Jump to content

seiko

Фен
  • Мнения

    47
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

14 Neutral

Относно seiko

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Honda HR-V - къса база, 4x4, 105 кс, 1999 г.
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Любимец

Последни посетители

1383 профилни разглеждания
  1. Никой не сподели мнение, как се е справил с този проблем, затова ще го направя аз. Сетих се за един много полезен и достъпен, ремонтен материал - https://www.onlinemashini.bg/madjun-zavarka-sunfix-universal-wervendbar-s-50100--100-grama-/12517 Много пъти този маджун/пластилин ме е вадил от трудни ситуации, затова отново реших, да му гласувам доверие и не сгреших. Ето резултата. Първоначално почистих врътките отвътре с лакочистител, за да премахна мръсотията и евентуалното омасляване, след което внимателно слепих счупените парчета със секундно лепило. Когато се уверих, че всички парчета са напаснати правилно и са прилепнали плътно, изчаках да изсъхне и запълних всички празнини отстрани със SUN-FIX-а. Не е трудно, не е скъпо и няма мърдане.
  2. Здравейте, колеги! Налага се да сменя средното гърне на моята триврата Honda 1-ва генерация и по този повод имам въпрос. След като разликата в дължината на тривратите и петвратите варианти, според техническите характеристики е 10 см, тоест 4010 мм на 4110 мм, има ли разлика и в дължината на генерациите? Когато поръчвам средно гърне с тръбите, трябва ли да се уточнява непременно, че е за късата база или са еднакви? В обявите за продажба на средно гърне не виждам такова уточнение. Как стои въпросът и с останалите части от изпускателната система?
  3. Колеги, повдигам тази тема, защото и при мен започнаха проблемите с врътките за парното. Днес сутринта вече се наложи, да превключа изцяло на топъл режим и когато се опитах, да го направя, врътката за топло и студено изхръщя леко и отказа да задвижи жилото. Въпросът ми е, трябва ли, да се сваля целия панел, за да се отремонтират врътките или може да се извадят само врътките и да се подменят евентуално, без да се сваля панела. Ако е необходимо сваляне на панела, моля, да ми обясните подробно и ако е възможно, дори нагледно, как се прави, че съм малко "поразяващата ръчичка" и нерядко ги чупя, като вафли тия пластмаси. Ясно е, че с годините пластмасата става чуплива и се троши много лесно, особено при врътките, където има и натоварване, затова дайте съвет, дали подлежат на ремонт или заздравяване, или трябва направо да се подменят с нови. Темата е доста старичка, но ще се радвам, ако се включи и нейния автор - mutafoff, и даде някакъв съвет. Видях по-назад, че са му изработили две врътки от алуминий и бих искал да знам, дали има опция и аз да се снабдя с такива. п.п. Сега видях, че колегата mutafoff не е влизал във форума от 31 октомври 2017 г. Жалко!
  4. При първа възможност ще го потърся и ще видя, какво може, да се направи по този въпрос.
  5. Идея си нямам за такъв клапан и къде се намира.
  6. Признавам си, че мнението на колегата vespa направо ме шокира в първия момент и нямаше как да бъде друго яче, при положение, че съм свикнал на съвсем различни стандарти. Равносметката, че примерно за 6-7 хиляди км ще трябва да долея толкова масло, колкото при смяната, не е никак окуражаваща и логично възниква въпросът, защо въобще трябва да се сменя, достатъчно е само филтърът да се подмени. Шегувам се, разбира се, но в действителност картинката не е много оптимистична. Впоследствие, като се замислих и сложих всички факти на масата (визирам само моя казус), трябва да призная, че vespa е прав в това, което казва. Какво имам предвид. Ако от едната страна сложим прекомерния разход на масло, който показва двигателя на харвито, реално други кусури не намирам. В същото време, поне на външен вид двигателят работи много добре, тих е, няма силни вибрации, има достатъчно тяга, за да се справи с що годе труден терен, пали безпроблемно при всякакви условия и дава съвсем приличен разход на гориво, в рамките на 9 л газ на 100 км на дълъг път и 10-11 л на 100 км при смесен режим. До момента не съм изпитал никакъв дискомфорт от работата на двигателя, като цяло. При тези обстоятелства, май наистина е по-добре, да карам колата така и да доливам масло, до момента, когато ще започнат, да се проявяват и други недостатъци от рода на влошено палене, прекомерен разход на гориво, загряване, загуба на мощност и прочие.
  7. Ами, още на първите 2500-3000 км е на минимума, при положение, че при смяната е било над средата и се налага да доливам здраво.
  8. Благодаря, колега! Ще разгледам, какво се предлага там и ще помисля. Всъщност, аз и преди съм се замислял и съм си задавал въпроса, как и доколко може да се компенсира този разход от 2-2,5 л на 10 000 км от друго масло, пък било то и оригиналното на Хонда. Примерно, да компенсира 200, 300 или 500 мл, ами останалите 2 литра? При двигател с малко износване или отремонтиран такъв, факторът производител със сигурност ще даде някакъв положителен резултат, но при настъпило сериозно износване, едва ли това е от значение. Според мен, по-скоро големият разход ще се запази, с минимално подобрение евентуално и в тази връзка се опитвам, да преценя, дали ще е оправдано, да се спра на масло със същия вискозитет, но 5 литрова разфасовка, примерно от рода на Тойота, Мазда, Нисан и на подобна цена.
  9. Карам с 5W-30. Масло с друг вискозитет не съм слагал, въпреки "компетентните" съвети на майсторите по моя край. Карам с ENEOS, но заради големия разход, мисля, да пробвам с нещо по-обикновено. В момента ми предстои смяна и наистина се чудя, какво да сложа. Не следя темата с поръчките и не съм в течение, пък и няма време да реагирам за смяната, защото сега в четвъртък ще трябва, да свърша тази работа. Каква е цената за 4 или 5 литрова туба масло на Хонда от поръчката, с доставката?
  10. Абсолютно съм съгласен с теб, колега. Най-малко, защото и аз съм минал по този път, макар и с друга японка. Засега изглежда, че проблемът със загряването е решен, но винаги си имам едно на ум. Бях решил, че ако със смяната на термостата, загряването не се оправи, да се подготвям за основен ремонт. За момента, явно само ще се отложи във времето, но напълно съм наясно, че не е сън, да се размине. Да си призная честно, много ми е криво с този "огромен" разход на масло на харвито и ми е трудно да свикна с него, след като се разглезих с eGT-то, което пък не бараше маслото и почти никога не се е налагало, да доливам до смяната му, въпреки якото юркане. Причината, да отлагам все още ремонта на двигателя е, че колата не ми създава никакви проблеми. Дърпа и върви съвсем нормално, както на шосе, така и на черен път. Моторчето работи много тихо (едва-едва се чуват само инжекторите на газовия инжекцион) и пали, дето се вика, на четвърт оборот, без значение дали е лято или зима. п.п. Течовете общо взето съм ги елиминирал при досегашните ремонти и обслужване, с изключение на делкото, под което има омасляване, но не вярвам, само това да е причината за разход от почти 2,5 л на 10 000 км.
  11. Да не останете с впечатление, че постоянно си юркам харвито със скорости 140-150 км/ч. Няма такова нещо, в случая го направих, за да изпробвам, как ще се справи охладителната система с новия термостат. По принцип карам или по-точно се уча да карам нормално, след като почти двадесет години юрках здраво един Нисан Примера eGT. Сега се стремя, да не превишавам 90-95 км/ч по две основни причини, едната е, че гоня шейсетака и е крайно време, да махна тая тухла четворка, дето постоянно стои върху педала за газта , другата е, че на моторчето още повече му се услажда масълцето, когато стане дума за по-високи скорости.
  12. Да докладвам, как се развиха събитията, около сагата със загряването на двигателя. По ваши съвети и по съвет от Иван Фена, реших, че като наложителна, първа крачка се явява смяната на термостата. Съответно поръчах такъв на Иван и го получих миналия петък, а в неделя преди обяд го смених с помощта на брат ми. Проблеми със смяната нямаше, но обезвъздушаването явно малко ме затрудни, защото вероятно беше останал някъде по системата въздушен джоб, който предизвикваше противоречиви показания за температурата. В тази връзка, не е лошо, да ме консултирате за правилния начин. Та, направих, каквото знам за обезвъздушаване на системата и то няколко пъти, след което опънах харвито на магистралата със 140-150 км/ч и на газ и на бензин. Резултатът беше следния, първоначално стрелката се движеше ту нагоре, ту надолу в синия сектор и накрая се застопори на около 1/3-та от червения сектор в синята зона. При намаляване на скоростта, веднага заставаше в нормално положение, малко под средата на синия сектор. Тоест, имаше подобрение, защото изчезна подскачането на стрелката, когато е в близост до червения сектор, но на практика пак показва някакво загряване. През деня обикалях из града по работа и стрелката отново се движеше ту нагоре, ту надолу, без да приближи опасно червения сектор. При всяко изстиване на двигателя преглеждах нивото на охладителната течност, както в радиатора, така и в разширителното казанче и на два пъти се наложи, да доливам течност на двете места. Вчера сутринта, отивайки на работа, не съм напъвал колата, но на връщане минах по магистралата и й дадох зор. За петнадесет километра ускорих първо до 140 км/ч, вторите 5 км ускорих до 150 и последните 5 до 160 км/ч и този път стрелката за температурата не мръдна от нормалната си позиция, малко под средата на синия сектор. Превключвах няколко пъти на бензин и на газ, но нямаше никаква промяна. Според мен, пу-пу, да не чуе дявола, проблемът е решен и най-вероятно е бил в термостата. След правилното обезвъздушаване, всичко си е дошло на мястото и сега няма признаци за загряване. Все пак имам едно на ум и при първа възможност ще опъна харвито по стръмен път, за да съм сигурен, че този проблем няма да се повтори отново.
  13. Прогоних и този въпрос, при загрял и работещ двигател маркучите са с обичайната твърдост и могат да се стиснат с ръка, тоест, няма прекомерно повишено налягане.
  14. До момента, след всички загрявания, радиаторът винаги е бил пълен догоре.
×
×
  • Създай нов...