Jump to content
JapCar

Проблем с алармата

Recommended Posts

Колата е под аватара, историята следната:

Бях в БГ за около 2 месеца, колата беше в гаража при страхотна влага. Като се върнах знаех, че няма да запали, защото акумулатора е стар, но странно беше, че измерих 2V... Сложих друг и всичко беше нормално, карах я един ден, но на другия ден температурата падна около 0гр, ходих извън града и дистанционното не можа да заключи, батерията му беше изтощена, та заключих с ключа. При отключване пак с ключа алармата са задейства и не може да се спре, защото знам, че става с дистанционното, а то няма батерия...

В багажника корите отстрани са ми разкачени (отдавна търся от къде влиза вода), и имам достъп до сирената и извадих куплунга. Тя спря, но остана някаква много слаба сирена със същия звук и всички мигачи мигаха по-бързо от аварийните. Звукът е пак откъм багажника, но се чува само отвътре и на отворен багажник. Прибрах се така със слабата сирена и бързите мигачи, всичко това се повтаряше - включено за 10-15 сек, изключва се за 4-5 сек, като за момент мигваше червената лампа на таблото. Това продължи около 10 мин и спря, прибрах се, смених батерията на дистанционното, пробвах го. работи си, колата си пали, но съм забравил сирената с изваден куплунг.

Днес се сетих, включвам куплунга, сирената писва, като извадя куплунга, слабата сирена остава периодично да свири за няколко мин. и спира.  Пробвах, със заключване с дистанционното не спира, пробвах и с втория ключ...

Ако някой е имал подобен случай, нека сподели, на първо време имам въпрос:

 Къде е модула за алармата, на едно ли е с този за дистанционното заключване? Ако имам достъп бих проверил влажни куплунзи...

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как модула на алармата да е заедно с централното заключване, защото твоята аларма е монтирана допълнително, вероятно от дилъра. Щом имаш сирена, значи алармата не е оригинална. От завода излизат със защита срещу кражба, която включва клаксона на колата. Така знам аз. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Tokio написа:

Няма как модула на алармата да е заедно с централното заключване, защото твоята аларма е монтирана допълнително, вероятно от дилъра. Щом имаш сирена, значи алармата не е оригинална. От завода излизат със защита срещу кражба, която включва клаксона на колата. Така знам аз. 

Ами така излиза, че е слагана от дилъра. Това значи, че не мога да получа никакво инфо тук, нито схеми...,но все пак трябва да намеря този блок на алармата щом е слаган допълнително. Все пак централното закл. трябва да командва този блок, но дали ползва същите датчици от заводската защита с/у кражби, която споменаваш?

На дизеловия Акорд имаше сирена пак в багажника, отвътре до десния калник, но беше сложена от другата страна на една преграда...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алармата командва централното заключване, а не обратното. В заводската защита на Акорд няма датчици, започва да свири клаксона само ако заключиш колата с дистанционното, а я отвориш с ключ или по какъвто и да е друг начин. Имаш ли отделно дистанционно за алармата, или си отключваш колата с бутоните на ключа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Tokio написа:

Няма как модула на алармата да е заедно с централното заключване, защото твоята аларма е монтирана допълнително, вероятно от дилъра. Щом имаш сирена, значи алармата не е оригинална. От завода излизат със защита срещу кражба, която включва клаксона на колата. Така знам аз. 

Цитат

Алармата командва централното заключване, а не обратното. В заводската защита на Акорд няма датчици, започва да свири клаксона само ако заключиш колата с дистанционното, а я отвориш с ключ или по какъвто и да е друг начин. Имаш ли отделно дистанционно за алармата, или си отключваш колата с бутоните на ключа?

 

И на двете CR-V та имам монтирани допълнителни аларми, които са интегрирани към фабричната такава, централното заключване и самите оригинални ключове. Нямам допълнително дистанционно и всичко си се командва от бутоните на самите ключове.

Така че може и при колегата да е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Emicha написа:

 

И на двете CR-V та имам монтирани допълнителни аларми, които са интегрирани към фабричната такава, централното заключване и самите оригинални ключове. Нямам допълнително дистанционно и всичко си се командва от бутоните на самите ключове.

Така че може и при колегата да е така.

Най-добре е алармата да е интегрирана (свързана по кан-шините) към колата, а не само да се управлява от централното заключване. Защото ако е второто, алармата се дезактивира при отваряне на колата с шперц или с насилствено превъртане на ключалката на вратата. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо офтопик:

Незнайно защо не получавам имейл известие за развитие/нови отговори в темата, въпреки, че съм го маркирал горе в дясно в темата, та не съм влизал... Някой знае ли нещо?

 

Въпросът е решен... за сега.

Нямам допълнително дистанционно, централното е с бутони на ключа. При закл/откл, мигачите мигат 2/3 пъти...

Все пак не разбрах дали алармата е инсталирана при дилъри или фабрично я вграждат за Англия. По-вероятно е първото, защото:

Сирената, както казах е отзад в десния калник ( Cobra/Италия), там е монтиран и парктроника (Prkpilot/Bosh/Испания), т.е. и двете са европейски...

Оказа се, че е известен бъг, в англ. форум има много теми. Не съм се задълбочавал и не разбрах дали централното командва алармата или обратно, но алармата имала два блока които комуникират помежду си (няма нужда да описвам подробности кой за какво е и как се казва, защото не е полезно за БГ) и когато акумулатора е слаб или бекъп батерията в алармата също, става неконтролирано задействане... Бекъп батерията служи за да продължи да свири, 5-6 мин, дори и крадеца да изключи акумулатора (когато е клаксон, това няма да стане), та слабата сирена при изваден куплунг съм чувал от тази батерия докато се изтощи...

Отворих сирената, батерията беше доста слаба, ( нормално кара 5-7г)  и е нестандартна 7.2v/250mAh, NiMh. Струва над £20, но нямам време да чакам доставка, опитах друго и стана- две последователни LiIon  батерии от стар телефон 3.6V/600mAh. Капацитета им е по-голям, но едва ли ще дадат достатъчен ток да свири силно ако се наложи, но това не е важно...

И така, заредих акумулатора напълно, сложих сирената, писна отново. Натиска се бързо по два пъти закл/откл (вероятно може и с ключа на вратата), свири още 5-10 сек докато синхронизира двата блока и спира. Може би ако знаех, това и че не спира веднага, щеше да стане и със старата батерия, ама нейсе, за сега въпроса е решен.

Все пак е бъг който вместо да е описан в книжката как да се справиш ако се случи, той те вкарва в сервиза...и както се сещате ще те набутат с нов акумулатор и нова сирена, ако обявят, че няма батерии... (вместо проста процедура по синхронизиране).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако алармата е вграждана от завода в Япония, то би трябвало кабелите към нея да са интегрирани с ел. инсталацията на колата, ако не са част от фабричната ел. инсталация, то явно е монтирана допълнително от английския дилър.

По темата - колегата е решил проблема, което е похвално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24/03/2018 at 12:13, Tokio написа:

Ако алармата е вграждана от завода в Япония, то би трябвало кабелите към нея да са интегрирани с ел. инсталацията на колата, ако не са част от фабричната ел. инсталация, то явно е монтирана допълнително от английския дилър.

 

Ами може би е от дилър, но по кабелите не може да се разбере, грамотно са направени (към сирената). Тя е закрепена с два болта, но отворите са предвидени фабрично (имат специална форма, единият представлява два съединени отвора с различни диаметри, така, че болта е в малкия и като се разхлаби, главата се измъква през големия...)

Самият блок на алармата не знам къде, та да видя кабелите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...