Стефан Панайотов 0 #1 Публикувано 14 Декември, 2018 Здравейте, От скоро съм собственик на Акорд 7 фейслифт 2.0 i-vtec 155(Бензин). За жалост няма круиз контрол, въпроса ми е дали мога да си сложа модул и да си намеря волан или пластмасата с копчетата и да си ги сложа? Благодаря ви предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6087 #2 Отговорено 14 Декември, 2018 Първо, добре дошъл и честито + много безаварийни км с колцата. Въпросът дали можеш е към самия теб. Към нас въпросът би бил - струва ли си, което пак би рефлектирало и върху твоята преценка от необходимостта от тази система. Безспорно е приятна екстра, но лично аз я ползвам рядко (напоследък въобще), понеже е леко "сприхава" и леко качва разхода, а с "малкия" мотор, постоянно ще се пъне да гони зададената скорост, което понякога е досадно. Може би е резонно първо да пробваш на друга кола оборудвана с нея дали удовлетворява представите и потребностите ти и тогава да "влизаш във филма". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #3 Отговорено 14 Декември, 2018 (Редактирано) Надявам се авторът няма да възрази, но един въпрос към тези, които са засичали разход със и без круз контрола: чета, че вдигал разхода, но според мен основно може да го увеличи при доускоряване (малко агресивно доускорява понякога) или при баир, когато вдига оборотите или дори сваля предавка за да поддържа скоростта – ситуация, при която е по-вероятно да карам с по-малко газ / по-ниска скорост без да отключва кутията. Та въпросът ми е: ако се ползва круз контролът без баири и доускоряването, описани по-горе, реалистично ще увеличи ли разхода? ПС: Аз съм с автоматична кутия и говоря конкретно за такава. Редактирано 14 Декември, 2018 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Стефан Панайотов 0 #4 Отговорено 14 Декември, 2018 Колата е 5 степенна ръчка забравих да добавя. Няма проблеми Pavel_Pavlov. ceco_accord:Може би се не се изказах много добре , екстрата не ми е жизнено важна просто е удобно на магистарала с нея. Карал съм няколко коли с такава екстра и наистина за по-дълго примерно Бургас - София е доста по-приятно. Въпроса ми по-точно е дали е голяма играчка или просто е plug and play. Тоест колата е готова само закачам модул и копчетата и не се впускам в разкостване и дето викаш да "влизам във филма". Благодаря за отделеното време Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #5 Отговорено 15 Декември, 2018 Ами не мога да ти кажа със сигурност че има начин да се добави (сигурно – то с желание става всичко), но мога да ти кажа, че по всяка вероятност добавянето му няма да е лесно. Най-малкото твоята управлява дросела с жило, а моделите с круз контрол – електронно. Иначе информативно можеш да поровиш из форума – няколко пъти мисля, че е задаван този въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6087 #6 Отговорено 15 Декември, 2018 Преди 9 часа, Pavel_Pavlov написа: Та въпросът ми е: ако се ползва круз контролът без баири и доускоряването, описани по-горе, реалистично ще увеличи ли разхода? ПС: Аз съм с автоматична кутия и говоря конкретно за такава. И аз съм АТ. Без описаните капризи, разходът на круиз не е по-висок, но именно те дразнят понякога. В БГ не знам дали има достатъчно дълъг хоризонтален участък от път / магистрала за да се ползва с комфортно усещане? Иначе отключването на кутията си има чалъм. Като мине на 5-а и е ясно че скоростта няма да падне под 80км/ч, я прехвърлям на ръчен режим и си се движи със зададените 110 за шосе или 140 за магистрала, а ако се пъне да ги поддържа, просто доста по-късно отключва хидротрансформатора, а предавка въобще не може да свали. Така ми е по-комфортно и не ме дразни като мотора иска да скача с хилядарка обороти нагоре, а 2.4 е добър и "изтегля". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6087 #7 Отговорено 15 Декември, 2018 Преди 9 часа, stefangp9666 написа: Тоест колата е готова само закачам модул и копчетата и не се впускам в разкостване и дето викаш да "влизам във филма". Наистина имаше писано преди време по темата, но не помня къде. Порови се, но се опасявам че щети трябват и пуканки. Ако редовно пътуваш магистрално, може и да ти е приятно с нея, макар че аз рядко я ползвам, понеже ме успива. Честно казано моят я има не заради самата нея, а понеже ме дразнеше дисбаланса във волана и исках да има бутони и от 2-те страни. :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 15 Декември, 2018 (Редактирано) 1 hour ago, ceco_accord said: И аз съм АТ. Без описаните капризи, разходът на круиз не е по-висок, но именно те дразнят понякога. В БГ не знам дали има достатъчно дълъг хоризонтален участък от път / магистрала за да се ползва с комфортно усещане? Иначе отключването на кутията си има чалъм. Като мине на 5-а и е ясно че скоростта няма да падне под 80км/ч, я прехвърлям на ръчен режим и си се движи със зададените 110 за шосе или 140 за магистрала, а ако се пъне да ги поддържа, просто доста по-късно отключва хидротрансформатора, а предавка въобще не може да свали. Така ми е по-комфортно и не ме дразни като мотора иска да скача с хилядарка обороти нагоре, а 2.4 е добър и "изтегля". Искаш да кажеш, че на ръчен режим по-трудно отключва хидротрансформатора или го правиш просто защото си ограничил да не сменя предавки? Аз съм забелязал, че когато се движа на 5та със заключена кутия в момента, в който бутна лоста към ръчен режим, понякога отключва и оборотите застават малко по-високо. ПС: всъщност ти си го написал – по-късно отключва. Интересно, ще се пробва. Редактирано 15 Декември, 2018 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6087 #9 Отговорено 15 Декември, 2018 Също така съм забелязал че има разлика във времето (и съответните км/ч) при които заключва. Примерно, ако няколко минути съм я "пекъл" при изкачване на2-ра или 3-та), вече на равното заключва по-рано. Версиите са или заради по-високата температура на маслото, или заради различната софтуерната адаптивност на фейсовия автоматик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Стефан Панайотов 0 #10 Отговорено 16 Декември, 2018 Благодаря ви отговорите За сега няма да се занимавам евентуално на пролет. Ще пиша ако има някакво развитие по темета. Лек ден и весели празници 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #11 Отговорено 16 Декември, 2018 На 14.12.2018 г. at 19:56, ceco_accord написа: Въпросът дали можеш е към самия теб. Към нас въпросът би бил - струва ли си Цецо, въпросът не е към самия него, а към нас. Ако дадем изчерпателен отговор как и с какво се прави той сам ще си прецени. Посоката, в която тръгна и тая тема е пак твоята кола, твоите субективни преценки и поуката би следвало да е "трудно е, вдига разхода, дразнещо е, не си с 2.4 АТ, откажи се". На 3-4 места го има питано същото, но явно никой не го е правил или просто никой не дава ясен и точен отговор, та колкото и да "рови" колегата... Аз не намирам инфо. Линкове към подобна тема са добре дошли. На 15.12.2018 г. at 4:17, Pavel_Pavlov написа: Най-малкото твоята управлява дросела с жило, а моделите с круз контрол – електронно. Това е единственото мнение пряко свързано с темата. Същевременно е и основната, но едва ли единствената разлика (като изключим модула и бутоните) между това да имаш cruise и да нямаш. Хайде да не си чешем езиците излишно само и само да става приказка. Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #12 Отговорено 16 Декември, 2018 Постовете извън конкретния въпрос бяха по моя вина, за което се извинявам. Реших, че въпросът ми има някаква стойност и за stefangp9666 и затова го зададох тук. А Цецо ми помогна с неговите отговори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6087 #13 Отговорено 16 Декември, 2018 Преди 1 час, dindin написа: Цецо, въпросът не е към самия него, а към нас. Ако дадем изчерпателен отговор как и с какво се прави той сам ще си прецени. Посоката, в която тръгна и тая тема е пак твоята кола, твоите субективни преценки и поуката би следвало да е "трудно е, вдига разхода, дразнещо е, не си с 2.4 АТ, откажи се". На 3-4 места го има питано същото, но явно никой не го е правил или просто никой не дава ясен и точен отговор, та колкото и да "рови" колегата... Аз не намирам инфо. Линкове към подобна тема са добре дошли. Поднасям извинения и на теб и на автора на темата. Безспорно, в мнението ми има субективизъм. За автора ще е най-лесно ако намери някой спец по електрониката, който да проучи конкретния казус, неговия автомобил и евентуално да намери необходимите чарколяци от донор, оборудван със системата. Да припомня че тя е 2 вида -активен и нормален круиз, та авторът ще трябва да уточни кой от 2-та иска. Целта ми бе не да го откажа - ако много иска, ще намери начин. Темата е сложна и има подводни камъни, но братушките са велики в ТНТМ-то и ето на какво попаднах за минутка сърч в Гуглето: https://www.drive2.ru/l/480625670632767665/ -да се прочетат и коментарите най-долу. Схемата на круиза има и тук https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00000000000000EBRT00i021.HTML , макар че не погледнах за коя версия е. Тук http://www.civic-club.ru/forum/showthread.php?t=33877 може да се види принципно процеса, но е за Сивик - тоест нещо такова, но не точно. :) Абе - немощен съм в тая тема, но има толкова спецове из форума ни - белким някой помогне. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове