Jump to content
tihomirone

Вероятен проблем от газова уредба ?

Recommended Posts

Здравейте. Март месец си сложих газов инжекцион Романо (с ОБД) и съм много доволен, но ми се появи следният проблем - някои от скоростите започнаха да влизат по-трудно. Първо си помислих, че е заминаващ си съединител, обаче това не се случва всеки ден и явно не е. Гледах някакви клипчета в нета и си оправих техниката на сменяне на скоростите (преди това ги вкарвах всичките директно) и нещата доста се пооправиха, но като цяло според доста хора е от кофти синхронизатор на скоростната кутия. Един колега, който доста разбира от коли ми метна идеята, че ако газовата не е регулирана добре, може да създава вибрации и да разбъзиква синхронизатора. Покарах 2-3 пъти на бензин и наистина скоростите влизат мазно (не перфектно, но достатъчно добре). Колегата има и друга версия - кофти тампони на скоростната кутия, а отделно че имам едно скърцане, което май е от тампон на двигателя.

В момента имам много добра возия като цяло (почти неотличима от бензин) при много малко по-висок разход. Чудя се дали да ходя да ми вдигнат настройките и разхода. Нямам много опит и съветите ще са добре дошли.

 

P.S. Имам и страничен въпрос - казаха ми, че като навъртя 300 часа, компютъра ще подаде сигнал при всяко изключване. Обаче докато карах преди няколко дни, подаде няколко писукания и спря, което ме навежда на мисълта, че може би не е при изключване. Някой има ли опит с това ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои да..

Ама първо ние ще питаме

1.Оборотите на празен ход на газ 750-850 ли са?

 -ако не отиваш при майстора дето ти е слагал уредбата

 -ако да продължаваме надолу с диагностиката

2.Скоростна кутия-на угасен двигател влизат ли всички скорости без задна нормално?

 -ако не-имаме механичен проблем свързан с луфтове от износване по управлението на кутията

 -ако да продължаваме надолу

3.Двигателя е запален,загрял и не си на скорост.Само натискаш и пускаш съединителя.Има ли променящ се шум от скоростната кутия?Проверката е хубаво да се направи ,когато е тихо наоколо и капака е отворен.А променят ли се оборотите като натискаш и пускаш съединителя?

4.На празен ход на загрял двигател,Потегляне на полусъединител на 1-ва скорост има ли претръпване,притрисане?

5.Пак ако потеглиш директно на 2-ра предавака с полусъединител.?

 

PS":По страничния ти въпрос.Да има такава опция,но едва ли е включена от софтуера.300 часа се минават за около година и половина яко каране.Алармата е свързана с доста обслужване и проверки,както и смяна на филтри.Звуковите сигнали ,както и операциите ,които се правят по време на TO са ти описани в гаранционната книжка на български...

Редактирано от Markony
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се забавих с отговора но ето го и него :

1. Точно в тези граници след като загрее двигателя. При запалване на студен двигател са 1400 и след малко падат до тези стойности.

2. Влизат идеално.

3. Шумът от двигателя не се променя по никакъв начин .

4. 5. Няма при притрисане при потегляне на първа и втора скорост, освен в някои случаи, когато компютъра се обърква. Това се случва понякога, когато съм спрял за малко и съм изключил двигателя и след това запаля и тръгна. Тогава обръща много бързо на газ и явно сместа е по-бедна. Но това продължава няколко секунди и след потеглянето.

 

Звъннах на единия газаджия и според него не от газовата уредба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Romano OBD е супер модел ГИ,но има някои момнети в бензиновата карта,които са без обратна връзка по ламбда сонда и ако настройчика на газовата е пропуснал да сложи ръчно близки стойсности до необходимите,може да има такава "неточности "

Примерно както споменаваш че палиш и тръгваш.Какво става в мозъка на Романото:

Имаш зададена настройка да обърне на 35 градуса след 15 секунди.Когато двигателя е загрял,мозъка чака само 15 секунди.Настройката на ОБД е по подразбиране-Ауто.Мозъка почва да обикаля всички протоколи,а те са 6,докато налучка,този който ползва Хонда.Това може да отнеме повече от 15 секунди.В този случай той обръща на газ по време-няма връзка с ОБД,не знае смесите и кара по базова карта ,която е бедна-резултата е прекъсване.

 

Какво бих направил аз:Ще обърна протокола дректно на Хондовия -ISO 9141.Ще измеря с прост хронометър след колко секунди на загрял двигател започва да ти работи ламбда сондата в режим на closed loop./Тогава вече бензиновия комп взима под внимание показанията на лмбда сондата и цялата щуротия с ОБД-то работи/.Ще добава към това време 5 сек. и ще получа времете за обръщане на газ на топъл двигател./около 18-20 сек./

Това по въпроса за ОБД-то

Отделно бих настроил базовата карта на ръка в стойности близки до реалните.Защо?

ОБД връзката от време на време се разпада.Това е свързано с грешки в комуникацията между вътрешните модули на автомобила и не касае пряко Хонда.Смущения от сорта на искрящо динамо,усилена музика,евтин мобилен телефон,оксидирали маси по купето влияят лошо на цифровите сигнали в автомобила.След като се разпадне връзката пак се възстановява,но това отнема 10-15 секунди,а ти в този момент може да изпреварваш и насреща ти да има ТИР:).

 

Да предположим че с тая настройка,момента на прекъсване/придърпване при потегляне на загрял двигател ще се реши.

 

Това касае само този момент.Всички други скорости нямат прека връзка с газ/бензин/дизел,освен ако кабелажа на дюзите не минава през вилката на съединителя :)

 

Вземи източи маслото през тензух и го върни вътре да видим кво пък толкова има в тая кутия.....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony, благодаря за подробния отговор (знам колко време отнема).

Проблемите с придърпването при потегляне на газ са по-скоро изключение и съм му хванал цаката - при загрят двигател паля, давам малко повече газ (докато съм на бензин) и тръгвам веднага, При такава постановка веднъж на месец да имам проблем и тогава пак е лесно - или продължаваш и чакаш компютъра да влезе в час (както ти написа за петнайсетина секунди) или гасиш, палиш и тръгваш с повечко газ. Освен при потегляне не съм имал проблеми (примерно при изпреварване). Това не беше точно така с първите ми настройки, при които яко трусаше и имах проблеми и на горните скорости. Тогава колата харчеше към 12.3 софийско градско (при 13 на бензин в малко по-студено време). Със сегашните настройки съм на около 13.7 средно. На бензин колата се кара идея по-плавно (чудя се дали си заслужава да си вдигна разхода с 1-2/100, за да компенсирам тази разлика) и сякаш нямам проблеми с превключването на скоростите, но ще трябва да го проверя по-подробно, което значи да карам няколко дни на бензин.

След 2 седмици заминавам за чужбина и може да накарам да погледнат тампона на двигателя и да я закарат на някакъв майстор (специализиран в скоростни кутии и съединители).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в този подфорум неотдавна обясних подробно как работи Романото и как може да му се вляе на разхода,което по презумция е невъзможно,още повече с ОБД модела.Всичко като разход ти зависи от ламбда сондата и от начина на каране.Обратната връзка е в рамките на милисекунди,след което компа си оправя сместа....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...