iliyan_pi 1 #1 Публикувано 2 Януари, 2017 Здравейте и ЧНГ! Гумени дървета и широки пътища за всички! А сега на въпроса - отдавна се каня да питам аудиторията - като извадя щеката за маслото, понякога по нея няма въобще масло! Установих, че като я завъртя на 180 градуса маслото се появява. Пак я завъртам и пак изчезва, а щеката е симетрична, не мога да си го обясня! Първият път, като смених маслото и го проверих у нас, едва не подскочих, защото по щеката нямаше изобщо масло и помислих, че майстора ме е излъгал. Завъртях щеката и всичко е ОК. Но все пак искам, ако някой има такъв ефект или който е разглобявал двигател, да каже на какво се дължи тази мистика. Забелязах, че щеката не може свободно да се върти, когато е на мястото си, както е при другите коли, т.е. има нещо, което я направлява в гнездото й. Не е болка за умиране, но все пак е интересно. Харвито е 2001, 106 к.с. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #2 Отговорено 4 Януари, 2017 Някаква грешка има в измерването.Щеката не се върти нормално,защото е плоска пружина,а тръбата до картера не е права.Тази тръба се вади при смяна на ангренаж и ъгъла долу е около 10-15 градуса.Щеката наистина е симетрична и позволява да се вкара вътре само по два начина.И в двата начина трябва да показва едно и също. Масло се мери на студен двигател на стайна темепература 20 градуса.Нивото на маслото трябва да е по средата между мин. и макс.На топъл мотор проверката е само за наличност на масло и не трябва да е над максимума.На -30 проверката е пак само за наличост на масло и не трябва да е под минимума.Щеката се вади,забърсва се със сълфетка ,парцал...или в панталоните ,вкарва се до ограничител в тръбата ,брои се до 3 и се вади. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliyan_pi 1 #3 Отговорено 10 Януари, 2017 Някаква грешка има в измерването.Щеката не се върти нормално,защото е плоска пружина,а тръбата до картера не е права.Тази тръба се вади при смяна на ангренаж и ъгъла долу е около 10-15 градуса.Щеката наистина е симетрична и позволява да се вкара вътре само по два начина.И в двата начина трябва да показва едно и също. Масло се мери на студен двигател на стайна темепература 20 градуса.Нивото на маслото трябва да е по средата между мин. и макс.На топъл мотор проверката е само за наличност на масло и не трябва да е над максимума.На -30 проверката е пак само за наличост на масло и не трябва да е под минимума.Щеката се вади,забърсва се със сълфетка ,парцал...или в панталоните ,вкарва се до ограничител в тръбата ,брои се до 3 и се вади. И аз така мисля, без да съм разглобявал там двигателя, но на практика е вярно това , което написах вече. Пробвал съм десетки пъти, но нямам куража само заради този ефект да разглобявам мотора. Колата е на равно, студена и т.н. Даже когато я купих, докато чаках в двора на КАТ Казанлък да ми дойте реда за нещо си, реших да видя как е маслото и се уплаших, защото по щеката нямаше масло! Отидох до бензиностанцията и купих 1 литър и долях. На другия ден бях в сервиз и се случи туй, дето описах в предния си пост - обвиних момчето, че е сипало поне 1л по-малко, но като направихме този експеримент със завъртането на щеката, се видя, че нещата са ОК. Все пак благодаря на всички за мненията ви! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mohican 12 #4 Отговорено 25 Януари, 2017 При мен го гореше, та сменях сегменти, наблюдавай го, да не се окаже, че са ти спекли сегментите . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #5 Отговорено 25 Януари, 2017 И на мен ми го гори, ма си доливам. Файда да правя основен ремонт, като гори 2.5л на 10к не виждам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #6 Отговорено 25 Януари, 2017 Някаква грешка има в измерването.Щеката не се върти нормално,защото е плоска пружина,а тръбата до картера не е права.Тази тръба се вади при смяна на ангренаж и ъгъла долу е около 10-15 градуса.Щеката наистина е симетрична и позволява да се вкара вътре само по два начина.И в двата начина трябва да показва едно и също. Масло се мери на студен двигател на стайна темепература 20 градуса.Нивото на маслото трябва да е по средата между мин. и макс.На топъл мотор проверката е само за наличност на масло и не трябва да е над максимума.На -30 проверката е пак само за наличост на масло и не трябва да е под минимума.Щеката се вади,забърсва се със сълфетка ,парцал...или в панталоните ,вкарва се до ограничител в тръбата ,брои се до 3 и се вади. Markony, а защо има по две отметки (min, max) с различна височина и от двете страни на щеката за маслото при акорда? Може би, за отчитане на нивото, при загрял двигател и на студено? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове