбанд върху сензора и държиш лоста постоянно на позиция АУТО. Така карах аз около година преди да сложа дневните. Така контролерът постянно ще си мисли, че е тъмно и ще включва светлините винаги с подаване на контакт, а ще ги гаси с изключването на контакт. Недостатъкът е в това, че понякога са възможни примигвания по време на въртенето на стартера, което не е много приятно за ксенона. Бих използвал думата "невъзможно" за това да накараш системата да включва само късите светлини когато се стъмни, а през останалото време да стои с включени габарити. Светлините се управляват от контролер, който е запечатан в кутията до бушоните при двигателя. Той си е програмиран в завода според изискванията за включване на светлините. Самите габарити са твърде слаби за използването им като дневни и само заради нехайството на пътната полиция има толкова много шофьори, които все пак го прилагат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Denislav_G 0 #6 Отговорено 27 Октомври, 2019 Много изчерпателно и лично за мен доста приемливо решение! Истината обаче е, че въпреки добре представената методика на инсталация, аз лично не се наемам да пипам! Дали някой от вас би се заел, срещу заплащане естествено или бихте ли ме насочили към някой, който би го направил? Поздарви! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #7 Отговорено 27 Октомври, 2019 Колега аз съм от Пловдив. Според мен търси някой от София. Доста колеги са го правили вече и все някой ще ти помогне, надявам се. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Denislav_G 0 #8 Отговорено 27 Октомври, 2019 Че ей го къде е Пловдив! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 27 Октомври, 2019 (Редактирано) Има и вариант да си вземеш модул за управление на светлини, който мери напрежението и съответно включва избраните от теб светлини само при запален двигател. Този, който аз взех (сигурно първият, на който ще попаднеш, ако потърсиш във форума „drl модул“) ми струва към 30–35лв. Има най-базови функции, сред които и включване на светлините на % по-малък от максималния (аз например карам с дългите светлини на 30% вместо дневни). Може да управлява и ксенон, стига да се настрои да пуска светлините на 100% без „плавно“ пускане. Както колегата Оги каза, не бих те съветвал да ползваш габаритите като дневни – твърде слаби са. Ако бях с фейсовият модел с прозрачни предни мичагчи, без да се замислям бих направил описаното от Оги в темата му, макар и да не е 100% според закона (както и това да карам на по-слабо светещи дълги). Единственото законно решение за нас е да си сложим сертифицирани лед-ове за дневни някъде на бронята или да си караме на къси и да ни светят 200вата крушки из цялата кола заради „нощният“ режим Редактирано 27 Октомври, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Denislav_G 0 #10 Отговорено 28 Октомври, 2019 Мерси, Павел! Аз съм с фейслифт и мисля, че опцията, която Оги е описал подробно и Иван допълни, е много добра. Сега само остава да намеря кой да го изпълни, защото аз лично не се наемам да пипам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #11 Отговорено 28 Октомври, 2019 Преди 13 часа, Pavel_Pavlov написа: Има и вариант да си вземеш модул за управление на светлини, който мери напрежението и съответно включва избраните от теб светлини само при запален двигател. Само да напомня, че тези модули, които мерят напрежението, не могат да работят нормално на тези коли, заради двустепенното зареждане. Заради него, такъв модул постоянно ще гасне по време на движение. Препоръчването на такъв модул не е добра идея. За да работи, трябва да се прави допълнителна манипулация в електронния модул, който следи текущия товар. Подходящи са само модули, които работят при наличие на контакт, без оглед на напрежението. https://www.google.com/search?q=honda+dual+mode+charging+system https://www.youtube.com/watch?v=XYiMm_YGvdY 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #12 Отговорено 28 Октомври, 2019 (Редактирано) По принцип си прав и затова трябваше да уточня, че модулът, за който говоря, мери напрежението само до пръвото включване на светлините. След това не ги спира, дори и напрежението да падне под нужното за включване (което също е регулируемо). Модулът гаси светлините само при включване на габарити (и съответно фарове) или изключване от контакт. При палене винаги двигателят е в режим на зареждане с по-високото напрежение и модулът се включва всеки път. Аз досега не съм имал проблеми Редактирано 28 Октомври, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #13 Отговорено 28 Октомври, 2019 Колега Pavel_Pavlov, прати на човека линк към този модул, понеже аз моя го махнах поради изключването на светлините при малка консумацие и сложих релето което съм постнал по-горе. Не ми допада особено понеже не мога да остана на контакт без ледовете да светнат, но по-добре така отколкото постоянно да се оглеждам в предната кола дали не са загаснали. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #14 Отговорено 28 Октомври, 2019 (Редактирано) Екстра е значи, този модул. Не съм се заглеждал подробно да го следя, но има голямо значение и външната температура. Сутрин на по-хладно време доста дълго време остава на зареждане с ~14 волта, а следобед и особено ако слънцето е напекло предницата - много бързо слиза на ~12.6 волта, дори и след 2-3 поредни паления в рамките на 5 минути. Та освен зарядния ток, след и външната температура, такива са наблюденията ми. Иначе чрез мерене на напрежението е много приятно, защото така може да го ползваш и като косвен уред за състоянието на алтернатора. Ако не светят светлините, значи няма зареждане и алтернаторът не е наред. Това важи за другите коли, които си зареждат само с 14 Волта. Така съм на другата ми кола, която е в баща ми, и два пъти по този начин успях да реагирам навреме и да ремонтирам алтернатор преди колата да ми угасне някъде на пътя. Ред.: Бях сложил на моята реле като на @Ivan_Ch,със закъснение 10 секунди при палене, и още едно за закъснение 1 минута след гасене, но нещо много релета и кабеляци отпред, та ги махнах. За LED-светлини може и без такова, консумацията е преко-сили 1 Ампер. Редактирано 28 Октомври, 2019 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #15 Отговорено 28 Октомври, 2019 (Редактирано) Този (CarDRL5S) е моят. Комуникацията с производителите (от които се купува през този сайт) е много добра и са отзивчиви на въпроси както преди, така и след покупката. Фирмата е пловдивска. Ред: Не съм сигурен само след изключване на габаритите в движение дали пак мери напрежението –предполагам, че да. В такава ситуация има вероятност да не запали дневните предполагам. Макар че зависи колко време отнема на алтернатора да мине в нисък режим на зареждане. Модулът отчита в продължение на 5 секунди и ако напрежението се задържи над зададеното минимално, включва. Редактирано 28 Октомври, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Denislav_G 0 #16 Отговорено 28 Октомври, 2019 Благодаря на всички за подробната информация! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lerus 0 #17 Отговорено 29 Октомври, 2019 Здравейте колеги, аз този проблем със светлините на auto си го реши много бързо и малко примитивно, но върши работа. Слагате едно черно тиксо на датчика за светлина в купето и сте готови . На който му се понрави този вариант може да пробв, на мен ми вътши работа. Успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове