peres 29 #1 Публикувано 5 Октомври, 2016 (Редактирано) Здравейте колеги, имам Хонда Шатъл, 1999, 2.3. втек. Доста е меко окачването и клати , особено при завои и бабуни. Преди година бях на тестер за амортисьори - предните си бяха ок, задните също , но долна граница. Смених задните заедно с пружините - имаше частично подобрение, но не осезаемо. Сега наскоро сложих на задните пружини едни корейски уретанови буфери (http://www.amortisior.com/) - ефекта в намаляване на люлеенето има, но е слаб, а за сметка на това при бабуни се появи едно дървено потропване, все едно колата е натоварена на макс и си минал през дупка, та сигурно ще ги махна буферите за да не вземе да се потроши нещо по окачването когато е натоварена колата. Междувременно шофирах един Шаран набор на Шатъла, и едно Мицубиши Грандис 2004 - и двете абсолютно осезаемо возят много по-твърдо и са по-стабилни в завои, въпреки, че са с оригиналното си окачаване (на доста години и пробег) и са по-високи като габарити. Въпроса ми е - има ли опция за втвърдяване ако сменя с други пружини и амортисьори - ако може дайте съвет за марки или пък координати на някой който прави такива манипулации, но да е проверен. Че иначе съм на път да сменям колата, а не ми се ще, ама хич ... Редактирано 5 Октомври, 2016 от peres Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #2 Отговорено 16 Октомври, 2016 Провери си всички тампони по окачването (ама всички), защото е многолостово. При мен най голям ефект имаше (засега от задното окачване) от смяната на долна задна напречна щанга(набихме нови тампони че не я намерихме цялата, а старите бяха смачкани а на единия и гумата липсваше). Проблема е че са заварени гайките от ръждата и се наложи майстора да реже с флекса. Търсихме проблем със скърцане, но при смяната на тези на напречната щанга, люлеенето почти изчезна(отзад).Понеже е трудоемко , а някой тампони трудно се виждат реших та си купих повечето от тях за задното окачване, та като се свалят да не не се занимавам пак догодина. Реглажния болт долу също беше заварен от ръждата и него рязахме.Доставка от БУЛТРАКО около 3 седмици!Засега освен тези тампони на долната напречна щанга другите части не са сложени, а имам със сигурност поне един тотално скъсан тампон без гума и въпреки това разликата е брутална преди и след.Та това е ако нещо не е наред! По принцип, ако искаш още повече стабилност влизаш във филма (няма да изброявам недостатъците): 1.Втвърдяваш окачването -нископрофилни гуми, полиуретанови тампони, по-твърди пружини, други амортисьори 2.Понижаваш окачването с понижаващи пружини 3.Най -добре и двете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peres 29 #3 Отговорено 17 Октомври, 2016 Благодаря за съвета , колега ! Тампоните по окачването смених преди 2 години - по спомен 12 или 14 броя бяха. Наистина имаше малко подобрение, но не беше впечатляващо по моите представи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове