Jump to content
Anonimous

Металически шум около 1500, 2000 и 3000 оборота

Recommended Posts

Здравейте.

Това е проблемът. Точно на 1500, 2100 и 3000 се чува металически шум в купето като от парче ламарина което се търка много бързо в друго парче метал. Няма винрации само този странен шум. Не е винаги, повече се чува на свободна ако я форсирам и на ниските предавки докато тръгна после изчезва. Преди седмица сменях масло и тогава го забелязах точно преди да я вкарам на канала. Човека гледа каза всичко е наред видната помпа няма течове, двигателят е идеален, не губи течности, само някаква пластмаска на рейката била раЗбита но каза че няма време да я оправя и не е фатално да карам но шума не бил от там. Преди месец ми загря на светофар като съм карал около час с 120 км/ч и после влязох в задръстване. Спрях веднага, разширителния съд беше над максимума, върнах течността в радиатора, обезвъздуших и от тогава всичко е ок. Други проблеми не се сещам да съм забелязал нито масло нито антифриз пипа. Радиаторът е равномерно загрят, маркучите са си горещи не се надуват, вентилатора си включва нормално, с приятелката ми слушахме и шума е само в купето и около десния калник но повече в купето. Супер дразнещо е и не знам до колко е опасно все си мисля че е нещо около водната помпа. Някакви идеи как да локализирам шума по-точно? Как да тествам водната помпа дали функционира правилно? Интересно как този шум се чува точно на определени обороти и никога на различни.

 

Колата има газ. Д14з4. Дюзи и филтър на газовото са сменени седмица преди маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Не знам до колко логично ще бъде включването ми, но преди време и аз имах еден странен шум идващ от дясната част на двигателя и усещащ се в купето при обороти около 2100. При мен не беше точно "търкащи се ламаринени листове", а по-скоро вид бучене и го правеше независимо дали е на свободна или в движение.

 

След дълго търсене включотелно и с "майстори" и дори след смяна на явно здрави части, виновник се оказа изпарителя на газовото. Създаваше някакви вибрации, които се усещаха в купето, не като такива, а като звук. От вън, със залепено ухо в двигателя, не се улавяше никаква разлика, но вътре си се хващаше много ясно.

 

За да си сигурен дали има аналогия между двата проблема, покарай ден два на бензин и виж дали ще даде някакво отражение.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора... щом ти е вкарала въздух в радиатора, работите отиват на гарнитура или ако по някакъв начин изпарителя на газовото вкарва газ към охладителната система. Мисля, че това ти е по-голямата грижа в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоките. Ако още някой се сети за съвет да сподели. През седмицата ще взема да го посетя газаджията макар че човека прегледа цялата система като смянаше дюзите и филтъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа ти е от ляво заедно с ангренажа. Аз имах подобен проблем и се оказа от ламарината над катализатора и при определени обороти и определена скорост се търкаха ламарина в желязо. Ама това си беше само на ход. Погледни нещо в окачването от дясно или някой тампон на двугателя

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се - шумът се чува около ЛЕВИЯ калник моя е грешката имах предвид като съм вън от колата дясно вътре ляво понеже я слушах отвън като форсира. Надявам се уточних посоката :)

 

Вече и мен ме съмнява че е някакво парче по изпускателното трасе да го прави този шум. Газаджията казва че всичко е наред провери пак изпарителя. Прави го и на бензин. И няма нещо определено с което да го вържа като поведение - на студена и на загрята го прави но като тръгвам и на ниските предавки. Няма сгуба на мощност или загряване или да гори течности просто този шум на ламарина. Двама майстори слушаха двигателя и двамата казват перфвктно работи. Между другото вече се заслушваме с мадамата по другите коли и забелязвам че всяка 4-5 кола друнчи по същия начин... Ще обърна внимание на катализатора и гърнетата тези дни. Благодаря на всички включили се по темата.

Колега cool24 може ли по подробно за тази ламаринка къде да гледам снимка нещо и как оправи проблема?

