movx2000 40 #1 Публикувано 22 Август, 2017 Здравейте колеги, Може да ви се стори тъп въпроса, но предпочитам да питам преди да си вкарам беля. За да сменя термостата, необходимо ли е да източа целия антифриз преди това, или може и така, или само частично да го източа? Гледах в сервизното ръководство, описано е как се източва, описано е как се сменя термостата, но никъде не пише дали преди смяна на термостата е задължително да се източи изцяло и от двигателя и от радиатора. Двигателят е D16Y3 - англичанка. Потърсих в стари теми, но никъде не се споменава тази "подробност", затова реших да пусна нова тема. Информацията ми е нужна спешно. Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #2 Отговорено 22 Август, 2017 (Редактирано) Не е задължително да се източва нито частично нито изцяло антифриза. Само гледай като сменяш термостата колата да не е достигнала работна температура, защото може да се изгориш. Това което ще стане при смяната е че ще загубиш около 1 литър антифриз, След махането на термостата ще трябва да долееш като сложиш новия и да обезвъдушиш. Редактирано 22 Август, 2017 от SystemError 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #3 Отговорено 22 Август, 2017 (Редактирано) Сменяй без да източваш. Колкото изтече от термостата, доливаш, обезвъздушаваш и караш. П.П. Студен двигател при смяната. Редактирано 22 Август, 2017 от s.s.d.d. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #4 Отговорено 22 Август, 2017 И защо трябва да олее всичко с антифриз, като може да си източи радиатора, да си смени термостата и после да си налее антифриза обратно, ако не е за смяна. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #5 Отговорено 22 Август, 2017 Благодаря, колеги на отзовалите се. Ясно ми е, че трябва да е студена колата. Просто се чудех кое е по-лесно изпълнимо и ще ми създаде по-малко ядове. Ако източа само от радиатора ще е достатъчно ли?Един приятел ми даде идея да хвана маркуча с щипка, примерно дърводелска стяга или нещо подобно за да не изтича от маркуча. Но сега като се замисля, може би наистина ако източа ще е по-добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #6 Отговорено 22 Август, 2017 И защо трябва да олее всичко с антифриз, като може да си източи радиатора, да си смени термостата и после да си налее антифриза обратно, ако не е за смяна. Въпросчето беше задължително ли се източва... Всеки сам си решава какво да си олива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове