Jump to content
Batvan

Прекъсване на определени обороти на газ

Recommended Posts

Здравейте.Проблем с газта. Колата е с Фобос 1 стар компютър (датчиците са на 5волта). Проблема е следния. Точно на 3000 оборота колата почва да прекъсва, да се сецва ,да блъска. Това продължава до 4000 оборота . По нагоре и по надолу от тези обороти няма проблеми. На бензин е безупречна.

Колата е с нови свещи (някакви иридиум уж по хубави ) Нови кабели (средна хубост като пари) имам и друго делко  и с него имаше прекъсване

Газовото е с нови филтри и с рециклирана рейка (вал тек) .Изпарителя не знам каква марка е.При тестване с манометър си поддържа налягането . Газовата има датчик само за температурата на редуктора.За налягането на газта и мап няма.Отива един вакум до изпарителя.

Прави ми впечатление че проблема се появява на добре загрял мотор. Клапаните са проверени и хлабините са в норма.Няма натегнат клапан.

Тукашен газаджия ме посъветва да си сменя компютъра.Бил стар нямало части и др.

Колата е Прелюд 4 H23A2 двигател.

Някой ако маже да ме посъветва нещо за проблема ще съм му много благодарен.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом хардуера е добре,може би става въпрос за настройки през софтуера.За съжаление Фобаса наистина е шит. Изобщо всяка стара система оставена без поддръжка е загубена мисия.

Специално за твоя случай пробвай първо да разкачиш,обслужиш и закачиш всички букси по ГИ.Евтините системи често правят корозия по пиновете на буксите.Отделно монтажника където е рязал инсталацията може да не  направил читаво снадките по кабелите.Изискването за монтаж е със двойна термошлауха,но никой не го спазва.Ползва се масово евтино тиксо,което не защитава добре спойките и те корозират. И последно-сигнала за обороти,който е необходим за работата на ГИ- откъде е взет? От датчика на КВ,от бубината или е оставен на първа бензинова дюза.

Случва се да има смущения по сигнала,който се вижда пак през софтуера.Така при проблемните обороти ГИ може да вижда други обороти..съответно да бърка времената за отваряне на газовите дюзи. За съжаление тези проверки се правят от специалист,който разбира от монтаж на ГИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора.Не съм се сетил да проверя инсталацията. Снадките при дюзите са проверявани и са добре (имаше проблем с паленето след престои)

Сигнала за оборотите е от първа бензинова дюза. Имам кабел и софтуер, гледал съм настрои кити,не съм променял нищо. Възможно ли е редуктора (изпарителя) да прави проблема.При пълна бутилка прекъсва . В града слагам по 20лв газ и не съм забелязал да прекъсва.Пълня я само когато ще пътувам на по големи разстояния.

В неделя се наложи да пътувам по магистралата до София.На газ станцията я напълниха до горе. Трафика беше много натоварен.Колони и в двете ленти. На моменти съм карал на втора скорост.Често скоростта падаше под100км час.Нямаше как да не забележа прекъсването.На моменти карах на бензин.

На 3000об губи мощност, не върви, глъхне двигателя тресе цялото купе (като не балансирана гума) .Имах чувството че на моменти работи на два цилиндъра. На 4000 оборота тръгва и все едно нищо не е било.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има как да вземеш сигнал от първа ламбда сонда ще имаме отправна точка.Може да е редуктора,но на точно определени обороти едва ли..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. Проблема е локализиран и отстранен.

Оказа се че е виновен модула за дневните светлини.Настроен е на 30 или 35% (не съм сигурен). Захранен преди клемореда с постоянен плюс (че беше по лесно). И след клемореда ( плюс през контакт). Модула работи с генерация около 50- 55 херца (мерено с мултицет). Модула набива брум в ел системата на колата които съвпада с честотата на въртене на двигателя. При 3000 оборота честотите съвпадат и компютъра или някои датчик (не е сигурно кое) се шашкат.При потегляне динамото зарежда 14,6 волта и след 30-50км  пробег зарежда 13,5-13,8 волта.При спадане на волтажа се явява проблема.

Проблема се реши с постоянен плюс от клемата на акумулатора . Отделен кабел 2 квадрата и предпазител само за модула.

Благодаря на колегата Markony за насоките.

  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ксеноните афтърмаркет важи същото.От 10 9 правят проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×