Jump to content
FOF

Антифриз под минимума

Recommended Posts

Здравейте, след смяна на  гарнитурата на главата, ремък, водна помпа и някои други елементи, още на същия ден, антифризът беше съвсем под минимума (около 2 см течност в казанчето) и беше мокро навсякъде (трябваше да карам 40 км, за да изпуши маслото от ауспуха). Според майстора, "някои системи поддържат ниско ниво на антифриз в казанчето, изхвърлят ненужното". Струва ми се странно  но пък и нямам технически знания.  Според вас така ли е с HRV 2000? И дали не трябва да я прегледа по-специалист?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълни глупости  да му кажеш на тоя некадърник. Трябва да изхвърли антифриза и откъде да го изхвърли,това са лъжи. 

Провери дали са наместени хубаво маркучите ,не трябва да има никъде течове. Антифриза  трябва да е на чертата МИН. при загряване се качва може малко над МАХ. това е неговия ход. Антифриза  е вътре в охладителната система нищо не се изхвърля навън.

Може да не е обезвъздушена системата виж дали е пълен радиатора и долей до МИН в казанчето. 

Тук е описано хубаво

И какво е това изпушване на масло от аспуха???????

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифризът се изхвърля през предпазния клапан (вграден е в капачката). Предполагам, че всеки е виждал бойлер и онова странно нещо на тръбата за студена вода, наречено предпазен клапан. Тук е същото - има клапан и системата се саморегулира при повишаване на налягането. Правилно си го е казал човекът - изхвърля ненужното. Предполагам, че не е нужно да откриваме топлата вода? Освен ако не мислиш, че инженерите, конструирали колата, са неграмотни и са забравили да сложат този фундаментален детайл? Виж т. 2 в темата, която си цитирал. Какво значи "работеща капачка"? Кое трябва да ѝ работи? ;)

 

@FOF, колега, на студен двигател долей до ниво MIN, както е казал колегата над мен, и го следи. Ако спадне малко под MIN, остави го няколко дни така  и го наблюдавай дали продължава системно да спада или спада до едно ниво и после остава така без промяна. Не го оставяй да спадне до ниво под 1/4 от казанчето. Ако спадне дотолкова и няма видими течове, е възможно капачката да не работи както трябва и да е нужна смяна. 

 

➡️ Как работи капачката на радиатора? 

 

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:
Преди 1 час, CARPERA написа:

Пълни глупости  да му кажеш на тоя некадърник. Трябва да изхвърли антифриза и откъде да го изхвърли,това са лъжи. 

Провери дали са наместени хубаво маркучите ,не трябва да има никъде течове. Антифриза  трябва да е на чертата МИН. при загряване се качва може малко над МАХ. това е неговия ход. Антифриза  е вътре в охладителната система нищо не се изхвърля навън.

Може да не е обезвъздушена системата виж дали е пълен радиатора и долей до МИН в казанчето. 

Тук е описано хубаво

И какво е това изпушване на масло от аспуха???????

Пълни глупости  да му кажеш на тоя некадърник. Трябва да изхвърли антифриза и откъде да го изхвърли,това са лъжи. 

Провери дали са наместени хубаво маркучите ,не трябва да има никъде течове. Антифриза  трябва да е на чертата МИН. при загряване се качва може малко над МАХ. това е неговия ход. Антифриза  е вътре в охладителната система нищо не се изхвърля навън.

Може да не е обезвъздушена системата виж дали е пълен радиатора и долей до МИН в казанчето. 

Тук е описано хубаво

И какво е това изпушване на масло от аспуха???????

Не бил сменил сермерингите или нещо е объркал, не ми даде ясен отговор и след 3 питания аз се отказах.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би в формулировката на изхвърля  и ненужно е разковничето. 

 Вследствие  разширение на антифриза  той прелива в  разширителния съд  и после същото количество се връща,затова  се казва и разширителния съд.

Може би колегата не е предал точно думите на майстора,надявам се от нашите писания да му се разясни кой крив  кой прав.

Важното е че както писах антифриза е вътре в охладителната система като разширителния съд е част от нея, нищо не трябва да има отвън по двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, ogi28b написа:

Антифризът се изхвърля през предпазния клапан (вграден е в капачката). Предполагам, че всеки е виждал бойлер и онова странно нещо на тръбата за студена вода, наречено предпазен клапан. Тук е същото - има клапан и системата се саморегулира при повишаване на налягането. Правилно си го е казал човекът - изхвърля ненужното. Предполагам, че не е нужно да откриваме топлата вода? Освен ако не мислиш, че инженерите, конструирали колата, са неграмотни и са забравили да сложат този фундаментален детайл? Виж т. 2 в темата, която си цитирал. Какво значи "работеща капачка"? Кое трябва да ѝ работи? ;)

 

@FOF, колега, на студен двигател долей до ниво MIN, както е казал колегата над мен, и го следи. Ако спадне малко под MIN, остави го няколко дни така  и го наблюдавай дали продължава системно да спада или спада до едно ниво и после остава така без промяна. Не го оставяй да спадне до ниво под 1/4 от казанчето. Ако спадне дотолкова и няма видими течове, е възможно капачката да не работи както трябва и да е нужна смяна. 

 

➡️ Как работи капачката на радиатора? 

 

 

Днес ще досипя антифриз и ще проследя нивото. Благодаря за отговорите. Не разбирам този свят - отиваш на специалист, плащаш и после си дооправяш работата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, CARPERA написа:

Може би в формулировката на изхвърля  и ненужно е разковничето. 

 Вследствие  разширение на антифриза  той прелива в  разширителния съд  и после същото количество се връща,затова  се казва и разширителния съд.

Може би колегата не е предал точно думите на майстора,надявам се от нашите писания да му се разясни кой крив  кой прав.

Важното е че както писах антифриза е вътре в охладителната система като разширителния съд е част от нея, нищо не трябва да има отвън по двигателя.

Целият двигател беше морък....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 minutes ago, FOF said:

Не бил сменил сермерингите или нещо е объркал, не ми даде ясен отговор и след 3 питания аз се отказах.

 

Ако искаш точни  отговори от нас предай ни точна информация какво е сменено и какво е объркал  майстора.

Въпреки като знам как им се вади думите с ченгел. Сега и семерингите намеси ,те пък  къде??????? Какъв точно ремонт прави.

Защо го прави от там трябваше да започнем.

При тази манипулация поне провери ли клапаните дали са за регулиране,но като виждам описаното от теб какви ги е свършил. 😢

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нищо особено не се е случило. При отваряне на двигател е нормално да изтече течност от главата. Затова е бил мокър. Ще се изпари, спокойно. Струва ми се, че понеже не си много наясно - ти се струва, че това е някакъв проблем. Няма за какво да се притесняваш - платил си на майстор, свършил си е работата. Притесненията ти по-скоро са излишни. Единственото допълнително е това, че трябва няколко дни да следиш нивото докато я караш и при нужда да долееш. Е, може и той да го прави, ако ти се ходи всеки ден при него... 

 

Иначе пак казвам - съвсем точно се е изразил майсторът - каквото е ненужно и излишно в системата - тя си го изхвърля през капачката и навън от системата, защото е такава - саморегулираща се. В някои системи има и маркуч, свързан към капачката и той отвежда изхвърленото надолу към гумите, за да не капе по всичко наоколо.  В други системи няма и се излива директно по казанчето. 

 

Ред.: все едно да ремонтираш водопровод и после да кажеш - "Ега ти и майстора, то навсякъде беше мокро след ремонта!"

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата прегряваше, последва смяна на гарнитура ма глава, шлайфане, сермеринги в последствие, че пушела, клапани, свещи, ремък и помпа и поне още десет елемента са на списъка. Капачката е с маркуч, току що долях до минимум, долу почти не се виждаше течност, но изтече от маркучето, катп го извадих, за да долея. Извинявам се, че обясненията ми не са прецизни и пълни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много малко са читавите майстори на двигатели на Хонда. 

Може да се каже  побират се на пръстите на двете ръце.

Радвам се че познавам двама от тях.

Направен ли ти е или не основен ремонт на двигателя което  включва и смяна на сегменти и ред други неща ,спиращи харченето на масло и пушенето на колата. 

Сегменти и семеринги са отделни неща и да при такъв ремонт  се сменят с нови.

Писал си клапани защо изгорели ли бяха гумичките на клапаните смениха ли и те допринасят  колата да харчи масло.

Последно  дано да са го свършили качественно този ремонт  и да не започнат ядове те от тук  нататък.

 

п.п не нормално да е омазн така двигателя за това има парцали и препарати, това говори  какъв е майстора пък бил той и водопроводчик. 

Не плащам за такава писюрщина.

При  монтажа на газовата ми уредба  взех после  колата със светещ двигател.

Майстора беше Маркони.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, FOF написа:

Капачката е с маркуч, току що долях до минимум, ....................

Колегите говорят за капачката на радиатора... Тя е с клапана...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...