goldbyrk 202 #1 Публикувано 10 Ноември, 2016 (Редактирано) Купих си дискове и накладки на TRW. Комплекта на накладките, дойде с някакви ламаринки, които обхващат накладката. За какво служат и къде точно се закопчават? Външните, фабрично са си закопчани. Вътрешните пък, имат гумено покритие и си мисля, че тези ламаринки се слагат само на тях една върху друга. Моля някой да ми поясни кое как. https://postimg.org/image/mhx5r79gz/ http://www.mobilluck.com.ua/katalog/brakeshoe/trw/trw-Komplekt_tormoznyk_kolodok_GDB3375-140095.html Редактирано 10 Ноември, 2016 от goldbyrk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #2 Отговорено 10 Ноември, 2016 Тая ламаринка, къде стърчи почва да свири, като се износят. А тази, с размера на накладката се слага на вътрешната от към буталото. Уж служи да работи коректно. Може и да не я слагаш, все тая е. Принципно сам си ги сменявам и съм я пропускал- няма разлика. Но така и така я имаш- слагай я. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #3 Отговорено 10 Ноември, 2016 Пак не разбрах. Тая дето е с размера на накладката, е същата като фабрично закопчаната, но се слага на вътрешната, откъм буталото. А тази бялата без покритието къде се слага? Няма нищо стърчащо, което да опира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #4 Отговорено 10 Ноември, 2016 От другата страна, външната. Аз тия пластини не се занимавам честно казано. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #5 Отговорено 10 Ноември, 2016 точно там няма как да се постави пластината... единствения вариант е да се сложи на вътрешната накладка, докато другата пластина черната, може и на двете, но тъй като покритието е същото като на фабрично щракнатата накладка, сметнах че се слага на вътрешната, върху бялата пластинка... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #6 Отговорено 11 Ноември, 2016 Тези пластинки се наричат "shims" на английски и служат за следното: Brake shims prevent and reduce the transmission and amplitude of vibrational forces. This is achieved with dampening material bonded to the pad assembly. Shims also add mass to the brake that can dampen vibrations in the pad and caliper. Shims can act as a thermal barrier to ensure consistent temperatures across the pad, which gives consistent brake torque. High quality brake shims are multilayered with varying grades of dampening materials. Engineers tune these layers to get the best NVH qualities for that specific brake system. If the shim is not making contact with the brake pad, it will not do its job. Конкретно как се поставят тези няма идея (т.е. коя от коя страна трябва да е). Но виж на страницата на TRW има инструкция за поставянето им (не знам дали съм уцелил твоите, но ти си ги намери) и там би трбвало да има или описано, или поне снимка. Ще трбва и регистрация за свалянето, предполагам е безплатна. Някои накладки идват с вече поставени, на други дрябва сам да ги слагаш, а едно време даже не бяха и с формата на накладката, а просто имаше една самозалепяща се лента на 3M в комплекта и трябваше да се реже по накладката. Става въпрос за "прословутите" EBC, дето сега са на всеки втори в устата (малко като Мотул при маслата ). Говорим за 2009-2010... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #7 Отговорено 11 Ноември, 2016 Прегледах из сайта, но няма инфо нито за тези накладки, нито за нещо подобно. Разгледах из нета малко снимчици на други модели и фирми и по всичко изглежда, че е такак както аз си мислех че трябва да бъде. Черните подложки се явяват външни, а белите могат да се сложат само на вътрешните накладки, като междинен слой... Доста глупаво от страна на TRW, да няма инструкции или поне снимка в кутийката... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове