Rain99 0 #1 Публикувано 12 Септември, 2019 Здравейте колеги! Имам следната питанка относно сивика. Двуврат хечбек е и понякога се налага да возя още 3 човека със себе си. Смених преди месец пружините на задното окачване и шестте втулки на задните носачи. Когато сме 4 човека в колата (2 отпред, 2 отзад), задницата кляка доста, в някои случаи при слизане от бордюр, минаване през дупка (по-рязко падане на задницата) единият носач успява да опре в тръбата но гърнето. Въпросът ми е аз ли съм превишил товаропоносимостта на колата или е по-вероятно нещо по окачването да е заминало? Теглото на пътниците на задните седалки излиза около 170-180 кг общо, багажникът е натоварен с обичайното (гума, крик, ключ, пожарогасител, аптечка). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #2 Отговорено 12 Септември, 2019 (Редактирано) Преди 1 час, Rain99 написа: Смених преди месец пружините на задното окачване и Проблема е в пружините Редактирано 12 Септември, 2019 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rain99 0 #3 Отговорено 12 Септември, 2019 преди 26 минути, vespa написа: Проблема е в пружините Как по-точно, при положение че са сменени с чисто нови? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #4 Отговорено 12 Септември, 2019 Просто са по меки, а дали са оригинални? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #5 Отговорено 12 Септември, 2019 (Редактирано) В талона на колата трябва да ти пише максимално допустимата маса на автомобила. Извади от нея собственото тегло на колата и останалото е според производителя капацитетът ѝ за товар, включващ гориво, пътници и багаж. Ако auto-data е достоверна, товароносимостта е около 475 кг. С 40 литра гориво и 15кг в багажника остават 420кг за 4 човека. Според мен не е нормално да е чак на предела си. Редактирано 12 Септември, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rain99 0 #6 Отговорено 12 Септември, 2019 преди 2 минути, vespa написа: Просто са по меки, а дали са оригинални? Би трябвало. Новите са марка KYB, а старите правеха същия проблем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rain99 0 #7 Отговорено 12 Септември, 2019 преди 6 минути, Pavel_Pavlov написа: В талона на колата трябва да ти пише максимално допустимата маса на автомобила. Извади от нея собственото тегло на колата и останалото е според производителя капацитетът ѝ за товар, включващ гориво, пътници и багаж. Ако auto-data е достоверна, товароносимостта е около 475 кг. С 40 литра гориво и 15кг в багажника остават 420кг за 4 човека. Според мен не е нормално да е чак на предела си. Според талона, товаропоносимостта би трябвало да е около 500 кг, с горивото и нещата в багажника както казахте остават 420 кг. Ако става дума за 4 човека, тогава общата ни маса излиза около 320 кг грубо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #8 Отговорено 12 Септември, 2019 (Редактирано) Оставащите 100кг за багажника въобще не са малко и не би трябвало да опира никъде. Аз моите ги подсилвах с подложки от 2см и в момента празна на равно паркирана разстоянието от гумата до веждите е почти три пръста. Подложките са слагани между пружината и чашката на амортисьора, така се натяга и самата пружина. Аз съм със седан може и пружините да са различни от твоята кола. Редактирано 12 Септември, 2019 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rain99 0 #9 Отговорено 12 Септември, 2019 Най-вероятно на седана ще са по-здрави, на този етап съм се замислял дали да взема и аз подложки, но от типа, които се слагат между навивките, за по-лесен монтаж, но въпросът е дали ще решат проблема. Странно е чисто нови пружини да правят проблем като старите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #10 Отговорено 13 Септември, 2019 Амортисьорите да не са отървали? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kras4eto 5 #11 Отговорено 13 Септември, 2019 Здравейте колеги, работя в собствен сервиз и времето показва сериозно разминаване в качеството на марки който предпочитаме давам пример с Нисан Премиера. Колата е с метанова уредба и беше с куб окачване, понеже на човека му беше протекъл заден ляв амортисьор подменихме задните два с същата марка закупени от известна фирма вносител на части с гаранция и т.н. За мое учудване колата клекна с поне сантим ако не и повече и при натиск с ръка на задницата беше чувствително по мека. И на въпроса от клиента що така? ми стана едно такова хубаво... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rain99 0 #12 Отговорено 13 Септември, 2019 Преди 3 часа, goldbyrk написа: Амортисьорите да не са отървали? На преглед преди месец и нещо казаха, че на амортисьорите нищо им няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #13 Отговорено 13 Септември, 2019 И на мен така ми казаха, но истината се оказа друга. Опитай следното. Пусни колата назад по инерция и рязко опъни ръчната. Ако задницата подскочи нагоре, значи са отървали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове