dent 34 #1 Публикувано 15 Февруари, 2018 Здравейте, Искам да споделя малко опит от един изненадващ и непревиден ремонт. Около седмица преди инцидента с ABS-а, смених предни дискове и накладки. След едно пропадане в обичйните по пътя отворени шахти таблото бе огряно от светещи ABS, !, VSA, TSA. Прибрах се и открих се един от носачите на предно ляво колело е опънал зверски кабела на ABS датчика. Всички държачи (3 броя - 2 броя гумени и една пластмасова щипка) на кабела бяха разкачени, което ми се струва абсурдно да стане от само себе си. Трябва да спомена, че двата държача бяха здрави, както и щипката. На следващият ден отивам на диагностика при "майстора" сменил дисковете и съответно открихме грешка за прекъснат или окасен кабел на ляв преден датчик. Казам: "сменяме го". По-късно си вземам колата със думите: "Всико е наред, грешката изчена, сменихме датчика", като при смяната е имало усложнения. Наложило се е да вадят счупеният при демонтажа датчик, като свалят полуоската. Преди всико това си направих труда да потърся за подобни случаи в нета и с притеснение открих, че доста често се случва корпуса от датчика да се счупи в леглото си и се налага демонтаж на главина. Да се върна към сервиза. Вземам колата и тръгвам, като още на първото спиране (30-40км/ч.) ABS започна да "рита" педала, при това на напълно сух път с чисто нови зимни гуми. Това продължи около 15 км. като по пътя освен "ритането" се чуваше почуване изпод капака придружено от премигване на фаровете и виене от страната на ABS модула. Прибрах се и разкачих буксата на отремонтираният датчик, като реших на следващият ден да потърся помощ в сервиз с опит в електонните компоненти. За "LUBO Service" бях чел доста в нета, включително в нашият форум и то все положителни отзиви. Хората бяха доста любезни и приеха колата за диагностика и ремонт. Оказа се, че освен датчика е компрометирана и магнитната лента намираща се върху легера на главината. Тази лента не се сменя отделно, а се сменя целият лагер, така че смениха лагера и сътветно се оказа, че и монтираният датчик също не съответства на моята модификация (R20A2). Взех си колата и сега всичко е наред. За лентата на лагера разбрах, понеже бяха оставили в багажника отремонтираните датчик и лагер. Почистих лагера хубаво и открих, че магнитната лента беше повредена в един тесен очастък от периметъра, като това най-вероятно е станало при ваденето на датчика. Извод: При каквато и да е интервенция по ходовата част, винаги трябва да се прави инспекция за разкачени кабели и тръби, защото заради немърливото отношение на майстора следват нови ремонти. Със старото Cr-v (B20Z1) бях започнал да научавам сервизното упътване наизуст и то все заради "майстори". С новата кола филма почва да се повтаря и това не ми харесва. Надявам се моят опит да е полезен за хората, които още не са се сблъскали с подобни проблеми. Проверявайте работата на майсторите! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #2 Отговорено 15 Февруари, 2018 За жалост колега е така, аман от "майстори"! Затова сам си ремонтирам колата! Манталитета е такъв на хората и това се прехвърля на всичко , което докоснат.... Мърлявост! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #3 Отговорено 15 Февруари, 2018 Напълно съм съгласен вас колеги.Аз не се занимавам с коли но по неволя сервизите ме принудиха и мен да довършвам недовършеното от тях.След всяко влизане в бокса колата се инспектира от мен вече у нас на спокойствие и почти винаги има нещо за довършване,иначе се налага да плащам два пъти за едно и също нещо.Във връзка с темата на колегата потвърждавам и при мен при смяна на спирачни дискове не ми бяха закачили кабела на АБСа на скобите по носача и кабелите се клатеха и естествено маншона на карето ги протри и даде на късо.Нов сензор,нови пари за труд и материали и те така.Същата работа и с кантара който отговаря за автоматично регулиране на ксенона.Имам чувството,че го правят нарочно.Това за една друга моя кола става на въпрос. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове