Jump to content
Al Capone

Да се включим една инициатива с Хонда

Recommended Posts

Уважаеми съфорумци статията за Хонда Мотор ко. във Wikipedia на български е доста постничка википедиа/хонда мисля че с общи усиля можем, а и се надявам че ще можем спишем тази статия както подобава! Също така да помогонем на тази слабоизвестна но благородна инициатива за популяризиране на свободна енциклопедия на родният ни език. В момента за съжаление аз самият не мога да започна статията, но се надявам че ще успеем да я направим както трябва!Имам една молба към всички ви, моля в тази тема да няма лирични отклонения, статията е за Honda Motor Co. Ние сме фенове и сектанти тук, но там трябва да сме обективни и нека да работим само с факти!Както и да не забравяме че Хонда произвеждат не само автомобили! Нека да доведем това начинание до успешен край!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мога доста да помогна,само кажете как.Нямам време,но ще се постарая да намеря :oops:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

амииии като начало мога да се хвана да преведа английската версия на уикито?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@restless и това не е лош вариант и със сигурност ще ползваме това като източник, но не забравяйте че там трябва дасе упоменават източниците на информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адреса на английската статия е тук! Тя самата е много и се нужда е от почистване вече трима изявихте желание да я превеждате! Така че раделете си я по между ви! И като съберем повечко материал първо ще я метем тук. моят мейл е al_capone@dir.bg за ходна материали!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде аз подхващам:4 Strategy and public image5 Initiatives6 MarketingМоже и цялата да преведа, ще видим как ше тръгне :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
История на “Honda Motor Co”

Сойчиро Хонда е роден през 1906 година в централна Япония, като е бил най- големият от деветте деца във фамилията. Неговият баща се е занимавал с поправка на мотоциклети. Любовта на младият Сойчиро към автомобилите пламва когато вижда за пръв път първият модел Т на Ford. Тогава той е едва на осем години. Животът му е съпроводен с множество състезания и лични разработки, докато през 1937 година не сключва договор с Toyota и Nakajima Aircraft за доставка на резервни части. През октомври 1946 година Сойчиро Хонда създава Honda Technical Research Institute, която две години по- късно се прекръства на Honda Motor Company. Както той сам заявява, успехът на неговите модели с

Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На рецензентът ми не му се занимава с мен точно в момента, тъй че публикувам квото преведох. Преведох е силно казано - текстът е много ориентиран към американския читател и съкратих това-онова, добавих някои неща от себе си. НЕ съм го чел цялото, айде някой да го прегледа и да каже става ли за нещо или утре да превеждам пак (или някой друг да превежда като много знае :hondarulez: )Цък me

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се Много,ако включването ми е неуместно.""2003 Хонда произвеждат първият си дизелов двигател “i-CTDi” "-може би е Първия Куман Рейл двигател но Не и Първия дизелов двигател.За да не се подвеждат читателите и да остават с Грешни впечатления за Най - Големия производител на Двигатели. Масово се срещат "Nisan Patrol" 90-92г. с двигатели HONDA 2.8D и 2.8TD

Редактирано от The Pit Bull

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за това говорех, сега го променям!Аз все си мислех, че не-common rail дизели не правят...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи аз ще се заема с Honda Motor Company, Limited и Company history.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм в процес на превод на The Man Behind The Legend и на Цитати на Соичиро Хонда.Моля хората които ще превеждат или форматират и стилизират някой текст да обявяват това тук в темата! Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е превода на

Soichiro Honda Quotes

 

 

“Success can only be achieved through repeated failure and introspection.”

 

„Успех Може да бъде постигнат само след повторение и самоанализиране на провала”

 

“The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred.”

 

„Ползата от живота може да бъде измерена в това колко пъти душата ви е била дълбоко трогната.”

 

“Success represents the 1% of your work which results from the 99% that is called failure.”

 

„Успеха представлява 1% от вашата работа която е резултата на 99-те% които се наричат провал.”

 

“Success is 99 percent failure”

 

„Успеха е 99% провал”

 

“If you hire only those people you understand, the company will never get people better than you are. Always remember that you often find outstanding people among those you don't particularly like.”

 

„Ако наемате хора които разбирате, компанията никога няма да стане по-добра от вас. Винаги помнете че често ще намерите хората отличници сред тези които не са ви особено приятни.”

 

"Life is short, but by achieving greater speeds a man can make his life a little longer and a little more affluent."

 

„Живота е къс, но с постигане на по големи скоростти човек може да направи живота си по дълъг и охолен.”

 

Ако някой има по добър превод моля да го сподели :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

“Success can only be achieved through repeated failure and introspection.”„Успех Може да бъде постигнат само след повторение на провала и самоанализ ”“The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred.”„Стойноста на живота ви може да бъде измерена с това колко пъти душата ви е била дълбоко трогната.”“Success represents the 1% of your work which results from the 99% that is called failure.”„Успеха представлява 1-ния% от вашата работа, който е резултат на 99-те% наречени провал.”“Success is 99 percent failure”„Успеха е 99% провал”“If you hire only those people you understand, the company will never get people better than you are. Always remember that you often find outstanding people among those you don't particularly like.”„Ако наемате хора които разбирате, компанията ви никога няма да има хора по-добри от вас. Винаги помнете, че често ще намерите невероятни хората сред тези които не са ви особено приятни.”"Life is short, but by achieving greater speeds a man can make his life a little longer and a little more affluent."„Живота е къс, но забързвайки го човек може да направи живота си малко по-дълъг и по-богат.” ( мисля че тук affluent се използва за богат - на преживявания )

дано не се обидиш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

даже може да не е по-богат, а по-разнообразен ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човекът зад Легендата Хонда

 

Соичиро Хонда (17, ноември 1906 –5, август 1991) е Японски индустриалец роден в Хамаматцу, Шизуока, Япония.

 

През живота си Соичиро Хонда никога не е забравял деня в който той станл малка фигурка която тича безнадежно след първият мотор който е видял през живота си. Много преди да достигне Яамахигаши, едно малко село в японската префектура Шизуока (сега Тенрю-ши), с неговият необикновен вестителски шум на неговото предстоящо пристигане. Малкото момче което чувало румоленето било първо учудено, после развълнувано и накрая омаяано, от него.

По-късно той ще опише този момент като един от онези моменти които променят живота ти. Виждайки „първта” си кола той започнал да трепери за по близко съприкосновение с нея, облакът прах от нейното преминаване го погълнал, нещо вътре в него трепнало. „Аз се обърнах и тръгнах след Колата с всички сили които имах” казва той по късно. „Аз не можех да разбера как се движи със собствени сили. И когато мина покрай мен, без дори да се замисля защо я подгоних надолу по пътя, докато имах сили дя бягам.”

Той нямал никакъв шанс да догони колата, и така опита се превърнал в символ на неговия живот – винаги преследвал нещо което било отвъд неговия досег. По това време пътят бил празен, а колата отдавна заминала, младото момче продължавало да стои там и да вдишва изгорелите и газове. Когато приближил петънце от безценният и живец разсипан на прашният път, той паднал на колене и подушил мазното петно като че е попандал на оазис в пустинята.

Соичиро Хонда е роден в Яамахигаши на 17 новември 1906г. Неговият баща, Гихей Хонда, бил месния ковач, но когато се налагало можел да стане дори зъболекар.Майка му, Мика, била тъкачка.

Несекващият авантюризъм и желание за развитие на нови технологии имал своя корен в неговото детство. Семейството му не било заможно, но Гихей Хонда предал на децата си традицията на упорит труд и любовата си към механичните изделия. Соичиро скоро научил да точи остриетта на фермерските пособия и машини и как да прави свои собствени играчки. Една близка оризова мелница била оборудвана с малък двигател звукът от който го пленявал. Той настоявал дядо му да го води там всеки ден за да гледа как двигателя работи. В училище се сдобил с прякора „черноносата невестулка” , който на японски е леко пренебрежителен, заради лицето си което винаги било изцапано от факта че пмагал на баща си в ковачницата.

Детстовто на Соичиро Хонда е пълно с примери за техническа находчивост, включително изплозването на велосипедна гума за направата на семейния печат върху училищните доклади с незатоволителни оценки.

Велосипедите имали и друго значение – тези които баща му продавал в магазина впоследствие помагали на Хонда да шлифова инжинерните си умения. Докато растял, мечтата за кола по провинциалния път му действала като магнетична сила, теглейки го още по-близо към механичните неща. През 1917 пилот на име Арт Смит долетял в венно летище Уачияма за да демонстрира акробатичните способности на своя биплан. Хода „нападнал” малката семейната касичка, „заел” един от велосипедите на баща си и карал 20 километра до място на което не бил ходил преди. Скоро след като пристигнал там разбрал че цената за полет надхърляла възможностите му, но се качил на едно дърво и гледа самолета в действие, и това ми стигало. Когато Гихей Хонда разбрал че сина му е на летището, той бил впечателн от инициативността му, решителността му и инициативността му и изръжливостта му отколкото ядосан заради парите и колелото!

Следва продължение......

Това е част първа от The Man Behind the Legend

С художествените преводи не съм много на ти отново казвам ако някой има по добри предложения нека да ги сподели! Особено с точността на населените места в Япония съм почти убеден че някое от тях не се пише така!

 

Ако някой има желание да се наеме със стилизирането и подребата на статията ще съм благодарен, аз литературата едвам съм я изкласил :D:unsure:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

заемам се с редакцията :unsure: не знам колко ще ми отнеме , но ще я направя ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя редакцията ще е по тежка :unsure: Всеки от нас си има виждане за превода. До сега четох темата "Кой с какво се занимава" и не видях някой филолог :D който да може да го пипне професионално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човекът зад Легендата Хонда. Част втора

 

През 1922 Хонда работел в автосервиз в Токйо на име АРТ Шокай. В началото вършел черната работа, но с времето ставал опитен механик. Той работел по състезателната кола Арт Даймлер, известната машина била рожба на брака между самолетен двигател „Къртис” и шаси на Америкън Мичел. Нуждата да прави части за това чудовище го е научила да прави неща които в по късно в живота му ще се окажат безценни.

Когато Шиничи Сакибахара се състезавал за първи път с колата на писта Цуруми и спечелил трофея Чейърман, младият мъж който бил до него бил неговият механик Соичиро Хонда. Той бил на 17 години.

Когато клиентите докаравали Мерцедес-и, Линкълн-и и Даймлер-и за подобрения, опитът на Хонда растял правопропорционално с неговата амбиция.Четири години след това първо състезание той отворил свой Арт Шокай сервиз в Хамамацу. Той отворил врати за клиенти в деня в който на хиляди километри в Дайтона Бийч, Франк Локхарт катастрофирал смъртоносно опитвайки се да подобри рекорда за най-висока скорост по земя. Двадесет и пети април 1928. Американският състезател и Япоснкото дете живеели в различни светове, имали много общо по межу си непреодолимото им желание да поемат рисков

Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Разностранна информация за ХондаСписък на Хонда возилаСписък на Хонда мотоциклетиСписък на Хонда двигателитова е нашата тема за двигателиСписък на Хонда Скоростни кутииИнформация за АкураСтатията за Хонда в англоезичната википедия от която имаме преведи фрагменти.Като поразгледах първия линк там има доста материали. Както и в самата Википедия. Някой от тях имат нужда от превод а някой, като нашата тема за двигателите само от редакция. С нея мисля да се захвана аз. Който има информацията в табличен вид, ако може да ми я прати, защото в противен случай ще изкукуригам ако трябва да си я набвям от форум и да я оформям.Благодаря предварително на хората които ще се отзоват и тези които вече са се отзовали! Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да именно за това пиша че търсим човек който да стилизира преведените неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
VTEC :whistle: Отново за превод. Аз пак да питам има ли някой таблиците с двигателите на хонда на файлове или ще трябва да си ги сваля от форума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля ви, колеги, дайте българския текст насам за редакция, когато решите, че е поприключен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Непременно, щом изявяваш желание :whistle: Само да го преведем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О повярвай ми няма :rolleyes: Материали на български за Хонда и за Хонда Мотор Ко. на български почти няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Al Capone, вземам статията за VTEC за превод. :cool:

Редактирано от Калоян Кателиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ме и мен с преведена есенция от текста за VTEC:

Та, какво е VTEC? VTEC е съкращение, запазена марка на Honda, изразяващо Variable valve Timing and Electronic lift Control (Променливо Тактуване на клапаните и Електронен Контрол на повдигането). Казано просто, това е метод за директна промяна на профила на гърбицата, който клапаните „виждат”, така че да може да се ползва оптимален профил във високите или ниските обороти. Понастоящем Honda има три различни VTEC системи в продажба в САЩ, но основните разлики са в сложността на изпълнението им и целите на конструкцията. Тъй като високопроизводителната версия се дискутира най-често, ще опишем нея: високопроизводителната система VTEC, която е дебютирала в Honda NSX, по-късно е станала достъпна при някои други модели - Integra, Prelude, del Sol, Civic, Accord и т.н.	Използването на радикални гърбични профили за подобряване мощността на двигателя определено не е нищо ново, но проблемът се корени в развъртането. Самите аспекти на гърбичния профил, които го правят толкова полезен за мощността, са именно създаването на идеална ситуация за силен приток на въздух при високи скорости на двигателя. Уви, това което работи добре в тази ситуация, има точно обратния ефект върху въртящия момент и развъртането в ниските обороти. Вероятно всички сме чували някога за резачката V-8, която има толкова радикален гърбичен профил, че не може дори да поддържа празен ход и шофьорът трябва постоянно да натиска газта, за да поддържа двигателя. Какво да се направи? Ами какво ще кажете за два гърбични профила, всеки оптимизиран за по една половина от целия оборотен диапазон? Honda постигат това по доста прост метод. Представете си, ако искате, един цилиндър на DOHC двигател (т.е. с два разпределителни вала) с 4 клапана на цилиндър. Има 4 гърбици, всяка от които директно взаимодейства с клапан (два смукателни, два изпускателни). Системата VTEC има още две гърбици помежду всяка такава двойка. Тези две гърбици могат да ни служат във високите обороти, докато другите – в ниските обороти. Гърбиците в този случай задействат клапаните чрез комплект повдигачи, така че механичната връзка между тях да може да бъде нарушена, ако пожелаем. Третата, високооборотна гърбица, също си има такъв водач, но той е в свободно състояние и не допринася с нищо. С ускоряването на двигателя нагоре в оборотния диапазон, той преминава през мощностния пик на нискооборотните гърбици. Тогава, при определени скорост на мотора и позиция на педала на газта програмирани в паметта на компютъра, се изпраща сигнал, който по електронен път отпушва шпул-клапан, при което масло под налягане се насочва към една механически плъзгаща се шпилка. Тази шпилка сключва повдигачите към водача на високооборотната гърбица. Тъй като този профил е по-стръмен и висок спрямо другите четири гърбици, той ще ги замести. В рамките на няколко милисекунди напълно сте променили тактуването на клапаните и мощностния диапазон на двигателя започва отначало. Очевидната печалба от това е в мощността при високи обороти, асоциирана с радикалния профил на гърбицата, който има малък или никакъв отрицателен ефект върху празния ход в ниските обороти, развъртането или въртящия момент. Просто промяна на двигател с фиксирано тактуване на клапаните към гърбични профили с високооборотно такова, изполвано във VTEC, ще създаде двигател, абсолютно бездушен под 5000 об/мин. Чисто и просто, тази система има за цел да подобри производителността най-напред, с малък или никакъв ефект в другите аспекти. Но такава една система може да се ползва различно, както в Civic VX. В този пример, нискооборотните гърбични профили придават колебателно тактуване, като единият клапан се отваря напълно, а другият – съвсем мъничко. Това се прави с цел да се създаде вихър в горивната камера предизвикващ по-добро възпламеняване, което комбинирано с компютърно задействано бедно изгаряне, помага за постигането на по-добра икономия. Високооборотните гърбици в този двигател са с по-конвенционални профили в комбинация с 16-клапана на 4 цилиндъра за предоставяне на повече мощ в случаите на преминаване или сливане. Системата VTEC, използвана в повечето модели Civic (EX, Si и del Sol Si, но НЕ и del Sol VTEC) е малко по-близо до тази в NSX и т.н. Разликата се състои в това, че тази система е силно опростена и работи САМО със смукателните клапани. Изпускателните се задействат от конвенционални гърбици, което някакси намалява ефекта от пълна VTEC система. Това се прави донякъде с цел намаляване на цената.	Отрицателните ефекти? Много са малко, всъщност. Очевидно е много скъпо, тъй като се ползват много сложни части. Най-големият недостатък е наличието на само два VTEC режима на клапанно тактуване. Много инженери все още търсят начини за получаване на безкрайно променливо тактуване, така че то да може да се оптимизира за всяка скорост на двигателя, а не само за ниски и високи обороти. Системата на BMW подхожда към този метод по съвсем различен начин за промяна на тактуването. Може да се настройва почти до безкрайност *в собствения си диапазон*, но за съжаление има много по-малък размах между двете екстремални точки на променливостта си, отколкото в системата на Honda.
Редактирано от Калоян Кателиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпи съфорумци, нашата статия за Хонда Мотор Ко. във BG.Wikipedia.org почва да придова образ и подобие. Тук в тази тема някои колеги помогнаха това да стане реалност. Не твърдим че сме професионални преводачи или че сме филолози (ако има такъв сред хората помогнали статията да върви на пред моля да ме извинят). Ако има хора които имат желание да се заемат със стилизирането на статията нека се обърнат към мен за да им пратя файла, също така ако има някой запознат със интерфейса на Википедия за набиране на текст да нека също не се стеснява да си каже. А ето и самата статия сглобена и чака стилизация:

 

Съдържние

1: История на “Honda Motor Co.”

2: Стратегия и Имидж

3: Иновации

4: Маркетинг

5: VTEC - запазена марка на Honda

6: Соичиро Хонда – Човекът зад Легендата

 

 

1: История на “Honda Motor Co”

 

1936-Първото състезаниена С. Хонда в “All-Japan Rally”

1937-Първата компания на С. Хонда “Tokai Seikai Heavy Industry” (TSHI)

1942-1945-С. Хонда продава (TSHI) на “Toyota Motor”

1946-Сойчиро Хонда създава “Honda Technical Research Institute” (HTRI)

1947-излиза първият продукт на С. Хонда това е двигател с мощност ½ к.с. наречен A-TYPE

1948-Сойчиро Хонда заедно с Такео Фуджисава основават “Honda Motor Co” - излиза 90сс B-TYPE

1949-на пазара се появява първият мотоциклет на “Honda Motor Co” ”D-TYPE” наричан още “The Dream” с двутактов двигател

1951-появява се 146сс ”Е-TYPE Dream” като през октомври същата година производството му достига до 130 броя на ден

1952-произвежда се първото т.нар. “CUB” (зверче) “F-TYPE”. Производството му достига 6500 броя на месец което било 70% от пазара на двуколесно МПС в Япония

1953-излиза модела “J-TYPE BENLY”-90сс , едноцилиндров четиритактов мотоциклет с 3-степенна скоростна кутия и мощност от 3,8к.с.

1954-излиза 200сс скутер “JUNO”.През следващите няколко години “Honda Motor Co” произвежда рзлични модификации на моделите “The Dream” и ”BENLY”.

1957-“Honda Motor Co” произвели техния първи двуцилиндров мотоциклет C70 Dream

1958-поставят електрически стартер на С70 като го преименуват на С71. Излиза 250сс модел “С100 Super Cub”

1959-първият продаден мотоциклет на “Honda Motor Co” в САЩ. През същата година фирмата дебютира и на европеския пазар с представянето в Амстердам на модела “C72 Dream”. Honda racing team” участва на състезанието “Isle of man TT race” и взима шесто място при 125сс.

1962-излизат концептуалните автомобили “S360” и “T360”, както и модела “S500” , който е първият спортен автомобил в Япония.

1963- за първи път фирмата участва на “ Formula 1 Grand Prix”. Поизвеждат се мотоциклетите С77 с 350сс двигател и супер спортния СВ77 с мощност 28,5 к.с.

1964-излиза спортния автомобил ”S600 roadster” и мотоциклетите “С95” и “СВ160”

1965-Хонда записва първата си победа на “ Formula 1 Grand Prix” в Мексико. Излиза модела СВ450 с 43 к.с. 5 степенна скоростна кутия с максимална скорост от 104 мили в час. Хонда произвежда портативен генератор “Е300”

1966- излиза модела “N360 mini” компактен автомобил с двигател въздушно охлаждане

1967-Хонда печели “ Formula 1 Grand Prix” в Италия. Започва производството в новия завод на “Honda Motor Co” в Сузука.

1968-излиза модела “Н1300” суб компактен автомобил двигател с въздушно охлаждане Започва производството на по-висок клас мотоциклети “СВ250” и “СВ350”

1969- дебют на мотоциклета “СВ750” с четири цилиндров двигател, дискови спирачки достигащ скорост 120 мили в час.

1970-модифицират се моделите “СВ250” и “СВ350”. Хонда навлиза в “Off Road” пазара с мотоциклет за мотокрос “Elsinore”

1971- излиза моделът “500СС”

1972- дебют на модела “Civic”

1973- излиза революционния двигател “CVCC”. Многобройни победи в мотокрос състезанията-повече от 70 титли. Моделът “Civic” става автомобил на годината. Сойчиро Хонда и Такео Фуджисава напускат управлението на “Honda Motor Co” неин президент става Киюши Кавашима.

1974- Хонда произвеждат извънбордови двигатели за лодки “В75” и “В45”

1975-появата на модела “GL1000 Gold Wing”

1976-дебют на модела “Accord” хечбег с три врати и с двигател “CVCC”.

1977-появата на двигатели за лодки от серия G100/150/200/300/400.

1978-дебют на модела “Prelude”

1979- завръщане в Световния шампионат по мотоциклетизъм.

1980-дебют на компактния автомобил “Quint”(Integra), лимузината “Balade”. Излиза втора генерация на “Civic” с 3 врати и с двигатели 1300сс и 1500сс “CVCC”.

1981-дебют на модела “City”. Излиза “Civic sedan” с 4 врати и с двигател 1500сс.

1982- появява се “Accord” втора генерация.

1983- Хонда се завръща във “ Formula 1 Grand Prix” след 15 годишно прекъсване. Първият поръчков мотоциклет с Vобразен двигател “Honda Shadow”

1984- излиза трета генерация на модела “Civic” и модела “CRX” ползващ шасито от Сивика, появява се и втора генерация на “Prelude”

1985-победа при 250сс и 500сс класове в Световният шампионат по мотоциклетизъм.

1986-излиза трета генерация на “Accord”. Появява се луксозния седан “Legend” с V образен 6 цилиндров двигател.

1987- в модела “Prelude” се въвежда системата 4WS (Four-wheel Steeling) 4 завиващи колела. Излизат моделите“Accord coupe” и “Legend coupe”. Въвеждане на “AIRBAG” система.

1988-излиза четвърта генерация на “Civic” и втора генерация на “CRX”. Въвежда се системата (Real-time 4 Wheel Drive) постоянно задвижване на четирите колела в модела “Civic Shuttle”.

1989- Сойчиро Хонда е първият азиатец включен в американската “Автомобилна зала на славата” (U.S. Automotive Hall of Fame). Изработен е нов двигател “VTEC” (Verible Valve Timing and Lift Electronic Control System)- променливо газоразпределение контролирано чрез софтуер, при което се постигат внуши- телните 100к.с. на литър. Двигателят е 1.6 литров със 160к.с.

1990-дебют на новият спортен автомобил “NSX” Излизат и втора генерация на “Integra”, втора генерация на “Legend” и четвърта генерация на “Accord” във варианти (sedan, coupe, aero deck).

1991- Сойчиро Хонда умира, на преклонната възраст от 85 години. Дебют икономичния двигател “VTEC-Е”

1992-излиза пета генерация на модела “Civic” , четвърта генерация на модела “Prelude” . Дебют на модела “CRX Del Sol”; Модифицира се двигателя “VTEC” Открива се завод във Великобритания.

1993- излиза “Civic Coupe”; монтира се двойна “Airbag” система. Хонда печели Световното състезание за автомобили захранвани от слънчева енергия ( World Solar Challenge) с отбора си “Honda Dream”

1994-Хонда влиза в Индикар сериите; Дебют на семейния миниван “Odyssey”; Излиза пета генерация на модела “Accord” и трета генерация на “Integra”.

1995-Хонда въвежда първият автомобил със стандарт “LEV”( Low Emission Vehicle) ниско емисионен.

1996-Победи на Хонда в Индикар и “World Solar Challenge”; излиза шеста генерация на “Civic”; Появява се новият поръчков мотоциклет взаимстван от “Gold Wing” “Valkyrie”

1997-Разработва се “Honda EV PLUS- electric vehicle” – електромобил; На пазара излизат и моделите “Integra TYPE-R” и пета генерация на “Prelude”

1998-дебют на високо проходимия модел ”CRV”

1999-“Honda Motor Co”Inc. празнува своя 50 годишен юбилей; Дебют на модела”HR-V” Излиза шеста генерация на “Accord”

2000-Дебют на спортния модел “S2000” , дебют на хибридния модел “Insight”, както и на хуманоида на Хонда “ASIMO” Хуманоида “ASIMO”

2001-излиза седма генерация на “Civic”, както и спортната му версия “Civic TYPE-R” излиза и “Civic Hybrid” комбинация между бензинов и електрически двигатели.

2002-модернизира се ”CRV”; дебют на 4 тактов 5 цилиндров мотоциклед RC211V;Излиза седма генерация на “Accord”

2003-дебют на моделите “Element” и “Pilot”. Хонда произвеждат първият си дизелов двигател “i-CTDi”, който по-късно печели награда за най-добър дизелов двигател;Разработва се и двигател с водородно гориво “FCX”

2004-в Европа изализа модела “Accord” с двигател “2.2 i-CTDi” ; а в САЩ “Accord Hybrid”.

2005-Победа в Индикар състезанията; “Civic”печели “Motor Trend car of the Year Award дебют на “Honda Jet”- малък самолет HONDA JET

2006-излиза осма генерация на “Civic”, разработва се и автомобил с двигател “FFV-flexible fuel vehicle” задвижван с 100% етанол.

 

2: Стратегия и имидж

Хонда излиза на американския мотоциклетен пазар през 60-те, още като малка компания. Историята на малката фирма – производител, завладяла пазар, вече окупиран от утвърдени марки е предмет на академични спорове и поражда няколко теории, обясняващи огрмония и успех.

Първата теория е поставена през 1975, когато британското правителство възлага на Бостънската Консултантска Група (Boston Colsunting Group, BCG) да проучи причините за срива на британските производители на мотоциклети пред японските конкуренти. Докладът посочва, че японските производители (в това число и Хонда) продават огромно количество продукция, печелят от ефектите на разрастване на производството и изпълняват дългосрочни планове за развитие, докато британските фирми не инвестират достатъчно в развитието на бизнеса си чрез увеличаване на количеството продажби или продуктовата си гама.

Втора теория е развита през 1984 от Ричард Паскал (Richard Pascale) след интервю с изпълнителн

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги бавно и полека напредваме. В момента аз работя върху двигателите на Хонда. Абсолютно всички такива. Все пак статията е за Хонда Мотор Ко. тук става въпрос не само за коли и мотоциклети, а също така и за селскостопанска, строителна, комунална техника, морски и авиационни съоръжения. Отново имам молба който е в час със PHP и неща от сорта да погледне текстовия редактор на Уикипедия, за тези от вас които се занимавате с това може и да е детска игра, но за тези от нас които PHP звучи като старокорейски си е много страшна работа :P . Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук става въпрос не само за коли и мотоциклети

В тоя ред на мисли - да взема да потърся нещо и за ASIMO ли ... ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да разбира се ASIMO е част от Хонда, частта с космическите технологии, а нея май всички сме я изпуснали :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ASIMO е част от Хонда...май всички сме я изпуснали :)

Няма нищо, то е от любов към каручката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имате нужда от още преводачи, на линия съм... само дайте знак, т. е. линк :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам туак един преводач (BUltra) ако е полезно може да пусна някой текст да го преведе ако въобще е вярно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Машнинния превод не ни върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Машнинния превод не ни върши работа.

Напишете какво е нужно да се превежда, сори че не можах да прегледам предните 2-3 страници с постове, но нямам време.Готов съм да помогна с превод от английски или немски език.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та за тази тема ще ти се наложи да ги прегледаш. Там са дадени статиите за превод и за редакция. Бърза работа нямаме, никой за никъде не ни гони. Разгледай я темата и добре дошъл в инициативата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...