Jump to content
MLK

Повишено ниво на маслото при Honda CR-V III 2007 2.2 iCTDi

Recommended Posts

Здравейте,

 

От скоро баща ми кара Honda CR-V III 2007 2.2 iCTDi. От както е взета са смененени маслата и филтрите. Двигателното е Yacco (5х30 ако не се лъжа). Вчера, след изминати около 300 км. дълъг път, установява, че нивото на охладителната течност е намаляло, а нивото на маслото - около сантиметър над горната дупка. Долял е вода, около 700 мл. и е изминал още 300 км.. Охладителната течност отново е загубила ниво и след доляти още около литър дойде където трябва. Нивото наслото между първото и второто доливане не е променено. Няма признаци за пресичане, няма балони и мазни метна в разширителния съд. Видимо няма и течове. Колата има DPF филтър, но няма светеща лампа или записани грешки. Има една особенност - при покупката нивото на маслото беше над максимума, но го отдадохме на това, че са сипали повече. Майсторът, който прави обслужването е обяснил, че при този модел маслото се измерва секунди, след като си загасил двигателя и е нормално при по-дълъг престой да качва нивото (имало някакъв клапан, който отварял след загасяне и връщал маслото в картера). След смяната, при студен двигател маслото е било над максимума, но малко след изгасяне - малко под максимума, като майсторът е казал, че така трябва да бъде. 

Колата върви нормално и с нормална температура на антифриза. Прави ми впечатление, че турбината се усеща едва след 2500 оборота, тогава има осезаема тяга. Не съм карал друга с този двигател и не знам дали е нормално чак от 2500 оборота да ускорява по-сериозно. Иначе поддържа 140-150 без проблем. Няма и пушек. При поставена хартия на ауспуха и форсиране за 30 секунди, няма петна. Чува се нещо като гъргорене при подаване и поддържане на газ - подобно съм чувал на някои бензинови автомобили (като аванс...).

 

Въпросите са ми, как се мери маслото при модела и до къде трябва да е в различните ситуации и имате ли някакви предположения за описания проблем. 

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега.

Първо да попитам:

-колко масло е сипано при смяната му?

-като сте взели колата, нивото на антифриз до къде е бил?

 

По въпроса за повишеното масло, тук някъде имаше такава тема / и то точно за СРВ-3 ген./, но не можах да я намеря - та е хубаво да се разровиш малко във форума и да я намериш.

 

Иначе, аз маслото си го меря на студен двигател и никога не е имало каквото и да е завишаване от предната проверка.А като го измеря на топъл двигател, винаги е една идея по-надолу.

Загубата на охладителна течност е притеснителна, но просто самата системата може да не е била пълна , затова я следете постоянно.

Проверете за течове от спукани маркучи, спукан радиатор, неизправна капачка и ако продължава да се губи течност, карайте колата в сервиз и вземете мерки.

Относно турбото - трябва да ти сработва някъде около 1800 оборота и трябва да го усещаш добре от там, естествено над 2000 об. се усеща повече. Но ако имаш  свистене/свирене, може да е тръгнало самото турбо и за това да нямаш тяга, ама от разстояние и без да се пробва, не може да се каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според баща ми около 5,5 литра са сипани. Нивото на антифриза не мога да кажа до къде точно е било, но със сигурност е имало достатъчно в разширителния съд, а и близо 2 литра за 600 км., не ми изглежда като обезвъздушаване. Разглеждах форума за подобни проблеми вече. Видях колега, който е имал високо ниво на маслото, малко преди да му се запуши DPF-a, но към момента при мен няма такива признаци. Видимо няма течове, но още утре ще гледаме да я вкараме в сервиз да се гледа по-подробно. От турбото няма странни звуци (не вие и не се чува силно свистене). За съжаление това е първата такава, на която се качвам и не мога да сравня вървежа. Неприятно е и, че няма представителство на Хонда в града (най-близкото е на близо 200 км.). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със загубата на антифриз е позната за този двигател.Има тема тук за този проблем,като колегите казват,че се дължи на шупла в блока.Това е било заводски дефект и на запад са сменяли двигатели безплатно.Антифриза влиза в маслото и не е хубаво да се долива,до колкото знам.Не се пресича маслото,много интересно.За вървенето мога да кажа,че моята се усеща след 2000об.м.Говорих с човек работил в хонда 10г. и той ми каза,че шума при ускорение,който наподобява чукащ аванс си е нормален за този мотор.При запушване на DPF-а е възможно да вкара нафта в маслото,но при вас се губи антифриза.

Карайте колата на сервиз,защото с това доливане на антифриз ще скапете двигателя.Нека се включат и по-компетентните колеги да кажат.

Редактирано от Deodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох за заводския проблем с шуплата. Интересното обаче е, че нивото на маслото между първото и второто доливане не се е променило (не се е покачило, дори съвсем леко се понижило, но това го отдавам по-скоро на наклон), а става дума за около 700 мл. вода. Ако го вкарваше в картера, нямаше ли да вдигне още нивото? За шума и аз четох, че е масово явление. При някои има трайно подобрение след почистване на EGR клапана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да следиш нивото за сега.Явно обаче се губи при по-дълго пътуване.За шума моя майстор още като я взех предположи,че EGR-а дрънчи.Сега смятам да го изолирам софтуерно както него,така и DPF-a(него и механично).Пратил съм софтуера на един специалист да каже,дали ще стане да се махне DPF-а и темпомата да си работи.Надявам се след това да този шум да намалее.Ако не намалее,ще го изчистя и аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля,че от Егера може да идва каквото и да е дрънчене.

И много внимавай, на кой ще дадеш да ти премахва софтуерно Дпф-а,че обикновено всички са много доволни, но за кратко време.

И ако антифриза който се губи, се смеси с маслото, не е задължително маслото да се пресече,(да стане като боза) - така че следете нивото.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим какво ще стане със софтуера.Довечера ще го сложа и ще видим.Правен е от carpower.bg,Петко от Пловдив.Колегите може и да го знаят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре сутрин ще източат излишъка на студено, да видим дали се е утаил антифриз евентуално. Подозирам, че е сипано много масло още в началото, но ще видим. Възможно е загубата на охладителна течност да няма нищо общо с маслото. Относно звука, май е характерен за двигателя и не ме притеснява толкова. Ще направим маслото до където трябва и ще се покара да видим резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×