Пламен Керчев 1 #1 Публикувано 14 Януари, 2016 (Редактирано) Здравейте. Предстои ми смяна на масло за двигателя и бих искал да се допитам до хората с опит и знания в тази област. Насочил съм се към марката REPSOL и се двоумя между това http://www.repsoloil.bg/producti/repsol-elite-evolution-sae-5w40.html и това http://www.repsoloil.bg/producti/repsol-elite-evolution-long-life-5w30.html . Избрал съм въпросните масла след доста четене из форума и съобразяване с характеристиките на всяко едно. Може би бих избрал първото заради по високият вискозитет при по високи температури и предвид , че двигателят не е първа младост и минимизиране разходът на масло. А второто не бих избрал точно по обратната причина, че по ниският вискозитет при високи температури, може би ще увеличи разходът на масло. Отворен съм и за други предложения. Редактирано 14 Януари, 2016 от Пламен Керчев Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #2 Отговорено 14 Януари, 2016 Или може би това http://www.repsoloil.bg/producti/repsol-elite-competicion-5w40.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #3 Отговорено 14 Януари, 2016 Или може би най-доброто, разбирай най-истинското 10W40 полусинтетика на пазара Явно си пропуснал това: "Синтетично моторно масло разработено на база опита на състезателните отбори на Repsol. Способно е да се справи с екстремните и променливи условия на всеки кръг от състезание. Препоръчва се, като най-добрия избор за повечето съвременни и прецизни автомобилни двигатели на пазара." т.е. колко съвременен и прецизен е В20**, и в колко кръга от рали шампионата ще го караш?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #4 Отговорено 14 Януари, 2016 Изхождам от препоръките на производителя за този двигател а именно 5W30 и в предвид че мотора е на няколко стотин хиляди км. може би 5W40 ще е добро решение. А и мненията който съм чел в този форум а и не само ме карат да се насоча към синтетичните масла като по качествени. А това дето го пише по етикетите на маслата е повече търговски трик за повече продажби. Повече внимание трябва да се обръща според мен на техническите характеристики на дадено масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #5 Отговорено 14 Януари, 2016 (Редактирано) какви са им цените? Виждам ги на 70 и 90лв ... и никъде не намирам тех данни - състав демек Evolution e MidSAPS - по-екологично, с ПАО (10-20%), не повече, - темп на замръзване -39, TBN - 7.5 Competition e FullSAPS, хидрокрекинг - може би е по-подходящо? темп на замръзване -36 - чист хидрокрак, TBN 10 В по-старите х-ки, Еволюшъна е имал -49 - явно формулата е променена. Не значи че непременно е по-лоша. Но мидсапса е по-добър ако караш на газ или имаш катализатор/дизел с ДПФ Вискозитетът им е почти еднакъв - 14 при 100гр целзий (на 5в30 нормата е 9.5 до 12.5) Пакетът присадки на мидсапса ще е по-беден заради еко изискванията За подобни пари MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 5L или Shell Helix Ultra ми изглеждат с по-добри х-ки PS: изборът на http://www.oil-club.ru/ мисс ПАО 5W-40 (либо ПАО + гидрокрекинг или GTL) Shell Helix Ultra 5w-40Liqui Moly High Tech 5W-40Totek Astra Robot HR 5W-40Idemitsu Zepro Racing 5W-40мисс Гидрокрекинг 5W-40Лукойл Люкс Синтетическое 5W-40ZIC XQ 5W-40 API SMNGN Gold 5W-40 (в България е Eurol SuperLite) Ето един сгоден документ на Еурол - http://www.eurol.com/en/productfiles/pi/669-eurol-super-lite-5w-40.pdf Може да се видят вискозитетите на цяло семейство от 0-20 до 5-50, еднаква база с различни присадки Редактирано 14 Януари, 2016 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #6 Отговорено 16 Януари, 2016 След дълго проучване и най вече четене из форумите реших да ползвам това http://www.bulmotors.com/car-oil/motor-oil/xenum-5w40/xenum-x1-5w40 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #7 Отговорено 16 Януари, 2016 След дълго проучване и най вече четене из форумите реших да ползвам това http://www.bulmotors.com/car-oil/motor-oil/xenum-5w40/xenum-x1-5w40 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #8 Отговорено 17 Януари, 2016 http://www.oil-club.ru/forum/topic/7328-7328/http://www.oil-club.ru/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=11769 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #9 Отговорено 17 Януари, 2016 И какво ти е мнението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #10 Отговорено 17 Януари, 2016 А, аз чета просто анализа от дадения горе линк http://www.oil-club.ru/forum/topic/7328-7328/ Ик спектр Фурье нам говорит что это масло гидрокрекинг, эстеров в нем сами видите 1-2%. Според спектроскопията е крак за основа, има 1-2% естери, мидсапс масло, стандартен пакет присадки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #11 Отговорено 18 Януари, 2016 Алекс от субару форума препоръчва за бензинови двигатели на газ маслото да е задължително мидсапс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #12 Отговорено 18 Януари, 2016 да, аз в момента съм с eco-nergy 5-30 на Мотул - води се А5-Б5, но по х-ки почти напълно покрива мидсапс - сярата е маалко вповече (с 0.15%), но пък другите добавки са вповече... ще видя как върви и напролет ще пиша за резултата и дали ще го продължа. От Англия дойде на 50лв ... В крайна сметка най-важното е маслото да се сменя навреме - преди да е умряло Другите които оглеждам са Тойота ОЕМ (65лв туба 5л), Мобил Х1 (но не намирам изобщо в България такъв, само 3000 Х1, който не е със същата формула), Мобил ESP (80лв) и Шел Хеликс H7 - всичките 5-30 Горните си харесах разглеждайки анализите от руския сайт - на "нови" масла и такива след като са отработили. Хем ми се иска да сипвам Амсойл, хем 130лв за 4л ми идва дебело Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #13 Отговорено 18 Януари, 2016 Днес го сменям и ще пиша за първи впечатления. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #14 Отговорено 18 Януари, 2016 Между другото, довечера мога да кача едни снимки, от моята смяна.Понеже не бях сигурен преди какви масла са слагани, а имах едно нонейм 10-40, което ми беше дошло без пари - направих нещо като примвка при смяната. Излях старото, смених филтъра, сипах 10-40, поработи колата 2-3 минути, излях 10-40, сипах мотула. за 3-4 минути работа, 10-40 което излях си беше СИЛНО променило цвета! Капнато на хартия, чистото масло даде безцветно петно, а миналото през картера даде кафяво ... Мотула като го сипах, след 50км и 3 часа работа беше все още прозрачна капката, почна да потъмнява чак след 500км и сигурно към 20 моточаса и пак - не беше толкова тъмен! Много жалко че в България няма къде да се правят анализи на масла, много би било любопитно какво е имало в промитото масло... ако подозирах че ще излезе толкова мръсотия щях и добавка за промиване да сложа Довечера yе отворя една темичка където ще следя мотула как се държи и ще сложа снимките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #15 Отговорено 18 Януари, 2016 Днес както написах по горе смених маслото и първите ми впечатления са че двигателят утихна и заработи много по тихо.Това е засега по нататък ще пиша за поведението му във времето. Между другото да споделя че преди да сменя маслото налях добавка за промиване на двигателя и след източването старото масло действително беше доста тъмно на цвят което значи че добавката си е свършила работата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #16 Отговорено 20 Януари, 2016 С новото масло колата пали по лесно при сегашните минусови температури. -17 градуса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo_vladov 3 #17 Отговорено 21 Януари, 2016 С каквото и ново масло 5W40 или 5W30 да е, все ще пали по-лесно си мисля. Според мен малко се вманиачавате, ама това си е мое мнение. И хондата, и голфа преди и саксото още по-преди съм гледал да не са ментаци най-важното маслата и да са с правилния вискозитет. На марки не робувам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Пламен Керчев 1 #18 Отговорено 21 Януари, 2016 А каква е рзликата между две масла 5W40 с разлика в цената от 50 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chy 22 #19 Отговорено 22 Януари, 2016 А каква е рзликата между две масла 5W40 с разлика в цената от 50 лв. Ако е истинско има,ама инак си е петдесетак в повече в джоба на негодяите.А в милата ни татковина не се знае какво точно купуваш.Наскоро чух някакъв слух за менте кастрол едж магнетик 5в30 в туба 5 л... Дали да е 0в30,5в30 или 10в40,пък дори и 15в40 всеки собственик решава сам .Производителя препоръчва да се използва джиниън хонда моторно масло(нещо което никой от нас не прави),при температурни диапазони както следва от под -30 и над +40 да се сипват 0в20,0в30,0в40,5в30 5в40; При температури от -20 до над+40 са 10в30,10в40 и от -15 до над +40 е 15в40..За себе си съм решил и купувам така нареченото бмв(кастрол) масло от варел от човек на когото вярвам на цена 12лв/л(10в40) с двойнодействащ маслен филтър за 20.Колата ми по километраж е на 140к км,според мен е на поне 500к,нямам желание да се разтече кат лейка оттук оттам,както ми се е случвало с друг автомобил...Отделно от това маслото го сменям на 10к.км или на 12 месеца,тоест пряко сили да направя 3 смени за две години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #20 Отговорено 25 Януари, 2016 Дали маслото е 0- или 20- това влияние върху разтичането няма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове