Jump to content
Slade

Проблем със стрелката на температурата

Recommended Posts

Хора имам един неприятен проблем, който явно само според мен е проблем - майсторите се подсмихват и казват, че нищо му няма.

 

Значи като запаля колата скалата на температурата седи в ето това положение:

 

Публикувано изображение

 

 

След 3-4 минути каране стрелката много бързо тръгва нагоре и за около минута движение по някой булевард стига до ето това положение и там замръзва:

 

Публикувано изображение

 

 

Според мен това поведение на стрелката не е нормално - първо стрелката седи много надолу когато е студен двг., после се движи твърде бързо докато стигне то тая "горна мъртва точка" и след това не помръдва, независимо дали юркам по някой булевард или магистрала, седя 20 минути на място със запален двигател (вентилатори се пускат, изключват и т.н.) или вися в задръстване на тръгни-спри.

 

Притеснявам се, че ако уреда е прецакан лятото може да си имам проблеми (а сигурно и по-рано...).

Според вас дали е от датчика на блока/кабелите на датчика или самия уред със стрелката се е бъгнал?

Майсторите смятат, че ако е от датчика или кабелите стрелката ще прави супер нелогични движения (ще скача изведнъж до максимума и т.н.).

В момента търся инфо за съпротивлението на датчика при студен/топъл мотор и скоро ще го премеря, но това ще ми даде ли информация дали датчика отчита точно температурата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш проблем,след като загрее мотора,стрелката трябва да не мърда! :D (поне при Хонда е така)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав - няма за какво да се приесняваш. В покой стрелката е под скалата, а при нормална работа стои малко под средата и не мърда - без значение дали си в задръстване или не. Това важи за хонда и до колко знам за мазда, но не е така например при алфа ромео :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нормално е да е под скалата. ако по колата всичко ти е изправно ще си седи винаги точно там, без да мърда...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е точно така. Всичко е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и според мен стрелката на температурата на хонда трябва да е 2-3 градуса по-нагоре, но на всички хонди е такаи разликата от минимума до средата е 20-25 градуса - зимно време стрелката и трябва повече време да отлепи от минимума, отколкото да се вдигне до средатаа и тази среда, и тя е около 20 градуса според мен - дали е 70 или 90 градуса, все си показва малко под средата - за това ти се струва, че не мърда стрелката. нарочно е направено така, да не се шашкат хората. вече тръгне ли над средата, нещата са сериозни - никоя хонда, независимо колко я натискам, колко жега е и колко време работи на място с пуснат климатик, не ми е вдигала и грам над средата ... :D за разлика от този

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не пипай нищо, точно така трябва да стои стрелката, всичко си е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за отговорите на всички!!Страшно се зарадвах и успокоих, че всичко е наред!Няма да пипам нищо, сменил съм антифриза с промивка, би трябвало всичко да е ок.Притесних се защото при рендето стрелката стига до 1/3 в много студено време, но в големи задръствания стига почти до средата и постоянно флуктуира (при включването и изключването на вентилатора). Поради тая причина си помислих, че нещо не й е наред на безценната Хонда!

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то и при мен е така..., по скоро при който не е така-той да пише иначе всеки ще ти каже, че и при него е така !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нормално е да е под скалата. ако по колата всичко ти е изправно ще си седи винаги точно там, без да мърда...

На всички Хонди (5-та генерация) стрелката при студен вдигател стой под скалата......!Като загрее колата до нужните 82-85 градуса стой съвсем малко под половината!Напълно нормално е колега споко :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и да не забравяме че в голям процент от случаите тези стрелки не показват с особено голяма точност

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, но все пак дават най-общо информация дали колата не започва да прегрява. Другото странно е, че на повечето коли има и лампа за прегряване (датчика е двоен - дава градуси + индикация с лампа при прегряване), а при Civic-а няма такава. От друга страна като гледам този infoboard, който се връзва към OBD буксите дава стойностите от темп. датчик направо в градуси. Тая екстра почва да ми става все по-интересна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвай се колега, точно така трябва да бъде. На предния ми civic / англичанка стрелката доста често се качваше до червеното поленце - в последствие смених двигателя, а в последствие и колата :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее дано наистина да е така. Надявам се да няма никакви проблеми с охлаждането и това да е нормалното състояние на нещата! Мерси пак на всички за отговорите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...