-
Мнения
1237 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
13
-
И аз съм на това мнение. Обаче пък отзивите са топ, мотори утихвали, работело супер....
-
Преди 2 години. 20 хил км.
-
Да вземем да се придържаме към маслата, че стана много кръчмарско вече 😂 Един каза че му се вдига разхода минимално. Как го изчисли щом е минимално? Едно 10 минути в задръстване ще ти го качи минимално. А едно каране зад камион извънградско ще ти го свали много. А че трябва да се направят поне 2-3 зареждания, за да се "изчисти" от стария бензин резервоара някой мисли ли? Да не говорим, че съвременните автомобили си имат сензори и се пренастройват постоянно за горивото. Имат къси и дълги карти и всичко е направено много интелигентно. Това, че колата е направена за 95 и се кара със 100 не е никакъв проблем освен стотинките през ауспуха.
-
Мнооого ме съмнява нещо да идва от Румъния или Гърция. Сакса фуелс са доставчик на Шел ОМВ Еко и т.н и са основен дистрибутор на Лукойл V Power си е бензин с добавки.
-
По-скоро трябва да е обратното. Ако разчитаме, че все пак има някакъв контрол на горивата ясно се вижда, че по-високо октановия бензин има в пъти по-малко етанол. Не знам каква е точната причина, но тук теорията и практиката отново се разминават. Вярно е че етанола е с по-голям октан, но в същото време слагат по-малко във високооктановия бензин 🤔 Това е прост любителски тест и не претендира за експертност. Показва единствено съдържанието на бензин в бензина. Разчитаме, че има контрол и октана горе долу отговаря, Той може да се контролира и с други примеси, тоулол, тоулен и други добавки, които мисля че са петролни и би трябвало да остават в бензина. Така че това е, колко бензин има в бензина. Качеството не може да се определи.
-
Не мога да кажа. На теория не, защото етанолът не е с по-лоши характеристики от бензина. На практика обаче може да е друго. Както казах двигателите са проектирани да работят на бензин, така че може и да бърка процеса на горене и да дава разлика. Аз от няколко месеца карам със 100 октана на инса ойл. Нито разхода ми е паднал, нито върви повече, обаче мотора работи някак по-добре с него.
-
Да, и за по-стари даже няма проблем. Всеки може да си прочете и да си прецени. Както казах няма драма. То даже е по-чисто гориво. Само много старите автомобили трябва да се съобразяват с етанола и да предпочитат най-ниския процент, а за ретро автомобилите може би трябва и сами да си го отделят вече. Там собствениците си знаят какво да правят. Единствения минус, е че се смесва с вода и при голям конденз в резервоара може да стане проблем с времето и да се наложи източване. Но това е много индивидуално и се случва много рядко. Аз лично си искам да има повече бензин. Не съм еко активист. Както и всеки може да види цените къде какви са и да си прецени за себе си. 98 няма от години никъде. Дори и някъде да пише сега, че има, няма. Обикалял съм да търся, просто не се произвежда вече.
-
Здравейте, Направих една двуседмична обиколка на всички големи бензиностанци с тубичката. За щастие никъде не ми се наложи да се обяснявам защо ми трябват 5 литра в 20 литрова туба Целта на теста е да изследвам съдържанието на биоетанол в бензините А95 и А100. По закон имат право да слагат до 9% етанол. По принцип нито е драма нито вредно за двигателя. Но все пак колата е направена да работи на бензин и аз плащам за бензин, а не за спирт. Общо взето намирам си занимавка, но пък смятам ще е полезно за някой друг ентусиаст. За теста използвам 250 мл лабораторен цилиндър, в който наливам 200 мл бензин и 50 мл вода. След разбъркване водата и спирта се утаяват на дъното и се отчитат показанията. Ето резултатите в табличен вид. Краткото заключение е, че не навсякъде е едно и също, както казват хората. А по дългото е, че според мен Лукойл, Петрол и Бенита със сигурност са едно и също - Лукойл. Резултатите в процентите съвпадат абсолютно точно, цвета на 95 е почти бял като вода, а на 100 октана е тониран в червено. От друга страна Круйз са един от най-големите дистрибутори на Лукойл, обаче при тях нито процентите нито цветовете съвпадат, така че сигурно и други от изследваните горива идват от Лукойл. А100 на Shell и OMV при утаяването на спирта и водата става като мътилка, която се избистря много бавно, за около 5 минути. Отдавам го на високото съдържание на добавки, с което е известнен Shell най-вече.
- 14 replies
-
- 18
-
Еее тъкмо ми беше станало интересно и забавно да чета около "бухналата поничка" и ръждивия пирон ама сега вече не става и за четене.... Айде стига, починете 2-3 дена
-
Наистина ли задаваш този въпрос?
-
Пак да кажа аз като потребител, че бих си бухал (и съм го правил) А/B масло на дизел без дпф. Нали от там почнах ме/те. Чел съм мислил съм. Не на научно ниво, но то самото дизелово гориво при горенето прави такава мизерия в мотора, че маслото му е най-малкия проблем. Като си избушен изцяло няма никаквандрама. Особено на 10 годишна кола на 200 хил км, и особено ако сменяш на 10 хил км и повече. Да маже там каквото е останало от ресурса и това е.
-
И аз карах дизела без дпф с Ravenol SSV 0w30
-
А знаеш ли как се активират. От менюто или с диагностика?