Jump to content
sttekata

Подмяна на лагер на съединителя на компресора

Recommended Posts

Здравейте,

 

Преди повече от месец подменях ремъка и лагера на обтяжната ролка.

Тогава проверих за хлабина и другите ролки и се оказа , че има съвсем лек луфт в ролката на компресора (съединителя),

когато я хвана с ръка и я усуквам перпендикулярно на самата ос (тангенциално).

В тази връзка искам да помоля ако някой може да сподели инфо дали това е нормално с този съвсем лек луфт за съединителя/ролката или

наистина лагера е тръгнал да заминава.

Ако е тръгнал да заминава искам да го сменя и моля за инфо дали се сваля лесно ролката от компресора, като до колкото видях има само 1 гайка и

после вероятно би трябвало да може да се избие лагера (едва ли е капсулован).

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е много лесно,но човешките възможности са неограничени.Лагера е набит ,след което е закарбован на преса.Карбовката се маха със салия и се избива пак на преса.Монтира се с една зегерка ,но е набит във фланеца на главата на компресора.Демонтира се със права двураменна скоба.Съединтеля се държи от една гайка или болт.Развиването става с гайковерт и скоба,която да ти държи контра ,защото резбата е в работния вал на компресора,който се върти свободно..

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Маркони!

 

А какво е това салия, прав шлайф ли имаш в предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,зъболекарска машинка им викат сега.На практика си е прав шлайф до 30000 об/мин.Dremel е нарицателно в случая...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря , по-другата седмица ще се захвана и съм решил да си купя ударен електрически гайковерт 230V, че вече все се опира до него..., а

за пневматичен няма как .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съживя малко темата с модела на лагера, който е в съединителят на компресора: NSK 35BD4820DUM6

Предстои смяната само се чудя как ще извадя тази муфа без да разкача компресора.

Маркони каза, че може, но ако някой може да даде малко инфо как точно - разкача ли се от мястото му, но без да го разкачваме от меките връзки, т.е. не изпускаме фреона ....или как .. ще бъде в полза.

 

На приложеното видео се вижда как си прави контра на ротора на компресора, но е видно, че има място само колкото да се свали пластината...

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ok, на това видео се вижда , че явно става без да разхлабваме компресора от основата му, но моля някой да каже дали наистина е така

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, незнам дали трябва да се бута този лагер, но като включа климатика общия шум от двигателния отсек се увеличава два пъти все едно работи втори двигател, (двигателят ми е изключително тих, дизел) когато колата е на празен ход, това нормално ли е или трябва да я закарам на майстор. 

 

Не се чува лопане, стържене.

Тази лагер как се разбира че е за смяна.

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианти:

1) Вземаш стетоскоп и докато работи колата слагаш накрайника да опре на компреросра и проверяваш за шум от него.

2) Сваляш ремъка и проверяваш с ръка за: шум (въртейки), трудно въртене или хлабина (осово и тангенциално).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×