Редактирано от Anonimous

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че прекалено голямо внимание отделяте на "прегряването". Тази ламарина се намира по средата точно над катализатора. Играе роля да не ти нагрява купето. Беше се усукала (някъде съм я натиснал понеже колата ми е нисичка) и се удряше в пръта за скоростите. Изправих я и се оправи. Но това е само като се движа. При теб няма да е от това. Съвет откачи един по един ремъците и виж да не е от някоя шайба, я на алтернатора, я на хидравличната помпа или климатика :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига плашихте човека с това загряване!

Точно същата ситуация е коментирана тук поне 2 пъти и изхода не е бил фатален.

Лично на мен такова инцидентно "прегряване" ми се е случвало на 2 Хонди и на 1 Ровър. Два пъти причината да изхвърли водата беше датчик за включване на перката и 1 път термостат. Нищо фатално, кви глави, кви гарнитури, кви ...

 

edit:

Cool ме изпревари ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля... прегряването може и от капачката на радиатора да е. Не искам да плаша автора, ама въздух в охладителната система не е на добре, независимо дали е следствие или причина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де стига с тва загряване. Темата е за странния шум, който на мен лично ми е супер по интересен. Той дори не е казал,че водата е хвърлила, а само, че разширителя бил над максимума което не е ненормално... Колега видя ли ремъците?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, видях ремъци, газово, слушах двигателя мърка като котенце нито клапани нито повдигачи нищо нередно не се чува. Май нещата отиват към запушен катализатор. Вдигна разхода с около литър, което е малко относително и придърпва от време на време - давам газ а се бави за секунди и по едно време тръгва рязко. Преди като имах съмнения за колектора я вдигахме и момчето каза че има парчета вътре в едното гърне. Чакам да се освободи канал да я видим от долу, но от двигателя нищо не се чува. Като загрее колата се чува по-малко. Вчера ходих до Несебър и напоследък се заслушвам по колите масово чувам да дрънчат по същия начин... Дайте акъл какво да го правя катализатора с две ламбди съм. Един казва не го махай само го измий друг вика махай го...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Преди месец ми загря ... върнах течността в радиатора, обезвъздуших и от тогава всичко е ок ...

Това прочете ли го?

 

Както казах, точно тази случка е коментирана вече, поне 2 пъти.

 

Лято, жега, магистрала, високи обороти, жега, жега, жега ... град, светофар, жега, горещ антифриз, жега, горещ въздух за охлаждане на горещия двигател ... жега, ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Май нещата отиват към запушен катализатор. ... каза че има парчета вътре в едното гърне. ...

Напълно възможно е катализатора да се е пренесъл в следващото "гърне". А може и питата само да е счупена и да дрънка. Като загрее се разширява и спира да дрънчи.

 

п.п. Няма ли най-накрая да кажеш, докъде стигна с разследването около прегряването, защото това е по-сериозен проблем от разпадащи се катализатори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олеле :) само да спомена че колата загря около половината не е прегрявала просто перката не включваше на място защото нямаше течност в системата всичко беше в казанчето. Сега си охлажда нормално. По принцип бъзикам по колата доста, следя течностите, отвивам капачки, чистехме и дросела тогава не са я обезвъздушили със сигурност дайте да го оставим въздуха в системата и кажете как най-рационално да подходя с катализатора. Как се чисти, избушва, какво правя ламбдата след него и какви проблеми да очаквам ако го избуша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я вдигнахме, катализатор се оказа дрънчи на ламарина. Има ли кой в Бургас да го свали и да го почистя и евентуално да ги махнем дрънчащите истории, не ми се иска да го махам братовчед ми хвърли така една зафира, ламбдата ми е точно на катализатора. Където питах не им се занимава или искат да го вземат а да сложат резонаторно гърне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той като се изтърбуши пак няма да дава сондата правилна информация. Остава си резонаторно гърне :) чувал съм, че лъжат сондата като я поставят малко по навън.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...