Jump to content
Shorty

Дневни светлини

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колеги днес си купих дневни LED светлини, така наречените Daytime Running Lights или DRL.Та въпроса ми е някой монтирал ли си е такива светлини на колата да обясни как става.Разбрах, че като запалиш колата трябва да светват автоматично и при включване на габарит или къси гаснат.Ще съм благодарен ако някой се е занимавал с монтажа да сподели.

Редактирано от Shorty

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За да стане по ясно взел съм нещо такова http://drl.viewbg.net/auto-led-drl.htm , а не разните модули за дневни светлини и се чудя как да ги вържа, никъде не намерих информация....

Редактирано от Shorty

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взел си си два модула с по 5 светодиода всеки на 12V . Можеш да ги свържеш в каквато пожелаеш зависимост от уредите за управление по таблото или според УКАЗАНИЕТО ЗА МОНТАЖ , намиращо се в кутията им. При липса на такова се обърни за съдействие към продавача .

Разните там модули за управление на светлините могат да управляват и тези дневни светлини /,а не само фаровете Публикувано изображение/ , като предлагат включително и комбинации по между им.

http://www.tuning.bg/avto-novini/drl-dnevni-svetlini-polezna-informaciya-otnosno-izpolzvaneto-im-v-balgariya-23124

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак не получих отговор къде точно да ги вържа, иначе статията я изчетох още преди това.А инструкции за монтаж за съжаление нямам в кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ми снимката и ще ти стане ясно. Иначе казано, на самата кутия си пише указание, за монтаж. Вържи ги за габаритите и си сложи диоди вместо крушки. Като пуснеш габаритите ще ти светят и дневните, също така няма да усещаш консумацията.Ако нямаш халогенни фарове, си ги монтирай на тяхното място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с диодни габарити, имам и халогени които си слагах допълнително не са стокови, но ще ги махна, защото нещо не ми харесва как седят и как светят и на тяхно място ще сложа DRL-a.А трябва ли да ги прекарвам през реле като халогените или ги вързвам за габарита и тва е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хубаво е каквото и да се вързва да минава през реле и бушон особено ако са по-големи консуматори аз си вързах халогените без тези работи и при по-дълга работа копчето се стапя :) а това за дневните светлини не го разбрах аз?! отгоре отгоре четене може да се кара на халогени през деня?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вързах ги към единия габарит и за сега нямам проблеми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вързах ги към единия габарит и за сега нямам проблеми!

Е как ще имаш, зачетели се колко по-малка консумация имат от халогенните фарове, или консумират колкото габаритните крушки. Сложи и едни диоди, вместо габаритни крушки и си пушка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ми снимката и ще ти стане ясно. Иначе казано, на самата кутия си пише указание, за монтаж. Вържи ги за габаритите и си сложи диоди вместо крушки. Като пуснеш габаритите ще ти светят и дневните, също така няма да усещаш консумацията.Ако нямаш халогенни фарове, си ги монтирай на тяхното място.

На тяхно място ако са дали куките няма ги третират като фарове за намалена видимост?А само с габарити в движение не дават ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вързах ги към единия габарит и за сега нямам проблеми!

Колега като са вързани за габарита, и като светнеш фаровете дневните не продължават ли да светят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, и аз се замислям да си взема въпросните дневни светлини, но се чудя къде да ги монтирам, единственото удобно място (по закон) изглежда под фара. Някой слагал ли си е там да каже как изглежда колата (6-ца хеч) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега SandocanD14, я качи няква снимка на DRL-а където си го монтирал. На аватара се вижда нещо, ама постни някоя друга снимка да видя как е станало че изглежда яко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качих снимка на светло в галерията си, колега, ако някой се интересува мога подробно да му обясня процедурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре се е получило, ама моята е преди фейслифта. Въпреки това мога да пробвам нещо такова, благодаря Публикувано изображение

Редактирано от enchev87

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой монтирал ли е модул на Сивик 6 хеч японка? Искам да сложа най-базовия. Трябва само да може да се настройва в проценти и да се изключва при пускане на светлините.
 
CarDRL®4S читави ли са?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрия вариант, а пък и според мен най-готино става е като си вземеш един сет от тези крушки и им изрежеш широката част(Н4 е като за фар, но стават) и по този начин ще я побереш в дупчцицата  за габаритите.Връзваш ги като за габарити и леко само ги закрепващ отзад със силикон да се държат(на фара отзад, но тряа се свали). Първо, че свети бяло и всички си мислят, че имаш ксенон, второ, че като те спрат няа да ти се правят, ама сега тия светлини не са фарове бла бла, трето, че не закачаш някви неща по бронята дето повечето пъти изглеждат зле(според мен) и когато пуснеш и фаровете светлината е доста по-бяла от преди това. НО това не става за през нощта, защото както изглежда, (в самия фар) че свети супер ярко, така няма нищо пред теб :D :D И струват 20лв.bright_h4_7.5w_high_power_led_h4_led_hea

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се занимава с афтърмаркет самоделки. Габаритите ще светят и през нощта, таблото ще свети, номер, габарити отзад също...пък трябва и да ги включваш. Мислил съм доста по тоя въпрос и модула си остава най-доброто решение. 30лв. струва, монтира се за не повече от час и повече не го мислиш. Сам се пуска, сам се гаси...30% сила на дългите и заспива. 

