Jump to content
makaroncho

Сивик 7-ген седан

Recommended Posts

Здравейте, 

първата ми тема е свързана с въпроси относно този модел. Ще започна от там, че съм фен на триобемните каросерии и затова питането ми е конкретно само и единствено за този модел.  Предполагам няма смисъл да прикачам снимка, по-запознатите от вас знаят за кой точно модел говоря - именно седан с 4 врати произведен в Япония. Определено не съм фен на дизеловите автомобили, карам бензинова Джета, вече на годинки, смятам да й отдам нужното, като си я рециклирам и освежа, оставяйки си я като втори автомобил, понеже смятам, че този автомобил го заслужава. Както и да е, да се върнем към темата. С все по-трудното намиране на части за стария автомобил назрява момента, в който ще трябва да взема още един автомобил, с който да се придвижвам също толкова безгрижно и безпроблемно, надявам се. Не зная дали правилно съм се ориентирал към модела - като надеждност особено. Отчасти съм запознат с някои детайли - сред които и факта, че тези модели си ръждясват доволно (надявам се да взема автомобил поне в състоянието, в което е моят в момента, а той може да се каже, че няма ръжди и гнило изключая забележка от удар преди години, която ще поправя съвсем лесно, когато я прибера в гаража като втори автомобил) - предполагам е по-добре да се гледат автомобили внесени от топли страни като Италия, примерно. Относно двигателите - запознат съм с какво се предлага моделът - 1.3 с електромотор (IMA), 1.4 конвенционален, 1.6 ВТЕК , 1.7(този не го ли слагат само в купетата) и 1.8 (такъв не съм виждал). Първите два са сякаш най-масови, особено този с електрическия асистент. Интересувах се доста от него, изгледах клипчета в тубата за разглобяване на ел.двигателя (останах с впечатление, че статорът и роторът играят ролята на стартер и маховик), видях това-онова. Знам, че асистентът с ел.мотор работи най-вече при ускорение на автомобила и то до дадени обороти. Батерията му също е рециклируема, и по тоя въпрос гледах клип как сменят елементите (въпреки това, пак не беше евтино). Та, интересуват ме моделите 1.3 и 1.4 моторизации относно:

1. Разход - гледах в спринтмотор.де разни цифри, доколко са верни - не зная. 1.3 гледам числа от сорта на 4.8-5 извънградско бензин, което е доста добре и ме устройва (в момента карам с разход 7.5 до 11 газ, съответно спокойно каране и магистрала с почти пълна газ и ми е ОК). За 1.4 не съм се интересувал, но доколкото съм разпитвал не е много по-различен от на 1.3 - 5-6 такива цифри се споменават.

2. Динамика - нямам за цел да се състезавам, но да кажем 140-150 км/ч да се поддържат в рамките на приемливия комфорт (да се чуваме със съпругата ми, докато пътуваме по магистрала с такава скорост). При такива скорости склонни ли са да харчат масло тези мотори? Чувал съм от различни хора, включително и хондаджии, че си похапват масълце. Има ли нещо вярно?

2а - във връзка с горното - може ли информация за предавателните числа на скоростната кутия - диференциал и предавки? Попаднах на някакви цифри в интернет, които не зная дали са верни, по-добре да ги сверим. Не ме кефи идеята да карам с 4000 оборота на 140 км/ч като цяло.

Относно купето - харесва ми отвратително много седанът особено в задната му част, хечбека не бих се качил в него, особено ако трябва да го купувам с мои пари... На живо видях един седан в автокъща в Стара Загора и като цяло сядайки вътре ми допадна - намирам точно това, което търся - почти спартанско оборудване, но с нужните екстри - климатик, ел.пакет, ако има и подгрев на седалки няма да откажем (ел.асистентите по спирачната система не са ми интересни, аз и сега съм лишен от тях и спирам повече от добре и зиме и лете). Като височина и широчина горе-долу, колкото моята бабичка е - което ми е идеално, багажник си има (вече съм с поотраснало дете и той не ми е приоритет, чисто естетически ми допада повече формата на купето, когато е с обособен багажник т.нар. триобемна каросерия). 

3. Доколкото знам въпросът с газификацията е решим (говорим за ГИ). С колко ламбда-сонди са 1.3 и 1.4 моторите? 1 или 2? Вероятно ако се вземе такъв автомобил ще се газифицира.

4. Шумоизолация в купето - Сивик не се славят като най-добре изолираните автомобили, във връзка с 2а се надявам по магистралата освен шума от двигателя има ли други неприятни шумове?

Ако се сетя още нещо ще добавя. Благодаря предварително на включилите се. Имам и молба - ако някой от Стара Загора има такъв автомобил и не му е проблем - може да ме повози малко, за да придобия впечатление.

Редактирано от makaroncho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли няма, какво да добави/каже по темата? Изчерпал ли съм всичко, което мога да науча предварително относно модела и моторизацията към него? Или просто сте заспал форум по принцип?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има 7 седани в форума .Аз съм с 8 седан хибрид който покрива почти всичка твой изисквания .Той е автомат  при 130 км. оборотите са 2700 разхода 6,5 с 4 човека и климатроник по магистралата има си и подгряване на седалките.По скъпите неща са свещи иридиеви /8 на брой/ и маслата .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, Нака. Така или иначе твоята е с друга моторизация предполагам, освен това е и по-нова генерация автомобил. Но все пак е някакъв ориентир. Явно тези автомобили не са толкоз разпространени. В Турция са масови, там почти всички са седани. Не знам на какво се дължи това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там имат завод и произвеждат само седани 6-7-8 генерация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.08.2018 г. at 20:03, makaroncho написа:

Никой ли няма, какво да добави/каже по темата? Изчерпал ли съм всичко, което мога да науча предварително относно модела и моторизацията към него? Или просто сте заспал форум по принцип?

карай си джетата   докато заспи и тя 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен съм на марката, но 7-ма генерация не е това, което се очаква да бъде от Хонда. Ако 6-та ти е стара, а 8-ма скъпа, моят съвет е да заложиш на друга марка, колкото и странно да звучи във форума на Хонда. Приятелката ми кара Мазда 3 седан и съм много приятно изненадан от комфорта, возията, здравината и дизайна на автомобила за цената си. Вървят около 6000лв., колкото са и седаните от 7-ма генерация Сивик.

Редактирано от teodor_tsonev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.08.2018 г. at 18:27, kurti7912 написа:

карай си джетата   докато заспи и тя 

Нека не обръщаме темата в друга посока. Смятам, че на всеки който е прочел внимателно първото ми мнение му е станало ясно с какъв статут за мен е колата, която карам. Всеки имал допир с по-стари и по-нови коли би се съгласил, че по-старите ако не изгният ще надживеят новите без значение за коя марка си говорим.

Относно последното мнение на колегата, за което му благодаря, бих искал да попитам малко по-подробно защо е на това мнение за 7ма генерация? Причината да не искам 8ма генерация не е финансова, по-скоро не съм фен на шаренийката, дисплеите и всички подобни неща наблъскани в новите поколения автомобили. Чисто визуално много ми допада седан 7 генерация, като екстериор, интериорът е по-скоро спартански, но точно това се търси - семпло, без шарении и шукарии. Сядайки в такъв модел не го усетих толкоз... как да кажа... японски. Позицията на предните седалки е като при европейски автомобил. Това са ми преките първоначални впечатления от модела. Относно 6та генерация - не е лош, но реално вземам старо поколение кола от началото на 90те, която е с 14-цолови малки колела, като при настоящата ми кола, от което страда комфорта. При 7ма ген са вече 195-60-15, което е в плюс за комфорта, доколкото може да го има при този размер седан. Каро прибавим и ръждата, която със сигурност ще цъфне по време или малко след покупката... 

Имам резервен вариант Акорд 6та ген., въпреки, че за мен това си е почти чист Ровър сякаш е по-читав вариант от Тойота. Нито Авенсис 1, нито Корола 2002-2005 ми харесват като екстериор. За Мазда... засега не обмислям такъв вариант, както и Нисан, Сузуки, Дайхатсу и др.японски марки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако толкова ти е мерак, вземи го тоя седан да си начешеш крастата. Моето лично мнение е, че за годините си му липсват някои глезотийки, като темпомат (мисля, че само type s има) например. Хондата не е лоша, но не е толкова надежден автомобил като предходната 6-та генерация. Осма също е сполучлива, но дизайна и не е за всеки и щом не ти харесва няма какво да те убеждавам. Иначе спокойно можеш да караш 6-та на 15-ки джанти. За возията, на мен 6-та ми харесва повече, макар да си призная в седан от 7-ма не съм се возил. Съвета ми е да се качиш и да покараш, да усетиш автомобила и ако прецениш, че е твоя, вземаш го. Обещай обаче да се качиш и в Мазда 3 седан, не те карам да я купуваш, просто се качи в двата автомобила и сам ги сравни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.08.2018 г. at 18:27, kurti7912 написа:

карай си джетата   докато заспи и тя 

Нека не обръщаме темата в друга посока. Смятам, че на всеки който е прочел внимателно първото ми мнение му е станало ясно с какъв статут за мен е колата, която карам. Всеки имал допир с по-стари и по-нови коли би се съгласил, че по-старите ако не изгният ще надживеят новите без значение за коя марка си говорим.

Относно последното мнение на колегата, за което му благодаря, бих искал да попитам малко по-подробно защо е на това мнение за 7ма генерация? Причината да не искам 8ма генерация не е финансова, по-скоро не съм фен на шаренийката, дисплеите и всички подобни неща наблъскани в новите поколения автомобили. Чисто визуално много ми допада седан 7 генерация, като екстериор, интериорът е по-скоро спартански, но точно това се търси - семпло, без шарении и шукарии. Сядайки в такъв модел не го усетих толкоз... как да кажа... японски. Позицията на предните седалки е като при европейски автомобил. Това са ми преките първоначални впечатления от модела. Относно 6та генерация - не е лош, но реално вземам старо поколение кола от началото на 90те, която е с 14-цолови малки колела, като при настоящата ми кола, от което страда комфорта. При 7ма ген са вече 195-60-15, което е в плюс за комфорта, доколкото може да го има при този размер седан. Каро прибавим и ръждата, която със сигурност ще цъфне по време или малко след покупката... 

Имам резервен вариант Акорд 6та ген., въпреки, че за мен това си е почти чист Ровър сякаш е по-читав вариант от Тойота. Нито Авенсис 1, нито Корола 2002-2005 ми харесват като екстериор. За Мазда... засега не обмислям такъв вариант, както и Нисан, Сузуки, Дайхатсу и др.японски марки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид диаметъра на гумите. А, че може да се кара с всякакъв цолаж почти - това да. Относно Мазда - изобщо не харесвам марката. 3та седан изглежда почти като хечбек, няма ясно откроен издължен багажник, както е примерно при сивик 6 и 7. Иначе не е проблем, имам комшия отсреща, който кара такава и съм я оглеждал. Като интериор изглежда по-направена поне откъм визия. За качество нямам идея, предполагам е около нивото ба сивик. 

Относно темпомата - това е екстра, която бих ползвал веднъж или дваж годишно и не ми е приоритет. Карам 95 процента градско. Дори и АБС на спирачките да няма ми е все тая - така или иначе не карам с най-евтините нови гуми, смятам да продължа тази тенденция, като залагам на марки като Континентал. Би ми било интересно някой с 1.3ИМА да даде мнение от първа ръка. Не че и така не стана интересна за мен дискусия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говоря от първа ръка, имам 6-та Сивик седан и приятелката ми има Мазда 3 седан. Багажника на Маздата е по-голям. За да е по ясно потърсих информация в http://kolalok.com. Багажника на Маздата е 413л., а на хондата която си харесал 342л. Според мен 3-ката си е чист седан и багажника си се откроява. Прилагам и снимка за да не станат грешки.

http://kolalok.com/bagazhnik/mazda/3.html - Мазда 3

http://kolalok.com/bagazhnik/honda/civic.html - Хонда Сивик

Хибрида не си вземай, разхода е съвсем малко по-добър от на обикновена бензинка, а динамиката е по-зле. Ще имаш допълнителни разходи, а вече са си на годинки. Хибрид се взема нов от магазина

d0d90acdde02d7937687359670f94db1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай и двете, даже пробвай и Акорда. Аз като си търсих кола четох доста лоши отзиви за 7-ма генерация и се спрях на 6-та. Най-лошо впечатление ми направи скоростният лост на хеча, който е на таблото като на бус и това тотално ме отказа. Но и като цяло не усещах разлика като да се качвам в по-нов модел автомобил м/у 6-та и 7-ма, даже возията на моя седан ми хареса повече и волана се въртеша много по-леко, може и някакъв проблем да е имал хеча, който карах. Но сега като се кача на 3-ката на приятелката ми се усещат годинките, много по-добра возия, по-тиха и по-комфотна, спрямо моята, което е нормално, все пак е по-нова, само че при 7-ма точно това не го усетих.  

ПП. Седма седан не съм карал, но предполагам няма да е много по-различно от хеча, освен че скоростният лост си е на мястото :)

Редактирано от teodor_tsonev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...