David 16 #1 Публикувано 7 Април, 2019 Здравейте колеги.Днес ще ви разкажа за моята история със сивика който е в семейството ни от 2008 година.Както вече казах всичко се започна от октомври месец 2008 година тогава бях само на 6 години ,баща ми ме викна и ме накара да избера между два сивика,и двата бяха седан червен и сив металик ,а аз си нямах и на идея тогава какво е хонда и т.н.,в крайна сметка избрах сивата и след 2 седмици я докараха. Колата беше пълен сток д15б2 мотор не пипан,стоковите 13ки железни джанти с тасовете.Тогава не ми пукаше за тая кола,баща ми си и правеше нужните обслужвания,колата не беше мъчена(все пак беше нов внос от Австрия,а там е била карана от жена).В един летен ден на 2012 година колата претърпя удар в ляво беше доста намачкана(сцепих се да рева).Реши се че ще се прави а няма да я хвърлим за скрап.Вкарахме я в сервиз бяха подменени ламарините които бяха засегнати,пребоядиса се в същия цвят,но изникна проблем,оказа се,че при удара задното ляво окачване беше изместено та се наложи и цяло задно ново окачване.Като цяло по колата нямаше новости освен че баща ми взе буквално без пари от един приятел едни грозни 14ки от опел и едни прости халогени. Времето минаваше а аз се повече започнах да се интересувам от марката и четях за модела.През това време започнах да виждам из града същите хонди като доста харесах един черен сивик 5 ген седан със б16а2 мотор.В диапазона 2012-2016 година по колата се случиха разни неща:смениха се амортисьорите със обикновени тампони пружини(като направихме грешката да сменим само предните пружини а задните оставихме старите)също биалетки и накрая всичко излезе около 1000 лева.След това влезе за гарнитура на глава,гумички на клапани,нов термостат.Сменени бяха съединител,радиатор и алтернатор.През 2016 година започнах малко по малко да правя дребни доработки със скромните средства на един ученик. Смених калъфа на волана и подмених крушките на километража и парното със червени. Почнах да си търся бели циферблати в бг и на приемлива цена.Търсих около година и в крайна сметка намерих за 30 лева. След това купих от местния пазар и калъфки за седалките и сложих декоративен червен конец на маншончето на скоростния лост Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #2 Отговорено 7 Април, 2019 (Редактирано) Така да продължим напред.През лятото на 2017та след един оглед се видя че колата е сериозно изгнила.Започна рязане на ръжди и изцяло изграждане на прагове и други части със помоща на местен тенекеджия. Колата се изкърпи като по учебник и се върна отново на пътя. От снимките на салона се виждаше окаяното състояние на корите на вратите затова ги претапицирахме в червена дамаска. Началото на 2018та започна добре купихме джанти 15ки и трябваше да се ошкурят и боядисат. Колата надмина това което очаквах.След това започнах да събирам кожи за претапициране на салона във черно-червено.Е успяхме. Купих и тези седалки на евтина цена защото стоковите се бяха доста износили и ръбеха. Направихме и подобрение на музиката сложихме бас каса и две нови задни колони Thunder. Успяхме да направим и вътрешната секция на стоповете да свети. Следва продължение.... Редактирано 7 Април, 2019 от David Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #3 Отговорено 7 Април, 2019 (Редактирано) Така малко продължение... Сменихме гърнето със китайско. Върнах и жълтите крушки на километража и парното защото червените светеха слабо. Това е засега...На колата и предстоят доста неща:пребоядисване в черна перла,по-леки джанти,ангелски очи,спортно окачване със идеята да е готова преди да взема книжка.Поздрави Редактирано 7 Април, 2019 от David Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #4 Отговорено 7 Април, 2019 (Редактирано) А ми защо не започна да пишеш тук в момента в който се научи. Нямаш си на представа колко можех да ти помогна. Респект колеги към може би най младия фен регистриран тук и първата му тема пп Ако имаш нужда от нещо пиши смело Редактирано 7 Април, 2019 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #5 Отговорено 7 Април, 2019 Преди 1 час, vespa написа: А ми защо не започна да пишеш тук в момента в който се научи. Нямаш си на представа колко можех да ти помогна. Респект колеги към може би най младия фен регистриран тук и първата му тема пп Ако имаш нужда от нещо пиши смело Благодаря много за подкрепата колега.Имал съм и други теми по други въпроси.Радвам се много че има хора от които мога да черпя информация.Дано има и други 16 годишни ентусиасти като мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #6 Отговорено 7 Април, 2019 Все още имам доста части от купето, ако ти трябва нещо е подарък, само че са доста далеч от Видин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #7 Отговорено 3 Декември, 2019 (Редактирано) Така,отдавна не съм писал по темата. Още някъде май месец купих ангелски очи втора употреба като ги пастирах и се получиха много добре. Ето ги вече на колата. През лятната ваканция поработих и успях да взема нови джанти O.Z,хубаво радио на Pioneer,сложих аларма и баща ми закупи почти всички части за смяна по ходовата част: отзад за двете страни-големия тампон,горен носач,тампон долен на амортисьор,2та тампона на долен преден носач(като този носач не успях да го намеря цял а мойте толкова се бяха разбили и разширили дупките за тампоните,че се наложи да заварим тампоните за носачите засега вече няколко месеца минаха и няма проблеми)и останалите два тампони на долния заден носач като също боядисахме двете задни окачвания,отпред-4те шарнира. Ето ги новите джанти. Новото радио.(съжалявам,че снимката е от нета,но не намерих снимка на колата) Интериорчето придоби някакъв вид. Малко снимки от процеса по ремонта на окачването. Беше си жега това лято. Такам нека продължим.Учебната година започна още от първия ден с добро. Намерих голямо барче само за 30 лева!!!!Вярно има забележки но не са фатални,пича беше толкова добър и ми подари и конзолата около скоростния лост във черен цвят като ще ми е нужна като сменям интериора от сив на черен. Редактирано 3 Декември, 2019 от David 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #8 Отговорено 3 Декември, 2019 (Редактирано) Снимки на барчето,че предишния пост бъгняса тотално. И така колеги рисковете все още да делиш една кола с някой друг.Бурията е свалена(много шумела)и е заменена със стоково гърне с накрайник(още малко ще я потрая така :)). Колата с времето даваше признаци,че е време за гарнитура на глава.Е момента дойде. Колата се оправи и върви макар че посисва масълце евентуално са сегменти. Боядисах зимните стари джанти във черно и сложихме зимните гуми. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- И така засега това е.След нова година започва събирането на останалите части за черния интериор-кори,пластмаси и т.н.Лятото предстои пребоядисване и кърпене.Чао от мен :). Редактирано 3 Декември, 2019 от David 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
toko 0 #9 Отговорено 1 Януари, 2020 kolega kak se vadi panela na parnoto za da si smenia izgorelite krushki Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #10 Отговорено 3 Януари, 2020 (Редактирано) На 1.01.2020 г. at 15:24, toko написа: kolega kak se vadi panela na parnoto za da si smenia izgorelite krushki Трудничко е колега и особено ако не искаш да нараняваш пластмасите.Като за начало със отверка или нещо по нежно(ако както написах не искаш да нараниш елементите)махни бутончетата за режимите леко без да ги напъваш излизат като подпъхнеш отверката отстрани на всяко бутонче,след това по същия начин махаш 2та плъзгача за силата (1,2,3,4) и режима топло или студено.След като си свършил всичко това зимаш отверката или нещо друго подобно на нея и я подпъхваш отстрани на самия панел и от 4те страни гледаш да се освободи всичко става лесно и важното е да не напъваш след това ше ги видиш крушките те са две и сглабаш в обратния ред.Дано съм помогнал. Редактирано 3 Януари, 2020 от David Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #11 Отговорено 10 Декември, 2020 Опа отдавна не съм писал тук,а доста неща се случиха по колата.Гледам последно съм писал към края на 2019та.Та започваме направо от 2020та. Така първоначалния замисъл на целия проект беше колата да е черна,ангелски очи,сивия интериор да бъде сменен с черния,червено,черни кожени седалки които вече имам и средата на черните кори на вратите да е тапицирана с червена кожа.Та купих аз интериора и горе долу на приемлива цена.(правеше си компания с разсада за домата :D) Горе долу вече идваше време за началото на разглабянето боядисването и тн.Цялостното затваряне през март месец на училища и т.н. допринесе доста за осъществяването на нещата.Прибрах се на село по време на онлайн обучението и ми се отдаде възможност да започна.Бояджията и тенекеджията е от същото село(даже ми е комшия) и трябваше да я разглобя у нас и да я закарам при него в гаража му.Та започнах си аз сам да разглабям цялата кола. Вече я бях закарал в гаража.Започна шкуренето като аз и бояджията си я шкурехме и баща ми когато имаше време се занимаваше. Китосахме на места предния капак защото отдавна беше китосан и се беше спукал кита. Колата леко полеко се ушкури,но си имаше нужда от кърпене.Нямаше нещо супер фрапантно някви дупки и тн.Защото през 2017та беше пак кърпена от същия човек.Изкърпихме я ушкурихме я и вече започнахме с налагането на филер на места.Снимки от филера нямам.Вече дойде време за боя та я боядисахме. Прекарах я вече в нас и почнах да свалям старото сиво табло и да сложа вече черното. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #12 Отговорено 10 Декември, 2020 Скоро продължението че днес не остана време да допиша а има много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #13 Отговорено 10 Декември, 2020 Та намерих някакво време. След като сложих черното табло, почнах леко полеко без да бързам да сглабям първо интериора(седалки, кори, мокет и т.н.) Екстериора доби някъв вид. За мое нещастие задната броня, задния капак и предния трябваше да се боядишат наново добре, че взех повече боя😄. Колата беше вече готова вече почнах да си движа из село с нея и още първата вечер когато излязах с нея си счупих пък телефона😂абе каръкщина ама няма значение беше преди 6 7 месеца😂😄.Ето снимка на колата готова. Кефа беше голям наистина. Мина се месец и нещо започна да се случва с колата, започна да работи на 3 цилиндъра мислехме че са свещи сменихме ги но проблема не се оправи.Видяхме че е изгоряла маслото та означаваше отново гарнитура на глава а не беше минала даже година от предишната смяна. Аз баща ми и един "селски" майстор отворихме. Сменихме гарнитура на главата и на всмукателя. Купихме и друга глава направо, защото имахме неверни в последствие съмнения че главата е пукната, защото имаше малко по дълбоки деруги по нея от долната част. Та запалихме я и колата започна да тресе да прекъсва и да пуши доста обилно бял пушек гледахме предварението и закъснението на делкото, но всичко беше наред прибрахме колата и прекъснахме работата по нея. След четене четене четене с баща ми се навихме да проверим белезите дали е зацепена правилно,но всичко беше наред. Отворихме пак мотора, зех пак нова гарнитура на глава, зех всички части че да сменя всичко по ангренажа(водна помпа, ангренажен ремък, ролка). Сглобихме и пак нищо не стана същото пушене и тн. Правихме се още на майстори и пак решихме да опитаме като сменим и болтовете на главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #14 Отговорено 10 Декември, 2020 Сменихме болтовете и пак нищо та след доста загубени нерви, пари и тн. се решихме да се допитаме до някой сервиз който ще оправи колата. Доста сервизи не се навиха но един реши да оправи колата. Попаднах на доста свестни хора(забравих да кажа че събитията се случват през лятото юли-август-септември) та на 1ви септември приеха колата която се оказа че е доста омазала положението. Смениха сегменти, биелни лагери, всички гарнитури,шлайфаха втората глава която бях купил още в началото когато се проявиха проблемите но я шлайфаха пак зшаото вече беше слагана на колата,шлайфаха блока, пусниха хонинг в цилиндрите. След един месец в един прекрасен октомврийски петък колата беше готова. Леле хора няма такъв кеф след 3 месеца тази кола отново почна да работи нормално и всичко да е наред даже едвам повярвах. Много хора ще кажат че не си е заслужавало да съм я хвърлил на боклука пък да си купя друга даже и тогава доста ми го казваха, но някак си неможах да направя това, а и вече бях направил много неща по нея и си я подготвих за първа кола. Други щяха да кажат да бях сложил друг мотор, но не знаех какъв масларник ще взема. Направих и една хубава баня че вътре кво плъхове не бяха се завъдили. Колата трябваше да се разработи и 2000км не трябваше да я караме над 2000 оборота. Вече започнаха хубавите неща. Пастирах си фаровете че бяха пожълтели. (и понеже съм абитуриент догодина... Ще ходя с нея на бала😄😄) Сложих някви боклучави "фарове за мъгла ангелски очи" почти никаква полза от тях но влизат в бронята а и придават вид. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #15 Отговорено 10 Декември, 2020 Последно спамя по тази тема засега. Разпокъсвам темата на няколко отделни отговора защото снимките надхвърлят 8мб и немога да качвам много снимки. Та ето малко фотосесия и направих. Дойде време и за зимните гуми нямах пари за други джанти та се задоволих със старите черни. Визията тотално се уби но това е положението. Сложих и ксенон че тия ангелски очи с обикновени крушки беше се едно съм запалил свещи в тях та не много скъп ксенон върши прекрасна работа. Това е засега. Проекта е готов поне на този етап останаха още някои неща като спортно окачване, по-голями джанти, нисък спойлер на багажника и добавка на предната броня но това ше се слага в началото на летния сезон. В заключение бих казал че си заслужаваше всеки лев който съм дал и аз и наще, всички нерви и тн. Напълно съм наясно че тези коли все по-малко ги карат такива като мен а такива ако мога да ги нарека проекти почти никой не ги прави в днешно време, защото за повечето не си заслужава, е за мен си заслужаваше всичко. Сега съм готов за книжката която ще взема след 2 седмици и кефа започва. Да караш нещо което си пипнал навсякъде с ръцете си и почти всичко си подобрил и надградил наистина удоволствието е голямо. Това е от мен поздрави на всички фенове и ще ми бъде кеф да чета още нови проекти като моя, а още по голям кеф ще е, ако го е направил някой непълнолетен неработещ човек като мен и да е събирал пари от джобни, рожденни дни и т.н, е наложи се да поработя за 2 месеца, но пак съм се потрудил за да се осъществи това. И вече наистина чао, че се разтегнах много. 😄😄 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M. Bonev 1 #16 Отговорено 26 Ноември, 2021 Лятото мина давай ъпдейт 😁 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
David 16 #17 Отговорено 30 Ноември, 2021 (Редактирано) Хаха да така е мина си време,взех книжка края на миналата година та вече почнах да си я карам легално, тая година не е кой знае какво откъм подобрения,като цяло почнах като сложих един спойлер от дел сол който за мен и застана доста добре,имах дилема с гърнетата сложих една двуцефка,пък местните куки скочиха да ме спират от движение та няколко вечери не се спряха да ме спират да се убедят че съм махнал гърнето и сложих обикновеното гърне с един накрайник двуцефка(завари ми го един на 5 ракии и малко не го донапасна но е добре;Д),също така видях една хубава идея за затъмняне на горната секция на стоповете и се получи добре. Махна се снега сложих си белите джанти,купих си предни понижаващи пружини на фк знам,че много хора ще кажат,че намалявам живота на амортесьорите и тн ,но тия амортерсьори са на 5 6 години оттук нататък колко изкарат толко,вече доста месеци нямам проблеми.Като цяло стойката на колата придоби нов вид,постигнах това което исках,сложих някоя друга лепенка. Минах си 12ти клас ,на бала си бях с нея малко циркове правих ,но няма как :Д Лятото бачках, обслужих я сложих Castrol 10w40,случи се за първи път да ме остави на пътя за щастие бях близо до вкъщи,палеца превъртя и скърши всички зъби на дистрибуторната капачка така, че ви препоръчвам да не си взимате дистрибуторна капачка и палец на ,,Facet'' от магазина ми казаха,че има и други недоволни.Лятото си беше жега особено с тоя кожен салон дори вечер се варех,чудех се да и присъдя климатик,изчетох доста,но доста колеги казаха,че доста ще умре колата,та не стигнах до това,след това започнах да уча в София и ходих с нея .Макар ,че сега сме онлайн и не съм там. Като цяло това е и за момента не предстои кой знае какво понеже си купих Акорд 7ма к20 и гледам да я постегна и имам някои идеи за промяна на външния вид ,но всичко е свързано с финанси и ще почака малко,сивика се чудех дали да го продам ,но парите за които ще го дам най-вероятно ще са далеч от това което за мен струва тая кола.Ще опитам до пролетта да пребоядиша капака или да сложа хубаво 3д карбоново фолио понеже една мацка ме удари леко и спука кита,имам някои забележки по интериора които трябва да оправя и това е като цяло,по натам като понаправя акорда имам планове с нея ,но нали знаете всичко опира до средства ,а сега като студент не остават много за такива неща.Чао от мен засега.😁 Редактирано 30 Ноември, 2021 от David 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове