Jump to content
emod

спукан изпускателен колектор

Recommended Posts

Колеги проблема е следния: Мотора ми е д15з8, и от извесно време чувах по-силен шум от изпускатекния колектор. Като махнах предпазната ламарина на колектора установих, че е спукан доста сериозно, като пукнатината минава през отвора където е завита Ламда сондата. Четейки форума видях, че и друг колега се е сблъскал с подобно спукване и е решил проблема в М комплект 33(околовръстното). Лошото в случая е че изпускателния колектор е едно неделимо цяло с катализатора и смяната му струва .... :unsure: , а мисля че заваряването на чугуна е доста деликатна работа и няма да изкара дълго.Питането ми е къде в София мога да си купя или поръчам обикновен изходящ колектор (може и спортен) с дупка за Ламда сондата, които да става на моя мотор (д15з8) и горе долу какви пари е. Ще има ли проблем с работата на мотора, ако е с такъв обикновен колектор (без катализатор,само тръби)?Благодаря предварително ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз бих ти препоръчал или да търсиш втора или да си купиш един от ebay 4-2-1 (около 300 лв е цената)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе май не е чак толкова просто заради катализатора. Само заради него незнам дали фабричните от д15/д16 6те станат... горе на главата гаранция ще паснат. винаги можеш да вземеш един фабричен колектор и да отидеш в М-комплект или в крафт да ти го сложат и да монтират някакъв резонатор под колата където обикновено са катализаторите на д15/д16мини през Омбре... стари и здрави колектори има да си избираш даже :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1нет при мен колектора и катализатова са едно неделимо цяло (утре мога да поста снимки), което ме притеснява тъй като сам чувал, че някои мотори са проектирани да работят при определено съпротивление на изпускателния тръбопровод (като цяло). Това може изобщо да не е вярно, но знам ли. Омбре беше казал на колега, че изпускателните колектори на всички Д-мотори са еднакви(поне така пишеше този които е искал мнение от него).П.С> Относно Омбре - сигурно съм пълен идиот, но от картата в форума с информация къде е новия сервиз на Омбре изобщо не мога да се ориентирам. Бачкам на бул. Г.М.Димитров, би ли ми дал едно две обяснения как да стигна до Омбре, защото явно съм, много близо до но ми липсва финала :unsure:

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

знам че твоя колектор е различен... но може да го промениш и междувременно да се отървеш от катализатора.Омбре....пред Интерпред има малка уличка която слиза надолу към автогарата. пускаш се по нея и като свърши, завиваш на дясно. сна 30м по-натам от ляво има жълтеникава сграда. това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че чугун се заваря но е сложна процедура, трябва да се нагрее детайла в пещ до червено, и до колкото си спомням се заваряше с неръждаеми електроди на прав ток, но пак не съм много сигурен. Ако първата заварка не се получи, метала си изменя структурата и не става за заварка повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chopper1969 и аз имам подобно мнение за заваряването на чугуна.1нет вече се замислям за цялостна промяна на изпускателния колектор, както мислиш и ти. Говорих с колега от форума, който наскоро е свалил своя оригинален от д16 и от разговора ми с него стана ясно, че явно ще пасне на блока на д15, (останалото ще импровизирам), пък ще видим какво ще излезе.Благодаря за инфото относно Омбре. Ще се възползвам в най-кратък срок. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Чугун се заварява, и то с електроди за чугун! :) За да се спука значи е прегряван (как ти е катализатора).Нямам предстажа как точно е при твоя двигател но вси4ко се прави стига да си при довър майстор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Benji

малък савет ако си го заваряш после задължително му мини фланците на фреза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да го сменя направо с подходящ втора ръка. !!! Между другото някой от опит може ли да каже, при свалянето на изпускателния колектор, трябва ли да изтакам водата то охладителната система - гарнитурата на изпускателния колектор покрива ли отвори на охладителната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да го сменя направо с подходящ втора ръка. !!! Между другото някой от опит може ли да каже, при свалянето на изпускателния колектор, трябва ли да изтакам водата то охладителната система - гарнитурата на изпускателния колектор покрива ли отвори на охладителната система.

няма да изтакваш нищо :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това страшно облекчава нещата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неприятна пукнатина, няма да стане заварка защото ще се развали резбата за сондата. Търси и сменяй с друг и успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако спортното каране ти е в кръвта и ти се налага да сменяш колектор, махни и катализатора и си сложи един красив спортен неръждаем колектор 4-2-1 както те посъветва колегата в началото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема вече е решен :)

Наистина един хубав нов спортен колектор щеше да е супер, но финансите в момента са малко зле :(

Затова сложих един чудесно запазен колектор от Д16а3 предоставен ми от Greenwater, на когото изказвам специални благодарности за офертата, качеството на стоката и отношението към проблема :angry::angry::blink: 10х

Ето и малко снимки

Стария колектор вън

Публикувано изображение

 

Колектора на Greenwater на фрезата

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

резултата от престъргването

Публикувано изображение

 

мотора с новия колектор

Публикувано изображение

 

последен щрих и среща с пътя

Публикувано изображение

 

Това е :D

Благодаря на всички които се отзоваха в отговор на моя проблем, ще се радвам и аз да мога да помогна на някого :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей emod,да те питам след като направи тази подмяна промени ли се шума на автомобила, разхода на гориво, някакви проблеми със ламбда сондата? Питам защото аз съм с D15Z3 VTEC-E имам същия неприатен проблем и съм намерил същия изпускателен колектор, да зная дали да правя смяна и аз? Благораря предварително. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей emod,да те питам след като направи тази подмяна промени ли се шума на автомобила, разхода на гориво, някакви проблеми със ламбда сондата? Питам защото аз съм с D15Z3 VTEC-E имам същия неприатен проблем и съм намерил същия изпускателен колектор, да зная дали да правя смяна и аз? Благораря предварително. Поздрави.

Колега аз сложих колектор от D15B7 и нямам никакви проблеми с разход, ламдата принципно ми е проблемн, но доколкото знам няма ядове и с нея, така че слагай смело и не се притеснявай !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така като гледам колектора е същия и на D15B2. На D15Z3 бях сложил колектор от D16Z6 - никакви проблеми ;) Даже двигателя утихна :rolleyes: Не се чуди ами го сменяй ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

към Tomata

 

Колега не съм имал никакви проблеми след смяната на колектора.

Разликата в шума е минимална (поне аз така си мисля), разхода не съм забелязал да се е изменял и с ламда сондата не съм имал проблеми.

Общо взето това е.

Сменявай и виж резултата (мисля, че нищо не губиш) :rolleyes:

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колеги, много ви благодаря за помоща и бързия отзив. Безаварийно шофиране. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Наскоро си купих Хонда Сивик 1,5 V-TEC, но за съжаление се оказа че изпускателния колектор има същата пукнатина като на колегата със снимките. Прочетох цялата тема, обаче не ми стана ясно какви могат да бъдат последствията за двигателя, ако продължа да я карам със спукан колектор?и изобщо не ми е ясно каква му е функцията, освен че събира изгорелите газове от двигателя.Ако някой има идея по темата и от къде мога да намеря такъв колектор ще му бъда много благодарен за инфото.Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ mlad hondadjiq - Първо Добре дошъл във Форума :dry: Относно изп. колектори и техните функции има доста изписано - ползвай търсачката.Накратко: изп. колектор служи "не просто" за събиране и отвеждане на изх. газове, но със своята структура (4-1 или 4-2-1) и параметри има голямо значение за нормалната работа и динамиката на мотора.Пукнатината на колектора ти (зависи от нейният размер) води до пропускане на газове с висока температура в двигателния отсек (около колектора), увеличава шума и създава предпоставки с течение на времето (циклично повишаване и намаляване на температурата) за цялостно разрушаване на колектора (спукане с отчупване) и евентуална повреда на ламбда сондата.За фатални последици трудно мога да ти отговоря - според мен нищо страшно, ... но в най-черния сценарии (който ми хрумва :) ) по някое време като почне да реве сериозно мотора, значи приближава момента, в който колектора ще се спука окончателно (ще се отчупят парчета) и ще почнеш да "хвърляш пламъци" около него ... което е лошо :) (естествено би се случило много трудно ... а може и никога да не стане факт :rolleyes: зависи от натоваряването и режимите на работа на мотора).Погледни темата "Купува / Продава" за подходящ за теб колектор :)

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор Емод. Сега вече се чувствам малко по - спокоен. Шума от двигателя е малко по-висок от нормално, но мисля че ще има сили да обикаля по автоморгите :rolleyes: Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги от форума, които дадоха съвет и се опитаха да помогнат. Проблемът вече е решен благодарение на Pano, който ми помогна да се сдобия с колекторче втора ръка. Засега колектора се представя успешно и надявам се да ме изкара максимално дълго.Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...