 

Реших да е модула на тоя пич:

http://smartdrl.com/

 

Колега от форума сподели, че познава поне 4-5 човека, които го ползват безпроблемно от години, включително и той.

 

Ще пиша отново като се сдобия с него.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си взех модул за 6-7лв от тук:

http://hobby.neomontana-bg.com/

Работи перфектно. С допълнителни светлини съм, но има и модул за управление на заводските светлини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ДСТ-12-Ш-5" може би ще свърши работа, но не знам дали ще понесе товара на дългите (2х60W), тъй като навсякъде пише, че е проектиран за 2х55W. Другата въпросителна е има ли вградени някакви електрически защити. Очаквам отговори на тези въпроси от производителя. Иначе цената от 12.5лв. е прилична.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и отговора на производителя:

 

 

Не е проблем такава малка разлика в мощността; има резерв.
Няма ел. защити, трябва да се използва външен предпазител в силовата верига.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...както казах, аз съм дпволен, цените са много добри и освен това подпомагаме българския малък бизнес

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модула на "smartdrl" е при мен. Сега се чудя дали мога да го захраня направо след контактния ключ във веригата на "ACC", т.е. към допълните консуматори като радио и жак за запалка? Идеята е модула да се анулира като консуматор след вадене на ключа. Консумацията му е малка (споменава се 0.0008А), но все пак е по-добре да се шунтира директно, при все че не искам да ползвам функции като "забавено изключване" и "изпращане до вкъщи". Модула е с предпазител 15А, но мисля, че реалната му консумация ще е доста по-ниска. При настройка 30% на дългите общата консумирана мощност ще е 36W или около 3А. В същото време веригата нa "ACC" се разклонява в 2 клона с предпазители 10А. Според мен няма да е проблем?

 

=> Схема на свързване на модула:

post-23991-0-69109400-1441695637_thumb.jpg post-23991-0-19269000-1441695661_thumb.jpg

 

=> Свързване на червен и оранжев кабели:

post-23991-0-78483700-1441696282_thumb.jpg

 

=> Свързване на черен кабел (сигнал от габарит) към клема 17 (червено/черен кабел) на букса С421:

post-23991-0-53044800-1441697030_thumb.jpg post-23991-0-05949600-1441697119_thumb.jpg post-23991-0-38177500-1441697143_thumb.jpg

 

=> Свързване на син кабел (маса) към точка G401:

post-23991-0-72080700-1441697345_thumb.jpg post-23991-0-39208900-1441697433_thumb.jpg

 

=> Свързване на жълто/зелен кабел (дългите светлини) към червено/син кабел (клема 1 на букса С422):

post-23991-0-88378000-1441698592_thumb.jpg post-23991-0-78940200-1441698831_thumb.jpg post-23991-0-62295800-1441699166_thumb.jpg

 

Има една подробност тук. Индикатора за дълги в таблото е вързан паралелно на дългите и има вероятност и той да мъждука докато модула функционира, което не е болка за умиране:

post-23991-0-35359200-1441698899_thumb.jpg

 

Това трябва да е достатъчно, за да функционира модула.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да покажа къде точно се връзват червения + оранжевия кабел:

 

post-23991-0-89211700-1441701856_thumb.jpg

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултата е налице:

 

post-23991-0-90973700-1441742093_thumb.jpg

 

Дълги на 30% с плавен старт. Вадиш ключа и всичко приключва, никакво забавено изключване и т.н.Свързването е точно както съм го описал по-горе, с една незначителна разлика - сигнала от габаритите го взех от червено-зеления кабел разположен на същата букса, на която е рзположен и червено-синия за дългите...не ми се ровеше в задната част на таблото с предпазителите. 

 

п.п. Както очаквах индикацията за дълги на таблото свети съвсем слабо - един вид като индикация, че модула работи и КАТ няма да ви спрат. :)

 

:thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една снимка на светло:

 

 

post-23991-0-87916700-1442073461_thumb.jpg

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една поправка на свързването: оранжевия кабел не трябва да се връзва заедно с червения, а трябва да се премести на втори контакт (преди палене), защото в противен случай като върнете ключа на първи контакт (ACC) и да речем искате да продължите да слушате музика в колата, фаровете не изгасват. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...