Jump to content
goldbyrk

Задна стабилизираща щанга

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Колега, в/у тази щанга през повечето време няма да има никакво усилие, защото ще караш направо. Усилие ще има само на 90* завои и по-осъри завои, но не толкова голямо, защото първо си със сток окачвсне и второ няма да караш на писта. Но дори и дакараш на писта няма да имаш проблем с усилието в/у щангата или захващането й.

 

Аз съм карал с такава щанга на майсторско шифиране (полигон за време), където има много остри завои и усилването ми беше само с тези две алум. плочки, които се виждат на първата снимка по-нагоре. Човек, който ми ги направи (един поляк) караше 6-та хеч със същите плочки, но неговата задна стаб. щанга беше 22 мм от Интегра Тайп Р. Така че се престараваш малко с усилването на шасито.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ти си прав, но в идеалният случай. Забравяш пътищата в БГ, в какво състояние са. Хората гънат дебели шенкели от дупка, а я си представи, двама души да натискат задницата, или в още по лошият случай, един по тежък човек седнал на единият край,  и точно от нея страна да нацеля дълбока отсечена дупка. Щангата освен да стабилизира купето, играе ролята и на торсион - усуква се по дължината си. Не случайно не се прави от неръждавейка примерно, а от пружинна стомана. Неръждавейката като цяло е мек материал, затова и добрите остриета - бръснач примерно, не са направени от такава. Представи си множество сериозни удари по рамената в двете посоки. Ако гайките не са достатъчно твърди, в един момент рамото ще олаби и ще започне да играе. Затова ползвам твърди резбови съединения. Функцията им е носеща. Обърни внимание на фабричните такива. Като казах торсион, като слабо място на проекта, за мен е по голямото разстояние от биалетката, до опорния тампон, но от друга страна имаме трапец, което ще сведе огъването до минимум на тази зона. Любопитен съм в реални условия как ще се усеща колата .

Хрумна ми идея помоят казус. С добавката на две малки планки, нещата ще станат бетон и така ще избегна напълно каквито и да е заварки, дори и гайките вече няма да имат силова роля.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, goldbyrk написа:

 

Хрумна ми идея помоят казус. С добавката на две малки планки, нещата ще станат бетон и така ще избегна напълно каквито и да е заварки, дори и гайките вече няма да имат силова роля.

И да си вземеш самозаконтрящи гайки (ако вече не си), че да си по-спокоен като караш. 😁 😁 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прав си колега, това е решението :)

 

http://krepej.eu/product/12982/shayba-f14-vs-very-strong-schnorr-tsink-zn.html

 

След известно умуване, се отказах от допълнителните планки. Те хората вече са го измислили - стопорен винт.  Ще ползвам стопорни винтове, които ще се навиват през рамената, до около 5 мм навътре в щангата, твърдостта ще е 10.9 С това техническите ми напъни свършват, остава сладката част :)

Редактирано от goldbyrk
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло най-вредното за едно окачване (особено спортно) и от там за стаб. щанги е, когато си в завой и минеш през неравност. Тогава освен вертикални сили, действат и хоризонтални/латерални и това е пагубно за окачването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В крайна сметка това се получи по въпроса с рамената:

 

 

IMG-20190330-171928.jpg

 

 

Първо се натяга стопорният винт М6, на дълбочина 5-6 мм. навътре в щангата. След това с лост са затегнати срещуположните гайки, а най накрая съм наварил предните гайки, рамена и щанга, без да е прекалявано със загряването и. Законтрящи шайби липсват . С тях беше зле работата....

Редактирано от goldbyrk
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес завърших нещата и тествах. Като цяло съм доволен и определено има ефект. При много рязко завиване и клатене на волана бързо в двете посоки, се усеща все още клатушкане, но то е някак стегнато...еластично. Возията през дупки се подобри! Е, ще страдат биалетките :)

На едната снимка са планките в завършен вид, с добавено ребро. Ако се занимавам отново с това, бих законтрил рамената със шплент Ф6, заедно с една тънка заварка в предната част, просто нещата се случваха в движение и са налице някои компромисни решения, чрез които всичко работи идеално :)

IMG-20190403-000005.jpgIMG-20190406-114827.jpgIMG-20190406-130138.jpgIMG-20190406-130212.jpg

https://postimg.cc/gallery/26ivgd57e/

 

 

А тук се вижда болтът който преминава през цялото магаре, като отдругата страна благодарение на него, ухото е пристегнато от две гайки една срещу друга. Заради тая процедура, се наложи да откача гърнето два пъти от единият тампон - пробиване и монтаж. Ползвани са гайки с назъбена периферия.

 

IMG-20190406-130155.jpg

Редактирано от dindin
Добавяне на снимки
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази вечер на прибиране от работа, свих по един вълнообразен път за да тествам поведението на колата. Скорост от 80-130 . Най осезаема разлика в поведението и,  има в комфорта на возене.  Все едно се возя в Мерцедес :)

Любопитно ми е да покарам същият хечбек, но с оригинална щанга. Подозирам че въпросният ефект, идва от това, че рамената при мен са доста по дълги и определено мисля че си изпълних целта, да повиша живота на големите тампони. Този лост играе и тая роля.

Горе съм допуснал неволна грешка. Ако някой реши да повтори проекта, а аз силно му го препоръчвам....нека да фиксира рамената чрез щифт 6 мм и по желание, една лека челна заварка. Първоначалната идея при мен се измени и затова се получи малко странно решение с тия резби. Препоръчвам и вместо винкел като моя, да се изработят дъговидни рамена, от дебела ламарина 32 мм, като се спазят същите монтажни отстояния. Долната разпънка има прикапана гайка от лявата страна, която служи за контра при натяг или демонтаж . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко стотин километра тестове, всичко е наред. Няма опиране или деформации. Челната заварка е най вече срещу набиване на влага и задържането и между рамената и щангата. Това което забелязах обаче, е това че щангата има известно движение ляво дясно в тампоните, което е логично предвид липсата на ограничителни втулки, които се виждат на предишното им местоположение. Това ще се реши лесно, с изработката на нови разполовени втулки, които ще се закопчеят с по две болтчета. Това ще застопори щангата в едно положение, като само ще лагерува в тампоните без приплъзване. Ето малко пресни снимки след тестовете. За себе си съм много доволен от резултата. Всичко може да бъде направено с подръчни материали много лесно.

 

IMG-20190409-123613.jpgIMG-20190409-123628.jpgIMG-20190409-123636.jpgIMG-20190409-124024.jpgIMG-20190409-123608.jpg

https://postimg.cc/gallery/t1xdonf4/

 

 

Редактирано от dindin
Добавяне на снимки
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.04.2019 г. at 17:21, goldbyrk написа:

 

А тук се вижда болтът който преминава през цялото магаре, като отдругата страна благодарение на него, ухото е пристегнато от две гайки една срещу друга. 

 

 

А може ли да се избегне въпросното дупчене на магарето,понеже съм малко против нарушаването на заводската конструкция(но това си е мое разсъждение)??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разбира се че може, но в случая не се нарушава конструкцията. Същите отвори ги има и на задната плоча, даже още два. Идеята е вместо да се добавя дебела плоча на лицевата част, да се използва самата конструкция. Но и да остане така - захват само на лицевата част, не мисля че ще има проблем, все пак фабрично е точно така, дори монтажните планки са изнесени навън и встрани, което е по лабилно решение от моето. Реших все пак да пробия и предната част, гледайки снимките на скъсаните уши. Така ще е необходима повече от двойно по голяма сила за да се случи това, но....не и с тази щанга която съм ползвал. Все пак фабричната е 15 мм , а тази е 14мм. Има достатъчна еластичност , освен това и разстоянието до опорните тампони е по голямо при мен, което още повече разлага силите действащи върху магарето.   Да не би да си решил да си правиш? Гледам че си с англичанка, незнам дали нещата са еднакви с японката отдолу.

 

 

 

п.п. Ако може модератор да прикачи и снимките с чертежите в темата от предната страница, ще съм благодарен.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.05.2019 г. at 20:48, goldbyrk написа:

   Да не би да си решил да си правиш? 

Обмислям го от много време, само дето моята работа е като "оная патка дето много мислела, и накрая....." 😜

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...