Jump to content
teodor_tsonev

Кора под двигател и има ли такова "животно"

Recommended Posts

Здравейте, взех си колата без въпросната кора и в дъждовно време всичко в двигателният отсек става леш. За пореден път трябва да сменям VSS сензора и да почиствам буксата, защото е клеясала. Не знам дали изобщо автомобила стандартно има такава кора. Модела е Сивик VI седан японка от подписа. Това което намирам в интернет като кора под двигателя не ми изглежда, че ще свърши работа, защото ми изглежда много малка и със странна форма. Не виждам как това парче ще ми предпази двигателният отсек от водата. По принцип оригиналната кора (ако изобщо има такава) метална ли е или пластмасова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си дал от линка е именно "кората под мотора" при хондата ти, не търси друго, защото няма друго. Тя е образно казано "кора под мотора", защото реално стои под гредата, където стоят радиаторите и обхваща съвсем малко от двигателя отстрани (обхраща от към ангренажа, да не пръска вода на ремъците и да не цвилят като коне в дъждовно време :)  и от другата страна обхваща малко, от към скор. кутия, да не се виждат тампоните на които се държи скорстната кутия). Сам може да прецениш, докъде стига кората - правоъгълната дупка на в лявата част на кората (снимката се пада отдясно, защото кората е снимана наобратно, снимана е от долната й страна) е дупка за оттичане на антифриза от водния радиатор, т.е. тази дупка е точно под радиатора. Та смятай, че кората не стига до под картера или нещо от сорта. Това е при хонда и при сивик и акорд и... всички останали модели. Свиквай. :) Не знам дали при дизеловите е по-различно, но при бензиновите дори и относително последните (актуални) модели, всичко си продължава по старому. Кора под двигателя реално няма и дори на чисто нов автомобил, след месец каране всичко е в кал и мръсотия. Спестяване от материал, типично по японски.

 

Но е хубаво да я имаш тази кора, за да не ти пръска вода върху жайбата на коляновия вал и съответно ремъците и хидравлична помпа, компресор на климатик (ако имаш) - ако винаги ги мокриш, винаги ще "цвилят" ремъците, не е добре за лагерите на помпата и компресора...

 

Сензора стоящ на скор. кутия за скоростомер и пробег (VSS) за да го мокриш, явно газиш в дълбоки води. Или просто буксата си е клеясала. С чистене не става (да търкаш патина, да пръскаш със спрейове... за много кратко време има файда от това), пробвал съм с една такава букса... трябва друга. Смени си самата букса която влиза в сензора, клеясали са пиновете и затова имаш проблем - отрежи буксата (да е читава, без патина по пиновете) заедно с кабелите от друга кола и сложи на твоята и приключи с проблема. Иначе, в нормални експлоатационни условия не би трябвало да го заливаш този сензор.

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз тази малката кора може да я имам, просто като застана над двигателя и погледна на долу има места където се вижда асфалта и реших, че нямам кора, а и след дъжд всичко е мокро около двигателя. Благодаря за съвета, и аз се убедих, че с чистене и пръскане със спрей не става. Явно ще режа и ще слагам нова букса, дано поне сензора да е още читав. Лятото го сменях и работеше, но явно е трябвало да сменя и буксата, защото и тя беше тръгнала. Средният пин е зелен, клеясал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, типично за позеленият пин. Тази патина няма махане. Пада целия пин рече ли човек да я чисти качествено...

 

За кората... колкото и ненормално да звучи, всичко е нормално да е във вода, след каране в дъждовно време с хонда, това е положението. :) Не се шашкай, явно не си свикнал (караш колата отскоро явно).

Най-лесния начин да разбереш, дали все пак си имаш кората (от линка който си дал), е като завиеш с волана пълен ляв и погледнеш в предната част на лявото колело, дали виждаш шайбата на коляновия вал с ремъците. Ако ги я виждаш, значи нямаш кора. Другия вариант е по звук, ако в дъжд ти цвилят ремъците (т.е. мокрят се), значи нямаш кора. Макар,че от хлабави ремъци пак може да просвирва, та това не е меродавно... 

 

Ако не си сигурен за какво говоря, просто направи 2 - 3 снимки на двигателния отсег и зад предните колела в завито положение и ще ти кажа имаш ли кора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...