Jump to content
iliyan_pi

Ниво на маслото според щеката

Recommended Posts

Здравейте и ЧНГ! Гумени дървета и широки пътища за всички! А сега на въпроса - отдавна се каня да питам аудиторията - като извадя щеката за маслото, понякога по нея няма въобще масло! Установих, че като я завъртя на 180 градуса маслото се появява. Пак я завъртам и пак изчезва, а щеката е симетрична, не мога да си го обясня! Първият път, като смених маслото и го проверих у нас, едва не подскочих, защото по щеката нямаше изобщо масло и помислих, че майстора ме е излъгал. Завъртях щеката и всичко е ОК. Но все пак искам, ако някой има такъв ефект или който е разглобявал двигател, да каже на какво се дължи тази мистика. Забелязах, че щеката не може свободно да се върти, когато е на мястото си, както е при другите коли, т.е. има нещо, което я направлява в гнездото й. Не е болка за умиране, но все пак е интересно. Харвито е 2001, 106 к.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква грешка има в измерването.Щеката не се върти нормално,защото е плоска пружина,а тръбата до картера не е права.Тази тръба се вади при смяна на ангренаж и ъгъла долу е около 10-15 градуса.Щеката наистина е симетрична и позволява да се вкара вътре само по два начина.И в двата начина трябва да показва едно и също.

Масло се мери на студен двигател на стайна темепература 20 градуса.Нивото на маслото трябва да е по средата между мин. и макс.На топъл мотор проверката е само за наличност на масло и не трябва да е над максимума.На -30 проверката е пак само за наличост на масло и не трябва да е под минимума.Щеката се вади,забърсва се със сълфетка ,парцал...или в панталоните :),вкарва се до ограничител в тръбата ,брои се до 3 и се вади.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква грешка има в измерването.Щеката не се върти нормално,защото е плоска пружина,а тръбата до картера не е права.Тази тръба се вади при смяна на ангренаж и ъгъла долу е около 10-15 градуса.Щеката наистина е симетрична и позволява да се вкара вътре само по два начина.И в двата начина трябва да показва едно и също.

Масло се мери на студен двигател на стайна темепература 20 градуса.Нивото на маслото трябва да е по средата между мин. и макс.На топъл мотор проверката е само за наличност на масло и не трябва да е над максимума.На -30 проверката е пак само за наличост на масло и не трябва да е под минимума.Щеката се вади,забърсва се със сълфетка ,парцал...или в панталоните :),вкарва се до ограничител в тръбата ,брои се до 3 и се вади.

И аз така мисля, без да съм разглобявал там двигателя, но на практика е вярно това , което написах вече. Пробвал съм десетки пъти, но нямам куража само заради този ефект да разглобявам мотора. Колата е на равно, студена и т.н. Даже когато я купих, докато чаках в двора на КАТ Казанлък да ми дойте реда за нещо си, реших да видя как е маслото и се уплаших, защото по щеката нямаше масло! Отидох до бензиностанцията и купих 1 литър и долях. На другия ден бях в сервиз и се случи туй, дето описах в предния си пост - обвиних момчето, че е сипало поне 1л по-малко, но като направихме този експеримент със завъртането на щеката, се видя, че нещата са ОК. Все пак благодаря на всички за мненията ви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го гореше, та сменях сегменти, наблюдавай го, да не се окаже, че са ти спекли сегментите ;).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми го гори, ма си доливам. Файда да правя основен ремонт, като гори 2.5л на 10к не виждам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква грешка има в измерването.Щеката не се върти нормално,защото е плоска пружина,а тръбата до картера не е права.Тази тръба се вади при смяна на ангренаж и ъгъла долу е около 10-15 градуса.Щеката наистина е симетрична и позволява да се вкара вътре само по два начина.И в двата начина трябва да показва едно и също.

Масло се мери на студен двигател на стайна темепература 20 градуса.Нивото на маслото трябва да е по средата между мин. и макс.На топъл мотор проверката е само за наличност на масло и не трябва да е над максимума.На -30 проверката е пак само за наличост на масло и не трябва да е под минимума.Щеката се вади,забърсва се със сълфетка ,парцал...или в панталоните :),вкарва се до ограничител в тръбата ,брои се до 3 и се вади.

Markony, а защо има по две отметки (min, max) с различна височина и от двете страни на щеката за маслото при акорда? Може би, за отчитане на нивото, при загрял двигател и на студено?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...