Jump to content
inkyov

CR-V като първа кола

Recommended Posts

Здравейте,

Предполагам, че има много отворени дискусии по тази тема, но както е обичайно, всеки търси нещо различно, всеки има различни възможности - абе като цяло ситуацията на всеки е различна.
Моята е следната - шофьор съм вече от почти 3 години и карах на майка ми колата до скоро, само че ситуацията се промени и вече ми е нужен личен автомобил. Това ще ми е първата кола, което значи, че абсолютно всеки разход, който ще възниква около тази кола ще е моя отговорност. Пределно ясно ми е, че кола втора/трета ръка не се избира от днес за утре и затова започнах да разглеждам различни марки и варианти. За Хонда CR-V разбрах, че е кола, на която можеш да се довериш да не остави на пътя. Колата често ще се използва за каране на разстояния от около 100км, не предвиждам много редовно каране градско в София, но неизбежно ще се кара и градско. Искам да е достатъчно голяма колата за да мога спокойно да събера багаж, когато се налага съответно и прилежащите хора, пък и зимата ще се ходи на сноуборд - ще е нужно и да ме качи по снега до планината. Бюджета го глася да е към 5-6 хиляди за колата и предполагам ще трябва да предвидя поне още хиляда за сервизиране, прехвърляне и другите неизбежни разходи при покупката на колата. До колкото ми е известно ще е бензинов 147 к.с., който не ми се ще да слагам на газ, мисля също така да е ръчка освен ако не препоръчате автоматика като по-добър вариант.
Подходяща ли е тази кола за описаното от мен или да се заглеждам по някакъв друг автомобил?

Тъй като имам много базови познания за коли искам да ви попитам за съвети относно този двигател, съответно разхода и поддръжката, които ще изисква, плюсове, минуси, за какво да гледам, когато отида да разглеждам, ако може да препоръчате сервиз около София и Благоевград в който може да се закара за да се погледне и всякакви други полезни съвети за които може да се сетите. Отговарям на въпроси всякакви за допълнително изясняване на ситуацията.

Благодаря предварително и лек ден!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,
Ще споделя личния ми опит от закупуване на цр-в, пък ти сам ще прецениш дали си ок с това или не.
Само преди това ще споделя, че преди цр-в-то карах сивик 6ген 1.5 втек, автомат - демек D серия мотор.

 

Та така, реших се да сменя верния сивик с цр-в, понеже се сдобих с дете и сивичето рЕзко отесня.

Аз лично държах да е автомат, понеже съм супер доволен от хидротрансформатора на хонда и освен това, не позволява колата да се кара в "лютеницата", което означава че се намалява шанса да се счупи двигателя.

От личния си опит мога да кажа, че Б серията на двигателите на хонда, какъвто притежава цр-в-то е доста по-капризна от Д, но с правилната и навременна поддръжка е един прекрасен мотор.

 

Моето го взех за 6К и 200 000км(поне така пишеше), и веднага смених абсолютно всички масла, филтри, ремъци, свещи, термостат, водна помпа, както и направих реглаж на клапаните (много важно за този мотор, ако сложиш газ най-много на 20К километра, ако е без газ на повече). 

Излезе ми около 1000лв. всичко, заедно с 3л. масло за автомата + 1л масло за диференциала. 

Маслото на автомата се "претаква" по около 3л. Източваш 3л, вкарваш 3л. ново, като силно ти препоръчвам то, както и това на диференциала да са оригинални хонда масла.

Освен стандартните неща за гледане при закупуване, като следи от удари, ръжда и тн. е доста важно да видиш в какво състояние е мотора. Отвори капачката на двигателя и гледай дали вътре е голяма чернилка.

Дъпни щеката и виж цвета на маслото.

Естествено всякакви видове големи пушеци от ауспуха са доста нежелателни.

Диференциала го тестваш, като се качиш навърташ волана до край и даваш газ. Ако трака не е добре.

Естествено най-добре е да го закараш на сервиз да ти го погледне спец. Между София и Благоевград ти препоръчвам фена в Дупница.

 

Ако се спреш на автомат(силно ти препоръчвам), дръпни щеката, намира се под кутията на въздушния филтър, малко трудно достъпна, но се стига без проблем и виж цвета на маслото. Силно препоръчително е да е червен. Това значи, че маслото не е прегрявано, най-добрия признак да си сравнително спокоен за състоянието на автомата. Може да е светло кафяв, което значи, че маслото е за смяна. Ако е черен обаче, не купувай.

 

Ненавременната смяна на маслото и карането с кофти масло при хондичките(типични за италианчетата), са гаранция за образуване на големи количества нагари и отлагания по двигателя, спичане на сегментите и тн. водещи до голям разход на масло.

Предимството пък на италианските автомобили, е че доста по-малко страдат от ръжда.

Моята е италианка и понеже не знаех за тази работа с маслата (сивика ми не бараше грам), сега малко страдам, но пък няма грам ръжда.

 

Лично ти препоръчвам да си вземеш автомат. Имай предвид, че тази колица си подлапва. Аз на бензин градско, софийско, не успях да я сваля под 12, а на дълго под 10.

За това и сложих газ. Върви си без проблем, просто трябва по-редовно да се прави реглаж на клапаните. Самият той става лесно, но имаш един разход от 50-тина лева за хубава гарнитура на капака.

 

Бтв. в Благоевград имате един страхотен газаджия. Той ми монтира уредбата на мен и там си я поддържам, нищо че живея в София.

 

Не се сещам друго, ако ти се сетиш нещо питай.

 

Поздрави, 

Любо

Редактирано от lubezen
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам ЦРВ от 1 година и сериозни проблеми не съм имал - най-голямата ми изненада, за която не бях предварително подготвен, беше шумът. До 100 кмч е безшумна, след това вятърът в прозорците рязко се увеличава, както и шумът от двигателя. Иначе всичко, което описваш, мисля че пасва на тази кола.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам го от 9 г . и не мога все още да се разделя с вярното куче. За тези 9 години не съм правил нищо съществено по нея, не защото съм само юзър на мпс а просто нищо не се е случвало, като изключим четки на стартера, един сменен термостат по погрешка на газаджиите и един вътрешен накрайник, другото са масла филтри и консумативи, за 9г и за 60 х.км (не карам много :) )

Сега да почна да те разочаровам, тази кола багаж не събира, багажника и е уникално малък, на все отгоре и плитък, не че не съм изгледал 2 деца с нея и съм мъкнал кошари, колички и кво ли не като тръгнем на някъде но не може да се сравни дори с обикновенно комби, даже някои седани събират повече, а ти както се каниш да ходиш и на ски....... Единственото ти решение е да добавиш един бокс отгоре на покрива за такива случай инак багажника още с първите два куфара и вече вратата не се затваря. Шума в колата, по магистрала е отчайващо дразнещ, автоматика може да е една идея по добре зради по дългата предавка съответно по ниски обороти, тази както каза колегата е тиха до 100 и след 140, само дето след 140 гори като ламя :) Направил съм всичко възможно да намаля тоя шум включае и шумоизолация и най тихите летни гуми с едва 68 децибела та нещата са малко по търпими, но определено не е комфортна по магистрала, на извънгрдско по се търпи заради разнообразието на маршрута. Дрго.... от германия и швейцария просто не стават, освен ако не е някво супер изключение да е седяла по гаражи и да няма ръжда, но да имаш чак моя късмет не вярвам :D Затова по добре от италия, двигател се прави ръжда никога! И още нещо за да ти е по лесен избора не избираи по двигател, смисъл да се спреш на 147 коня и тва е, избирай по кола, ако изкочи читава 128 не я подминавай само щото си решил че искаш 147, разлика почти няма или не такава която да си струва, даже като че ли 128 е малко по корава на газ, аз лично бих определил разликата само в това че 147 е по нова като години и може да купиш кола от този век, другото не е  съществено, разход, поддръжка вървеж е на едно.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да я похваля от около 10месеца  карам ЦРВ,най голямата изненада беше като минах през 20 метра мантинела и смених само картер ,радиатор и предна броня ,даже и не съм ходил на реглаж  не дарпа на никаде и не яде гуми .Верно имаше хубав ролбар,вече няма :punk: кораво куче е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се изкажа и аз ,като ползвател от близо 8г. съм доста доволен по ходовата част да съм дал за това време да речем около 700-800лв ама това заедно с части и работа като най-скъпо беше смяната на двата тампона на задния мост те струваха 60лв. ама за работа ми взеха 120лв. , два пъти правя предно каре на кардана  първия път 115лв. след 5г. пак ама 160лв. инфлация баси и 2 пъти правя машинката на шофьорската врата ,че почва да буксува изронва се пластмасовото колело дето я задейства .Корава кола се оказа това което най-много ме дразни са дървените седалки не за много дълаг път особено както съм си голям човек много се гърча неудобни са си предните специално за отзад немога да кажа като цяло колата е доста практична и функционална ама си е вече на годинки 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за гореспоменатите цели ще ти върши идеална работа.Ще предложа като вариант да погледнеш и покараш Mitsubishi Outlander.

При него е по-скъпа подръжка,по-голям разход градско,по-твърда возия,но си има и плюсовете постоянно 4х4,по-стилен дизайн,по-издръжлив двигател на АГУ,а може би и като цяло(2.0I 4g63 мотора),удобни седалки,по-добре обезшимено купе. :)  :)  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Аутлендърът вози по-твърдо, това ми се струва дооста твърдо... Но пък наистина по стари спомени, макар че съм се возил на много нов аутлендър, не се чуваше абсолютно нищо при доста висока скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, от рд1 никога не съм имал по добра возия дори на рено 21, вози като лодка, паважа се усеща само по шума на гумите, не мога да се съглася че црв1 вози твърдо , не знам с какви гуми сте и може ли да имат значение но моята е просто прекрасна като возия. На нея съм сменил 3 комплекта гуми и не е имало разлика във возията, едните бяха АТ. Шума вече е друга тема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, Слави. Грешката при мен беше, че дълго време не можах да свикна с факта, че ЦРВ-то трябва да се кара с по-ниско налягане в гумите, и от там идваше по-твърдата возия при мене. И до ден днешен не съм я карал на препоръчаните 1.8, но на 2 си вози добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1,8 и аз не съм я карал, тея от хонда  нещо са погрешили лепенките хаха, карам си я на 2,0+

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави,много си прав за това 1,8 налягане ,не става за нашите пътища.И аз съм на 2 атм.,вози перфектно за такъв автомобил.Имам база за тест,по един булевард с паваш и неравности,справя се супер.Е ,там най добре се справя Ситроена ,но това е друга бира окачване...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и честита нова година,
малко да възродя темата и да питам.

Препоръчвате ли някоя точно определена година на производство и от колко до колко г/д трябва да е цената за да намеря екземпляр в сравнително добро състояние?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×