Jump to content
JapCar

Вакуум помпа на дизела.

Recommended Posts

Някой знае ли от какъв порядък/граници е подналягането (вакуумът) който прави вакуум помпата на дизелов двигател за сервото на спирачките? (при пр. ход и високи обороти)

Въпросът е принципен, не само за Хонда, би трябвало да е подобно за всички дизели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В един сайт пише от -0.7 до -0.9, в друг - от -0.75 до -0.85, ако приемем, че атмосферното е = 0. 

 

http://www.partinfo.co.uk/articles/107

 

https://pmmonline.co.uk/technical/vacuum-pumps-explained/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, ogi28b написа:

В един сайт пише от -0.7 до -0.9, в друг - от -0.75 до -0.85, ако приемем, че атмосферното е = 0. 

 

http://www.partinfo.co.uk/articles/107

 

https://pmmonline.co.uk/technical/vacuum-pumps-explained/

Да, излиза, че е около 0.8 бара, но не е казано при какви обороти...

Питам, защото на един приятел Мазда 6 не работи сервото, смени 3 помпи, все едно и също. Измерих му вакуума и на пр. ход е 0.15, а на 3000об става 0.6 бара. Излиза, че помпите не работят добре...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма някаква съществена разлика в стойността, а по-скоро разликата е във времето, за което ще бъде достигнато това налягане. Дори и при ниски обороти трябва да може да ги направи за по-малко от 5 секунди. За това съдя от бързото натискане на спирачките и за колко време се втвърдява педалът, а после след колко време отново омеква както си трябва. 

 

А при високи обороти може да има разтоварващ клапан, който при 0.8 да се отваря и да не позволява увеличаване на стойността. При твоя човек определено има повреда, щом ѝ е нужно високи обороти, и дори тогава не се справя. 

 

Странно, досега не съм чул някой някога да е имал повредена такава помпа на каквато и да е кола, нито съм виждал теми в автофорумите. Може и да съм изпуснал, но за мен това е детайл който просто е там и работи. Не се проверява, не се обслужва, ами просто си работи. 

 

Успех ви желая!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно проблемът е от страна на помпата...

Не съм отварял такава помпа до сега и нямам критерий, но имаше малко масло вътре...не знам колко трябва да има, може да се окаже запушена магистрала която вкарва масло вътре. Това трябва да го знае всеки сервиз, но два сервиза са казали- нова помпа, което очевидно не е вярно, не може 3 помпи да са все неизправни. Тази, която разглобих видимо всичко е наред, устройството е просто, обратния клапан работи, няма какво да е... За това питах за налягането, което излиза, че е малко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуум помпата се смазва от картерните пари,а не с масло.Вътре трябва да бъде само омазнено....Твоя човек да отиде на майстор ,,,за климатици.Те ползват големи вакуум помпи и ще могат да му замерят сервото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

Вакуум помпата се смазва от картерните пари,а не с масло.Вътре трябва да бъде само омазнено....Твоя човек да отиде на майстор ,,,за климатици.Те ползват големи вакуум помпи и ще могат да му замерят сервото.

Не знам дали винаги е така, защото помпата има меден щуцер в центъра на вала който се зацепва и мисля, че от там постъпва масло, но не съм сигурен... Както и да е помпата, която разглобявах си беше доста омаслена вътре...крилчатките изглеждат керамични.

Ами аз измерих вакуума, както казах, излиза, че е недостатъчен- 0.15 бара на пр.х и -0.6 при форсиране.

Със същият уред измерих вакуума във всмукателния колектор на бензинова Тойота и беше около 0.7-0.8 бара на пр.х и форсиране, т.е. от този порядък трябва да е и при дизела...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерил си нещо грешно.И при бензин и при дизел вакуума е 0,3 бара на празен ход. Сервото е едно и също

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Markony написа:

Мерил си нещо грешно.И при бензин и при дизел вакуума е 0,3 бара на празен ход. Сервото е едно и също

Допускам, че уредът ми е грешен, а няма с какво да го сверя, но пък съвпада със стойностите дадени в линковете на Оги от поста #2 (0.7-0.9 bar).

Уредът ми наистина е маркиран неправилно, максималното е -1kpa, което е -0.01bar, но не може да е вярно, по-скоро е -1bar вместо -1kpa, защото с дърпане с уста правя около половината на скалата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...