sttekata 167 #1 Публикувано 15 Февруари, 2018 Здравейте, Преди повече от месец подменях ремъка и лагера на обтяжната ролка. Тогава проверих за хлабина и другите ролки и се оказа , че има съвсем лек луфт в ролката на компресора (съединителя), когато я хвана с ръка и я усуквам перпендикулярно на самата ос (тангенциално). В тази връзка искам да помоля ако някой може да сподели инфо дали това е нормално с този съвсем лек луфт за съединителя/ролката или наистина лагера е тръгнал да заминава. Ако е тръгнал да заминава искам да го сменя и моля за инфо дали се сваля лесно ролката от компресора, като до колкото видях има само 1 гайка и после вероятно би трябвало да може да се избие лагера (едва ли е капсулован). Поздрави, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #2 Отговорено 15 Февруари, 2018 Не е много лесно,но човешките възможности са неограничени.Лагера е набит ,след което е закарбован на преса.Карбовката се маха със салия и се избива пак на преса.Монтира се с една зегерка ,но е набит във фланеца на главата на компресора.Демонтира се със права двураменна скоба.Съединтеля се държи от една гайка или болт.Развиването става с гайковерт и скоба,която да ти държи контра ,защото резбата е в работния вал на компресора,който се върти свободно.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #3 Отговорено 15 Февруари, 2018 Благодаря ти Маркони! А какво е това салия, прав шлайф ли имаш в предвид? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #4 Отговорено 16 Февруари, 2018 Да,зъболекарска машинка им викат сега.На практика си е прав шлайф до 30000 об/мин.Dremel е нарицателно в случая... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #5 Отговорено 16 Февруари, 2018 Благодаря , по-другата седмица ще се захвана и съм решил да си купя ударен електрически гайковерт 230V, че вече все се опира до него..., а за пневматичен няма как ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #6 Отговорено 25 Март, 2018 Да съживя малко темата с модела на лагера, който е в съединителят на компресора: NSK 35BD4820DUM6 Предстои смяната само се чудя как ще извадя тази муфа без да разкача компресора. Маркони каза, че може, но ако някой може да даде малко инфо как точно - разкача ли се от мястото му, но без да го разкачваме от меките връзки, т.е. не изпускаме фреона ....или как .. ще бъде в полза. На приложеното видео се вижда как си прави контра на ротора на компресора, но е видно, че има място само колкото да се свали пластината... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #7 Отговорено 25 Март, 2018 Ok, на това видео се вижда , че явно става без да разхлабваме компресора от основата му, но моля някой да каже дали наистина е така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Радо82 40 #8 Отговорено 8 Септември, 2018 (Редактирано) При мен, незнам дали трябва да се бута този лагер, но като включа климатика общия шум от двигателния отсек се увеличава два пъти все едно работи втори двигател, (двигателят ми е изключително тих, дизел) когато колата е на празен ход, това нормално ли е или трябва да я закарам на майстор. Не се чува лопане, стържене. Тази лагер как се разбира че е за смяна. Редактирано 8 Септември, 2018 от Радо82 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #9 Отговорено 10 Септември, 2018 Варианти: 1) Вземаш стетоскоп и докато работи колата слагаш накрайника да опре на компреросра и проверяваш за шум от него. 2) Сваляш ремъка и проверяваш с ръка за: шум (въртейки), трудно въртене или хлабина (осово и тангенциално). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове