mit.mil 1 #1 Публикувано 5 Април, 2007 Привет фенове на Honda, отскоро и аз съм горд собственик на Honda Accord 93g., с двигател F20A3 - с карбуратор. Трябва да призная, че е страхотен автомобил върви добре и вози изключително меко. До тук забелязах следните технически проблемчета: 1. По предницата от ляво долен и горен шарнир + беилети. 2. От зад беилети - те до колкото видях са само с тампони, но откъде да ги намеря в Пловдив хубави и не скъпи. И сега проблема ми всъщност, за който се навих да пусна темата е, че си монтирах сам, случвало ми се е много пъти, Метанова уредба и колата върви добре, но май се нуждае от аванс процесор. Въпроса ми е има ли този двигател или по скоро електрониката по него детонационен датчик и ако да в какви граници може да изменя предварението ЕКУ, ако не къде е ЕКУ-то и комутатора, на външен оглед бобината е вградена в делкото вероятно и комутатора е там, но от къде тогава се захранва. На буксата кам делкото има два кабела и измервам с мултицет някакво малко напрежение на единия,а на другия май импулси от ЕКУ-то, така ли е? Въобще трябва ми подробна схема на запалителната система (силова и оперативна част) и малко разяснения ако е възможно. За да мога да монтирам аванс процесора без да направя някоя поразия по тази скъпа електроника. Предварително благодаря.P.S. Аз пък обещавам да пиша за резултат от монтажа на аванс процесора, забравих да спомена, че колата имаше газ, а сега има и метан. Та аванс процесора ще действа и на двете, но с различно предварение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #2 Отговорено 5 Април, 2007 Привет фенове на Honda, отскоро и аз съм горд собственик на Honda Accord 93g., с двигател F20A3 - с карбуратор. Трябва да призная, че е страхотен автомобил върви добре и вози изключително меко. До тук забелязах следните технически проблемчета: 1. По предницата от ляво долен и горен шарнир + беилети. 2. От зад беилети - те до колкото видях са само с тампони, но откъде да ги намеря в Пловдив хубави и не скъпи. И сега проблема ми всъщност, за който се навих да пусна темата е, че си монтирах сам, случвало ми се е много пъти, Метанова уредба и колата върви добре, но май се нуждае от аванс процесор. Въпроса ми е има ли този двигател или по скоро електрониката по него детонационен датчик и ако да в какви граници може да изменя предварението ЕКУ, ако не къде е ЕКУ-то и комутатора, на външен оглед бобината е вградена в делкото вероятно и комутатора е там, но от къде тогава се захранва. На буксата кам делкото има два кабела и измервам с мултицет някакво малко напрежение на единия,а на другия май импулси от ЕКУ-то, така ли е? Въобще трябва ми подробна схема на запалителната система (силова и оперативна част) и малко разяснения ако е възможно. За да мога да монтирам аванс процесора без да направя някоя поразия по тази скъпа електроника. Предварително благодаря.P.S. Аз пък обещавам да пиша за резултат от монтажа на аванс процесора, забравих да спомена, че колата имаше газ, а сега има и метан. Та аванс процесора ще действа и на двете, но с различно предварение.Доколкото знам тоя двигател няма сензор за детонация,но не съм 100% сигурен.А и да има като по-късните инжекции...той "регулира " само в + така че не ти върши никаква работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
charlie 0 #3 Отговорено 6 Април, 2007 На делкото имаш поне един VR четири позиционен датчик - това дето си мерил, ще го хванеш само с осилоскиф. Подава импулси към ЕКУ-то. Първо потъси си из нета подробна ел. схема и ще сванеш. Autodata не казва ли инфо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #4 Отговорено 6 Април, 2007 на делкото нямаш само 2 кабела кажи какво му е нужно на аванс процесора и ще помагамечарли ти спомена за датчиците, ама като не знам какво ти трябва.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest mit.mil #5 Отговорено 6 Април, 2007 На аванс процесора му трябва +12 при газ и метан и се вклучва между ЕКУ-то и комутатора или по-скъпия вариант (по-скъп понеже тогава му трябва комутатор) между комутатора и бобината. Ама като при Accord-a бобината е в делкото, то къде е комутатора и ЕКУ-то. Та да знам кой вариант да си купя . И естествено тогава ще трябва да зная къде да се намеся между ЕКУ-то и комутатора или ако няма възможност там то между комутатора и бобината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Restless #6 Отговорено 6 Април, 2007 я кажете за Хонда 5г с д15б2 къде се слага такова чудо, то аз не разбирам и се надявам човека дето ги продава тия неща да е наясно... ама не пречи да попитам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mit.mil 1 #7 Отговорено 6 Април, 2007 я кажете за Хонда 5г с д15б2 къде се слага такова чудо, то аз не разбирам и се надявам човека дето ги продава тия неща да е наясно... ама не пречи да попитам При всички се слага там, където съм го описал по горе, но проблема е, че не ми е ясна точната намеса при моя двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mit.mil 1 #8 Отговорено 9 Април, 2007 BDW. Никога не съм слагал подобна джаджа, ама само гадая... и колко градуса напред ти подава аванс процесора, можеш ли да го настройваш, назад може ли ...?!На гас дава предварение около 10 гр. над това на бензин на ниските обороти, а на метан около 14гр., но зависи от двигателя и предварението не е постоянно при всички обороти, а с увеличаване на оборотите се намалява предварението и това не е еднакво за всички двигатели. Варианта с настройваемия аванс процесор е доста по-скъп, а другия си го купуваш настроен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #9 Отговорено 25 Юни, 2007 (Редактирано) То е ясно че този аванс процесор се връзва на бай пасс между изхода на ЕКУ-то и сигнала към бобината. Все е тая дали е в делко или ... малко странно ми се вижда да е в самото делко, ама де да знаеш що японеца го е нагласил така... Та проверих ти в аутодата, ама няма ел схема. Ако пуснеш ел схемата (намери я от някъде) би трябвало да резнеш един кабел на изхода от Екуто дето отива към бобината или към усилвателя преди бобината. И мисля че можеш да си го сложиш там дето е Еку-то.Колеги, някой който е в час с ел.схемата на Сивик 5ген и може да каже кабела ЕКУ-бобина какъв е на цвят? Защото към бобината отиват доста кабели с различни цветове, а аз не съм сигурен кой е "правилния" и знаейки че едва ли чвекът с адванс процесора е слагал на много Хонди ме е страх да го оставя да налучква в движение !!! http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=4141Това ли е схемата? Ако да коя е търсената жица?Според моите разсъждения(а знания ми липсват !!!), вероятно търсенето е в горния десен край на картинката:http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=4142 ?yel/grn (идва от ECM към Ignition Control Module)PS: http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=4143ето това ... май наистина е yel/grn ? поне това е което идва от Екуто ... Редактирано 25 Юни, 2007 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 42 #10 Отговорено 25 Юни, 2007 Да, това е въпроснта жица. Само трябва да си сигурен, че схемата е точно за твоята кола! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #11 Отговорено 25 Юни, 2007 Да, това трябва да е сигнала.Просто в този 'Ignition Control Unit' са изнесли силовия ключов елемент и кондензатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #12 Отговорено 25 Юни, 2007 (Редактирано) Абе какви са тия 10 грауса предварение от ве4е зададените на комп.!Това е невъзможно!Центровка при д15б2 на 18гр. +10 = 28гр. Този двигател ще детонира зверски!Аз като дам пове4е от 25% и се 4уват от време на време.Газта гори с около 23% по-бавно от бензина. говоря за LPG, не за метан.демек, намекваш че ~5 градуса е разумния максимум ? Да, това е въпроснта жица. Само трябва да си сигурен, че схемата е точно за твоята кола!Ами това е от мануала за Сивик 92-95, по принцип там се споменават всички двигатели ОСВЕН Д15В2, който май го описват в мануалите на кончерто? Аз ще проверя, но не ми се вярва Хонда да са сменили цветния код Редактирано 25 Юни, 2007 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest blueeye #13 Отговорено 25 Юни, 2007 Някой може ли да пусне ел.схема на моноинжекциона на d15b2? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #14 Отговорено 26 Юни, 2007 Аз слагам 3 градуса при празен ход и около 25% предварение на останалата 4аст от картата.Вече зависи за всеки режим предварението е разли4но.Ако измести6 делкото с 5град. примерно във вси4ки режими си с 5гр. предварение от бенз. докато процентите са друга работа.а как го правиш ?! пипаш ЕКУ-то директно? А при бензин как връщаш оригинала Доколкото четох при т.н. адванс процесори се задава максимално изпреварване с ключета - което се достига при 2-3000 оборота и нагоре изпреварването намалява на практика сливайки се с това при бензин при над 5000 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #15 Отговорено 26 Юни, 2007 Аз съм с двоен чип made by 1Net.Едните настройки за бенз. другите за газ.Нямам представа за аванспроцесорите, не съм работил.Слагал съм само JetSpark на една Астра.В ниските обороти астрата живна и свали малко от разхода. Други впечатления нямам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Markony #16 Отговорено 27 Юни, 2007 Това с аванса е много относително...в смисъл че на газ няма да "чука" а просто няма да се развърта мотора достатъчно бързо.С ДЕК-процесора си играх да го настройвам,ама като няма точен начин за обратна връзка всичко става на слух и опитно.Тия 25% при високите обороти ми е интересно как ги сметнахте.Времето за изгаряне хубаво е по- голямо от безнина,ама при идеалния вариант и съотношения пропан спрямо бутан,което при други отношения е коренно различно.Да кажем че е най правилно да има методика за проверка на оптималния вариант настройка на предварението за всяко зареждане от произволна партида на газстанцията,което е много тъпо,но с общите знания на няколко колеги можем да разработим "интилигентен аванспроцесор ,който да се самоубочава,в зависимост от това колко ни крадат на газстанцията като зареждаме менте газ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Restless #17 Отговорено 28 Юни, 2007 но с общите знания на няколко колеги можем да разработим "интилигентен аванспроцесор ,който да се самоубочава,в зависимост от това колко ни крадат на газстанцията като зареждаме менте газ.ми то няма ли да е по-лесно да се сложат там ламбда емулатори , сонди... демек инжекцион без инжекциона Все пак добавянето на предварение ще е по-добро от хич... освен това както писах - тузи процесори са направени над 4-5000 оборота да намаляват до минимум предварението, т.е. максимум - 25% предварение при 2 до 3К, плавна намалява до 5000, където е 0 за да не се торчози запалителната система Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest r2d2 #18 Отговорено 28 Юни, 2007 Те хората за това са измислили дат4иците за детонаций. Ама много ще се омотаем!Ако прекали6 с предварението се усеща (чука) щото пика на налягане се полу4ава преди ГМТ. Няма значение Газ-бензин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #19 Отговорено 13 Юли, 2007 от вчера съм с аванс процесор - 35лв + 10 за монтаж, човека го намерих от форума на Рено - Румен Роев се казва.Първите впечатления са положителни - най-малкото не е по-зле и не гърми , за съжаление снощи не можехме да правим настройка - предното ми гърне беше "тръгнало" и леко ме беше шубе да натискам педала че бях бетер кола от WRC ;)"на слух" ми сложи предварение 10 от макс 15 - като човека уточни че това не е 10 градуса, а 10/15 от максимума който дава конкретната платка (която е ПИК + още нещо, нямах време да разглеждам много много) - май има 2 варианта платки за газ и за метан, но не съм сигурен , човека утре пътува за морето и евентуално след 2-3 седмици ще ходя за сверка.така че по отношение на Д15Б2 слагането е "отработено" , човека е в Ст.град и е точен.Живот и здраве на месечната ще гледам да дойда да сравним вървежа със/без АП - дава и "тапа" за шунтиране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Restless #20 Отговорено 3 Август, 2007 (Редактирано) Първи отчет:след като според ОМВ, разхода ми на газ скочи на 10/100 със/без процесора, напълних на Петрол и минах по обичайния си начин 390км. При бутилка от 40л, не е ясно какъв е разхода, но би трябвало нолмално да се хващат 32-34л...Сега ще покарам без процесора да засека разхода и ще напълня догоре пак там... да видим ) Редактирано 3 Август, 2007 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове