-
Мнения
50 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
По молба на Vancho съживявам тази тема единствено да потвърдя че след повече от 20к на газ изминати от последните коментари, колата продължава да се държи безупречно. Редовно правя курсове БГ-Чехия, понякога и до околните държави и обратно и се нуждая от надеждна, комфортна и вървяща кола. Акорд купето е цар и по трите параметъра. Това е и причината да не съм активен във форума напоследък. Гоня 250к км. Поздрави
-
За работата на ELD мога вече твърдо да ти гарантирам, че единствения шанс да смъква на 12.6V е когато колата е на зацепена предавка (може и на място, но да съм на скорост), колата да е загряла (задължително) и да няма никакви ел. консуматори включени (единствено габаритите минават метър, но примерно вентилатора на парното дори на най-слабата степен отменя режима на ниския волтаж и веднага се връща на 14.3). Това са наблюдения от 1 седмица каране градско с волтметъра постоянно боднат. За съжаление нямам възможност да покарам нито със стария акумулатор, нито с рейките. За температурата - комповете мерят температурата на антифриза мисля, а не на самия блок примерно, газовият мери при изпарителя и т.н., тоест не са най-коректните показания, ако става дума за температура на/около кутията... но така или иначе да, този аргумент не е актуален вече на този етап. За байпасването на ELD не съм убеден че е нужно вече на този етап. Аз вярвам че проблемът беше в кофти рейките. А тези 10% обороти които споменаваш не съм ги усещал - дори когато ELD се задейства, оборотите са си бетон, без промяна. Газовата е закачена преди ELD от клемите директно - категорично. За някои неща от твоя извод съм склонен да се съглася, но категорично оставям на първо място като причина високоомните дюзи. Маркони, благодаря за забележката за сместа
-
vanio_tt, с най-голям кеф си караме колите, когато са добре (за справка можеш да видиш последното ми мнение в моята тема) - това не означава че се занимаваме с глупости, когато нещо по колата не е ок и търсиме какво е. Какво общо имат автоматиците на SH-AWD Ледженд с Акордовия, или К24 с J мотор - за мен остава загадка защо си ги споменал, но няма нужда да идваме на гости в Козлодуй за да видим на живо чудото "работеща на газ Хонда автоматик" - аз например си имам една долу пред нас, с която тамън врътнах едни 3к км на газ за последните 2 седмици. Та проблемът при мен очевидно е решен, ако ти е интересно можеш да прочетеш как и защо Лека
-
След изминати точно 3000км от последния ми коментар (пътувах София-Прага-София, което са 2600 + още 400 на родна земя), с нискоомовите и доста бързи дюзи, мога да потвърдя че нямам абсолютно никакви проблеми нито на газ, нито на бензин. Акордът се държа прекрасно през цялото време, като най-дългия курс за ден с кратки спирания по границите беше 1300км наведнъж. Самият факт че тръгнах без да се замисля с тази кола на дълъг път в чужбина мисля че е красноречив. Разход по магистралите на ЕС в кучия студ около нова година - 11/100 газ със скорост 140км/ч, а по непочистените сръбски пътища - и скорост и разход съответно доста надолу. Ето няколко кадъра за цвят в темата (съжалявам за разводняването, но просто най-после си покарах колата по-сериозно и и се порадвах): И в Прага знаят какво да карат (шестак беше и тоя) В Сърбия беше ужас на връщане, но Акордът беше супер стабилен - (без излишна и глупава самоувереност карах спокойно заедно с куатротата и субарутата) Финален оффтопик кадър - със замръзнали задници утоляваме жаждата на Калотина късно вечерта при -18С А сега за ELD-то и ГИ. Доколкото знам, с ELD са всички Хонди още от началото на 90-те. Не е някаква иновация, действа точно както Vancho го е описал и от години създава проблеми предимно на хората с мощна музика в колата (поне аз по тая линия знам за него). При мен (а залагам че и при всички други автоматични Хонди) ELD смъква напрежението само при отсъствието на големи консуматори, само на зацепена скорост (т.е. на N и P няма как да се наблюдава този ефект). При ръчни скорости нямам представа кога точно се задейства. А тегленето на ток след ELD модула е лоша идея по много причини. Специално за Vancho си купих волтметър за в купето и това са показанията му в следните ситуации: 1. На D на бензин и на газ без консуматори (няма значение дали колата е на място или в движение, пада на 12.6V няколко секунди след като съм потеглил от Р, като на Р e над 14V): 2. На газ с включени къси светлини: 3. На бензин с включени къси светлини: Прави ми впечатление, че на газ консумацията макар и съвсем минимално е по-ниска дори отколкото на бензин... пробвах няколко пъти и показва едно и също. А ето и данни от компа (втори тест от друг ден, колата е само на място - изкарали сме само интересуващите ни параметри от менютата): 1. Без консуматори, на бензин: 2. С консуматори, на бензин: 3. С консуматори, на газ: За съжаление от всевъзможни тестове и занимавки, забравихме да снимаме едно от най-важните неща - показанията при зацепено D, когато ELD-то се задейства, но ще ъпдейтна и с такъв кадър до няколко дни. Показанията от компа на волтажа според мен би трябвало да са по-високи от тези в запалката, но допускам че евтиното волтметърче не е калибрирано точно, по-интересното е че и по двата метода, на газ всъщност имаме по-малка консумация от на бензин. Бензиновата ми помпа не спира да работи на газ между другото (имаше го като въпрос по-горе). Извод и заключение на казуса, поне лично за мен: Да, ELD не открива газовата уредба като голям консуматор и при отсъствието на други заводски ел. консуматори в даден момент, смъква напрежението под 13V, като разтоварва работата на алтернатора, с цел евентуално снижаване на разхода (друг е въпроса при 3.0 двигател дали това се усеща) и вероятно по-дълъг живот на алтернатора. При 6-цилиндров двигател, товарът на газовите рейки неминуемо оказва по-осезаемо влияние за работата на различни електронни компоненти по колата, на първо място PCM (Power Control Module) - компа управляващ главно поведението на автоматика, измежду куп други неща. Теоретично, в режим на слаба ел. консумация, когато ELD е смъкнал напрежението а колата е на газ и "нелегално" товари ел. система, е напълно възможно да получи сериозен пад на напрежението, който да бъгва PCM-a и оттам автоматика. Очевидно при 4-цилиндровите двигатели този нелегален ел. товар не е достатъчно голям за да обърка нещо по системите на колата, когато ELD се е задействал, но при 6-цилиндровите вече сметката става друга, затова използваните компоненти са от ключово значение. Има обаче и друг фактор - нали вече се кара само на фарове денонощно, така че който няма дневни лед светлини - ELD-тата им спят вечен сън. Мен понеже карането на фарове през деня ме дразни неистово а нямам дневни светлини, карам на габарити и така ELD-то ми си сработва. Благодаря за пореден път на всички взели участие в тази тема, специално и на колегата Vancho. И понеже на няколко пъти бях обвинен в създаване на психоза сред населението каращо автоматици - моля ви, бъдете спокойни колеги, освен ако не карате коли с 6-цилиндрови двигатели и кофти газови рейки, нямате поводи за притеснения.
-
От серията случайни срещи - в Горна Баня отпреди няколко дни - много нагласено купе, евала И от днес в Лозенец (малко по-надолу имаше и още 2 такива купета - сребристо и пясъчно, ама нямаше време за снимки... абе карат ги хората )
-
Нали се кара денонощно на фарове вече (огромна простотия, но това е друга тема) Иначе не споря какво що, а и съм скаран с токовете, но числата които ми спомена колегата относно електромагнитните клапани и разни други компоненти отпред бяха сериозни, плюс по-големия товар на 6-цилиндровите рейки. Може би Маркони трябва да се намеси тук с по-конкретни цифри. В интерес на истината тая теория за ГИ като голям консуматор на ток и източник на интерференции по електрониката беше вече спомената. Това което не знаех досега, е че броят на цилиндрите има такова значение за електрическата консумация на ГИ. Единствената причина да не съм я приел радушно тая теория с 2 ръце е че вчера при тестовете напрежението не мръдна под 14V, дори при пълен товар (фарове, размразяване на задното стъкло и огледала, подгряване на седалките, климатик и духалки на макс). Не е сигурно обаче че това е винаги така, а нямам опцията да карам по цял ден с вързан лаптоп в скута Ще направя тоя тест с по-ниско омовите рейки и ще си покаже. Ако не - продължаваме напред.
-
Благодаря за линка, Drone. Ще я имам предвид тази добавка. А по темата за газта - свързах се с човек от екипа разработващ системите на BSM/Bardolini (какъвто е и моя ГИ), който има опит с монтирането на газ и на J серия, наш човек хондаджия. След като провери изцяло как са нещата при мен и всичко се оказа безупречно - и като софтуерни настройки и чисто технически като монтаж, единствената предполагаема връзка с проблемите на автоматика остава да е електрическа. По негови думи, тъй като ГИ е голям консуматор, непредвиден за заводската електрическа система на колата, при 4 цилиндровите двигатели нещата може да не са толкова забележими като ел. консумация, но при 6 и нагоре ел. проблемите били често срещан проблем, независимо че напрежението при мен по време на тестовете вчера беше непоклатимо 14V. Рейките, които са ми монтирани в момента са 6 омови, неговото предложение (а вероятно и решение на проблема), е смяната им с 3 омови, каквито той задължително препоръчва при монтаж на всякакви двигатели с повече от 4 цилиндъра. Имам възможност да покарам временно с такива рейки, за да се види как ще се държи автомата с тях и ще пиша отново. Дано това да е ключа от палатката.
-
Ако под флъш имаш предвид смяна на цялото масло под налягане - това не се препоръчва по принцип при хондовите автоматици, особено при по-стари и такива, на които не се знае колко често им е било сменяно маслото през годините. По метода на опресняване (източване без налягане/доливане) съм сменил вече на теория цялото количество което се събира в кутията + последния път сложих червен Lubegard - добавка, която се води от най-добрите (даже някои марки я признават в смисъл че използването и не нарушава гаранционните условия при нова кола). На този етап, след почистването на соленоидите, автоматикът се държи добре - съответно е време да се насоча към разплитането на връзката на проблемите му с газта.
-
Темата ми не е приключила действително, защото все още карам само на бензин, поръчах си нови соленоиди, масло и т.н. заигравки по автомата - с една дума не съм стигнал още до газта. Не съм твърдял че газта е проблемна като гориво по принцип, но продължавам да твърдя че имаше категорична връзка с поведението на автомата и карането на газ - не съм лунатик да си внушавам, но също така категорично подчертавам че вкарването ми в ролята на някакъв спекулант и паникьор на населението поради темата която съм пуснал, е много кофти и напълно излишен жест - отказвам да влезна в подобна роля. Аз съм потребител на марката Хонда, както всички останали тук, с проблем - дойдох, отворих си тема и започнахме да нищим проблема, нищо повече. Няма паника, няма параноя. Надявам се, Vancho, това да е последният път, в който се опитваш да ми вмениш подобна сензационна роля - не разбирам кому е нужно това, но нека спрем с глупостите, моля. И темата в Акорд 6 за автоматите няма нищо общо с моя проблем, тя е просто поредната тема за нещо във форума. Още трима мои познати имам на газ с такъв Акорд - не сме близки и сме от различни градове, но доколкото следя развитието при тях - единият го преправи на ръчни скорости след като кутията умря, другият свали газта, а третия мисля че продаде колата с проблемна кутия. С радост бих посетил сервиза на Маркони, но както dj_freak, така и на мен ми е малко далечко, това е единствената причина да не съм го направил досега. Леженд-а ползва двигатели от същата серия J, в това отношение разликите с американския Акорд не са големи, просто различни обеми, така че има връзка между двата модела. В тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=76922 се спряга някакъв майстор газаджия, който самият кара Ледженд (доколкото разбирам от темата, става дума за собственика на BSM) - това може да е добър източник на информация относно J двигателите, за съжаление координатите му не са оставени в темата. Същевременно, аз проблем с двигателя на газ не съм имал, а предполагам че заради SH-AWD и разликата в годините, автоматите на Ледженд и Акорд нямат много общо... така че отново повод за паника няма Относно въпросите за газифицирането и температурата на горене на газта, ще се радвам наистина някой да излезне с категорично мнение - по-гореща ли е газта от бензина - нека оттам да почнем наистина. Маркони твърди едно, масово газаджиите твърдят друго, а в моята тема по въпроса за температурата се изписа какво ли не. Аз лично не можах да измеря нищо, признавам. А това е основополагащ въпрос, струва ми се П.с. Извинявам се на dj_freak за отвличането на темата му. Поздрави и успех с Ледженда, който и път да избереш!
-
Здравей колега, покрай неволите които имах с моя автоматик доскоро (описани в друга просторна тема), ми се наложи да извърша тази процедура сам. Соленоидите при хондовите автоматици наистина са от външната страна на кутията и са сравнително лесно достъпни през коша (е аз се поизмъчих малко, но не съм механик). Независимо че караме различни Акорди, предполагам че и при теб соленоидите които събират мизерия и могат да бъдат почистени са два двойни - единият споменат по-горе с черна и кафява букса отгоре + още един с две цилиндърчета върху него. Първият има 3 тръбички вътре, които се вадят и в тях са въпросните мрежички които се запушват. При вторият мрежичките са 2 по-големи и са на самото тяло на соленоида. Почистих ги със спрей за дросели/карбове и т.н., и ги продухах хубаво с въздух докато падне всичкия боклук. Аз лично не съм сменял гарнитурките - сториха ми се в добро състояние и си ги сложих обратно така, мисля че нямам течове. Лично при мен тази проста манипулация накара кутия с тежки симптоми която аз и всевъзможните майстори при които ходих бяхме отписали, да възкръсне отново - и е нещо което не излиза при комп. диагностика. Иначе по темата за маслото - аз съм с DW1 от 10к км насам и засега съм ок, но нямам база за сравнение с други масла. Успех!
-
Това е ценно инфо, благодаря tonywoolf! Рециклирана кутия от щатите се продава за над 1000$ без доставката, така че японската оферта е повече от отлична ако наистина я правят в Япония (все пак вероятно с афтърмаркет ремонтни комплекти, защото оригиналния комплект от Бултрако струва над 2к само частите). Може ли дадеш телефон на тия руснаци, ако имаш - да ги поразпитам и аз? Vancho - относно инсталирането на допълнително охлаждане на кутията - Хонда препоръчват инсталирането на допълнителен "куулер" ако ще се тегли нещо с колата. Мисля че дори има OEM такъв, с парт номер, но в момента не мога да го търся. А после едва ли се демонтира, така че вероятно не би навредило на системата наличието на такъв. Също така има и OEM външен филтър за ATF - Изобщо доста полезни неща излезнаха в тази тема, независимо от прогреса при мен конкретно. За финал ще пусна и аз лек off с 2 интересни статии по темата за прегряващите автоматици на Хонда (втората е в частност за турбините т.е. torque convertor-ите), които вадят пък съвсем нови проблеми наяве: http://www.sonnax.com/articles/424-beyond-the-pressure-regulator-keeping-cool-while-investigating-mystery-honda-overheat http://www.sonnax.com/articles/20-overheated-honda-converters-740-codes Явно темата е много по-дълбока и сложна, отколкото ни се струва на всички и честно казано аз малко се претрупах с инфо в последните месеци - пак добре поне че има такова...
-
Наистина има нещо тук, защото на DW-1 бутилките за Канада, които са и в литри, пише FULL SYNTHETIC. На опаковките за САЩ и внос за Европа, които са в кварти, не пише нищо Относно Lubegard Red - сега ме подсети че това бе единствената афтърмаркет добавка на която се доверих и в момент на отчаяние я сложих 1000км преди да ми се "скапе финално кутията", т.е. преди да се запушат соленоидите окончателно. Моментно имаше положителен ефект, но явно добавката е "измила" част от отлаганията и те са се набили във филтърчетата (което в крайна сметка също го отчитам като положителен ефект - т.е. потвържавам че тази добавка е добра). Markony, не смея да карам на газ преди да разбера връзката. Това че съживих автоматика, бе половината работа. Сега остава да разбера връзката с газта - според логиката на нещата, която Vancho много добре е систематизирал по-горе, ще започна с мерене на температурата на място на бензин и на газ + мерене на токовете + евентуална разходка до Русе, за която ще се разберем допълнително, за да погледнеш лично уредбата ми и какво би могло да не е наред с нея.
-
Мерси, Vancho - прочетох внимателно всичко което си написал и ще пиша подробно и аз при развитие. Наздраве и на теб!
-
След почистване и на TORQUE CONVERTER CLUTCH SOLENOID VALVE/SHIFT SOLENOID VALVE A, кутията се съживи и в момента карам на бензин все едно съм с нова кутия - всички проблеми изчезнаха магически - Vancho ти позна печелившия соленоид. Ако се чудите защо ми отне толкова време - ами майсторите ми загубиха времето. При закарване на колата било то при Омбре, DJ_Tymbi (Пламен), Коко, Чоко и Боко, с молба за единственото което исках от всички тях - просто да разглобят и почистят двата двойни соленоида, защото в тях има едни мрежички, които филтрират боклуците в маслото и с времето се затлачват и това няма как да излезне на компютърната диагностика, единствения отговор който получавах беше заливане с високотехнологична вълна от аргументи и думи, думи, думи - как нищо не разбирам и че това няма да помогне и просто ми отказаха всички до един да извършат това действие. Без да съм механик, отделих си ден, извадих инструментите и успях да сваля, почистя и монтирам обратно и втория (доста по-трудно достъпен) соленоид. Викнах неволята дето се вика Е,сега остана само да видим какво се случва и с газта. Благодаря на всички, които взеха участие в темата за автоматика, най-вече на Vancho, който макар че не ми каза неща които не знаех, беше достатъчно упорит да ме накара да се организирам и да си помогна сам в крайна сметка, когато никой друг, дето това му е професията и взима пари за това, не пожела. Още веднъж благодаря на всички и наздраве за соленоидите!