Jump to content
Sign in to follow this  
Друмев

Термолента, въздушен филтър

Recommended Posts

Здравейте, 

имам Акорд купе 6 с F20B7 мотор. Атмосферката ми е тромава но не ми се занимава с проекти. Обаче ми е влязла една муха в главата, та се чудех.... След като загрее двигателя, въздуха в двигателния отсек е.... колко? 80 градуса може би.... 

Някаква идея дали термолента на изпускателния колектор ще намали температурата в двигателния отсек? 

Или как да изведа всмукателния отвора на въздушния отвор нанякъде така че да засмуква въздух по хладен въздух богат на повече кислород. Не знам дали ще има разлика, някой опитвал ли е нещо подобно? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Една от ролите на термолентата е да намали температурата в коша. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Това е много дълбока тема. Възможности за подобрение има много! При температура на въздуха от порядъка на 30 градуса твърде вероятно температурата на отчетения от температурния сензор да е в рамките на 45-60 градуса. Всичко много зависи разбира се. 45 бих дал при постоянно движение със скорост 130 км/ч. 60 бих дал при катерене на стръмен наклон с 80 км/ч и голям товар на двигателя.

В коша каква е температурата трудно мога да ти дам обективен, точен и реално релевантен отговор.

Принципно изпускателите имат термощитове. Едни ламарини над колектора. Аз мислех, че просто тежат, но всъщност работят. Обвиването на изпускателя ще намали температурата в коша, но пък деградира по-бързо изпускателя. Особено ако е тръбен изпускател с тънки стени ще изгние много бързо.

Идеалистичния вариант за шосеен автомобил е някакъв вход от предната страна на колата. Води се един въздуховод до филтърна кутия. Филтъра се затваря в кутия и цялата всмукателна система, която е в коша се термоизолира. Има много неща обаче да се мислят.

Реално най-добрата всмукателна система може да се види на колите във формула 1. Те притежават много прецизно оформен вход на въздуховода. Той е кратък с плавни преходи в сеченията и посоките на водене и се взема въздух от частта на автомобила където въздуха ще е с най-висока скорост и най-ламинарно течение.

Edited by ACID BURN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×